ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 12:04

جوابیه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه به مطلب منتشر شده در سلام پاوه

جوابیه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه به مطلب منتشر شده در سلام پاوه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مطلب منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه از آقای نادر نقشبندی جوابیه ای به شرح ذیل ارسال و خواستار انتشار آن شدند. متن جوابیه اینچنین است: مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه ضمن خسته نباشید در […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مطلب منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه از آقای نادر نقشبندی جوابیه ای به شرح ذیل ارسال و خواستار انتشار آن شدند. متن جوابیه اینچنین است:

مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه ضمن خسته نباشید در پاسخ به نقد آقای نادر نقشبندی تحت عنواننقدی بر راههای شهرستان پاوه: حلقه های مفقود در شیار جاده های خونین مطالب مشروحه ذیل را به استحضار می رساند لطفا منتشر فرمائید:

۱-با مطالعه کامل متن چنین به نظر میرسد که نویسنده فاقد هرگونه اطلاعات دقیق و علمی و مستند در خصوص راههای شهرستان پاوه و استان است و نامبرده شخصی غیر فنی و غیر اجرایی است.

۲ – در خصوص چاله گیری در زمستان به استحضار می رساند که با توجه به حجم بالای نمکپاشی جهت یخ زدایی محورها و نیز بارش فراتر از سایر شهرستانها(این شهرستان اولین شهرستان استان از لحاظ میزان بارش) ایجاد چاله طبیعی بوده و این اداره پس از خشک شدن نسبی سطح راهها برای جلوگیری از نفوذ آب و تخریب گسترده تر آسفالت بایستی با آسفالت سرد اقدام به چاله گیری نماید این کار اقدامی صحیح در خصوص نگهداری و صیانت از آسفالت بوده و نه از بین بردن منابع

۳- در خصوص میزان آمار تصادفات این شهرستان دارای کمترین آمار تلفات بوده و طبق آمار پزشکی قانونی و… پر تلفات ترین محورهای استان محور های روانسر به کرمانشاه و نیز کرمانشاه به کامیاران بوده و محورهای شهرستان پاوه جزو محورهای کم تصادف استان محسوب می‌شود دلیل آن نصب هزاران عدد نیوجرسی و کیلومترها گارد ریل بوده و اصلاح سالیانه دهها پیچ و افزایش شعاع دید آنها از عوامل کاهش موثر تصادفات بوده و بارها برخورد خودرو با حفاظهای منصوبه توسط این اداره مانع ایجاد تلفات بوده و مطابق برنامه این اداره حتی در این فصل اقدام به نصب حفاظ در چندین نقطه نموده و این عملیات تا پوشش کامل پرتگاهها نیز ادامه می یابد.

 

۴- وظیفه این اداره نگهداری راهها و ساخت و توسعه راهها از وظایف شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور است که این علی رغم وظیفه ذاتی راهداری و تنگناهای اعتباری و ماشین آلات فرسوده اقدام به توسعه دهها پیچ خطرناک نموده و نویسنده هیچگونه اطلاعی از عملکرد موثر کارکنان زحمتکش این اداره در این خصوص ندارد .

۵-با توجه به کوهستانی بودن مسیرهای این شهرستان توسعه و بهسازی و آسفالت هر کیلومتر از جاده حداقل یک میلیارد تومان هزینه دارد که اگر کل بودجه راهداری استان به این شهرستان اختصاص یابد با آن حتی یک مسیر را نمی توان کاملا بهسازی نمود.

۶- از لحاظ بهسازی و آسفالت راههای روستایی با توجه به پیگیری های مداوم رتبه اول در استان را دارد و بیش از ۹۰ درصد راههای روستایی شهرستان آسفالت هستند.

۷- در خصوص یک طرفه شدن جاده در کمربندی شاهو به اطلاع می رساند که این طرح در خارج از حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و مصوبه شورای ترافیک استان بوده و عدم توجه رانندگان به علائم یک طرفه بودن مسیر ربطی به این اداره نداشته و مشکل فرهنگی است و اتفاقا علی القاعده یک طرفه شدن مسیرها در سراسر دنیا سبب کاهش تصادفات میشود و علت تصادف مینی بوس نقص فنی و سرعت بیش از حد و عدم توانایی کنترل راننده بوده و در هر نقطه دیگری بود اتفاق می افتاد .

 

در پایان ازهر نقادی انتظار ارائه اطلاعات صحیح و نیز ارائه راهکار حل مشکلات میرود و صرفا مطرح نمودن بدون مستند اطلاعات مشکلی را حل نمی کند ما هم به مشکلات راهها به خصوص رویه آسفالتی راهها و نقاط حادثه خیز جاده ای نیک واقفیم ولی با توجه به تنگناهای مالی و کمبود منابع و مصالح و نیروی انسانی متخصص حوزه راه همواره در تلاش همیشگی برای کاستن از مشکلات راهها بوده و هستیم. با سپاس فراوان

 

نمونه کوچکی از فعالیتهای گسترده این اداره در سالجاری

 

2 پاسخ برای “جوابیه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه به مطلب منتشر شده در سلام پاوه

  • یک شهروند کاملا بی طرف اما حق گو در تاریخ بهمن 15, 1397 گفت:

    به جای عذرخواهی از شعور و خرد اجتماعی و قبول کم کاری در حرفه کاری … همیشه عادت به توجیه غیر منطقی و رد خطاهای واقعی خود را می کنید .

    اگر برای شهرستان پاوه خیر و برکت دارید و هیچ چاله و چوله ای در جاده های مواصلاتی زیر نظر اداره شما وجود ندارد و جاده ها تمام و کمال خط کشی شده و امن است …

    وقت ان است که خیر و برکت شما هم به سایر استانها و شاید هم پایتخت نشینان عزیز برسد !!!

    همیشه مدیران اجرایی تمام ادارات و ارگانها در تمام طول تاریخ و حتی نظام پربرکت انقلاب اسلامی ایران بعد از مدتی عوض می شود و ارتقاء و یا تنزل درجه می گیرند …

    اما با وجود این همه خیر و برکت !!!!! وشاهید هم نارضایتی به حق مانند امثال جناب اقای نادری (ها)…و حتی مردم بزرگوار و فهیمی که شما چشم دیدن و شنیدن صحبت ها و نقدشان را ندرید …
    … متاسفانه شما همچنان باید باشید و باشید و باشید …
    ای کاش خیر و برکت شما عالم گیر می شد
    شما را به خیر و ما و خانواده هایمان را که در جاده های نا امن تردد می کنیم به سلامت

  • همشهری در تاریخ بهمن 15, 1397 گفت:

    سلام مشکل مشکل دست اندازهاست کی برطرف میشود در گردنه شمشیر تا باینگان و از پاوه تا گردنه شمشیر خواهشمند است برطرف شود