پ 20 اردیبهشت 1403 ساعت 04:30

مطالبه و درد دل عضو شورای اسلامی روستای شمشیر با نماینده اورامانات

مطالبه و درد دل عضو شورای اسلامی روستای شمشیر با نماینده اورامانات

به گزارش سلام پاوه : پیمان شمشیری خطاب به نماینده اورامانات گفت:جناب آقای دکتر لهونی ،روستای شمشیر به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان پاوه در بخش مرکزی به عنوان پیشانی و دروازه شهرستان هرگز مورد توجه حضرتعالی قرار نگرفت ؟!! وی در ادامه گفت : این در حالی است که مردم متدین، انقلابی و […]

به گزارش سلام پاوه : پیمان شمشیری خطاب به نماینده اورامانات گفت:جناب آقای دکتر لهونی ،روستای شمشیر به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان پاوه در بخش مرکزی به عنوان پیشانی و دروازه شهرستان هرگز مورد توجه حضرتعالی قرار نگرفت ؟!!

وی در ادامه گفت : این در حالی است که مردم متدین، انقلابی و شهید پرور شمشیر که از روستاهای هدف گردشگری شهرستان و استان با ظرفیت‌های قابل توجه گردشگری است از حضرتعالی انتظار داشتند همانند روستاهای همجوار و دیگر حتی بسیار کمتر از آنها مورد توجه شما قرار می‌گرفتند، اما هرگز این توجه نه احساس شد نه لمس گردید.

این عضو شورای شمشیر به نمایندگی از دیگر اعضا و مردم این روستا افزود: مردم روستای شمشیر برای حفاظت و پاسداری از کیان ایران اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی ۳۰ شهید و چندین جانباز تقدیم نموده است، شایان ذکر است این تعداد شهید و جانباز در حالی تقدیم انقلاب اسلامی شده است که جمعیت روستا ۲۰۰ نفر بوده است.لذا به دلیل وسعت ، جمعیت ، تعداد شهدا ، ظرفیت‌های گردشگری و حضور پرشور در پای صندوقهای اخذ رأی در حمایت از جنابعالی و … می‌طلبید که حداقل کمی مورد توجه حضرتعالی قرار می‌گرفت.

پیمان شمشیری گفت : متاسفانه از بدو شروع نمایندگی جنابعالی در مجلس شورای اسلامی بارها و بارها چه از طریق تماس تلفنی و چه مراجعه حضوری هرگز موفق نشدیم صدا و تصویر شما بشنویم و یا زیارت کنیم البته قصد ما نشست با جنابعالی در راستای رفع مشکلات روستا بود نه بیان مسائل شخصی.

وی افزود: در این مدت نه بنده و نه هیچیک از اعضای شورای اسلامی روستا حتی یکبار هم موفق نشدیم حتی تلفنی با جنابعالی ارتباط برقرار کنیم چون پاسخ تلفن را ندادید.

این عضو شورای روستای شمشیر اظهار داشت :حال که موفق به ارتباط با جنابعالی نشدیم ،تصمیم گرفتیم مشکلات روستایمان را از طریق فضای مجازی و رسانه ها بیان کنیم شاید به گوش جنابعالی برسد.

شمشیری ادامه داد و گفت : اولین و مهمترین مشکل و چالش روستای شمشیر در حال حاضر اجرای کنار گذر ( کمربندی) شهرستان است که به دغدغه و نگرانی برای مردم و جوانان ما شده است ،بخصوص برای آنانی که درآمد و معیشتشان از تردد و عبور و مرور مسافران از مسیر روستا به شهرستان است ای کاش جنابعالی قبل از اعلام و اجرای این طرح نشستی را با مردم روستا برگزار می‌کردید و با توجیه و توضیح موضوع و رفع دغدعه و نگرانی مردم و جوانان زمینه اجرای بدون مشکل و معارض طرح را فراهم می‌کردید تا این مردم نگران وضعیت زندگی و معیشتشان نباشند.

این عضو فعال و دغدغه مند شورای شمشیر افزود: قطعا جنابعالی هم از مهاجرت جوانان این دیار به دیار غربت به دلیل نبود درآمد و وضعیت معیشتی هستید زیرا جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اندیشمند و پدر معنوی منطقه تاکید بجا و حکیمانه ای را داشتند در این زمینه و فرمودند دلیل اصلی مهاجرت جوانان ما بیکاری و نبود درآمد است نه چیز دیگری .

وی در ادامه به دیگر مشکلات این روستا اشاره داشت و گفت: مشکل بعدی روستا نبود آب شرب و آب باغات است .شمشیر زمانی با دره ها و رودهای بی نظیر و باغات سرسبز و سر زنده و آب و هوای منحصر بفردش مورد توجه گردشگرانی از اقصی نقاط کشور و جهان بود اما دریغ و صد افسوس …حفر چاه عمیق به منظور تامین آب شرب پایدار، تامین آب باغات برای حفظ و احیای فضای سبزو سرزنده به عنوان بخشی عظیمی از منابع درآمدی مردم روستا ، توجه و تجهیز آزمایشگاه و امکانات پزشکی سلام درمانی مرکز جامع سلامت روستا .

پیمان شمشیری در پایان گفت: روستای شمشیر به عنوان مرکز دهستان فاقد امکانات و زمین‌های ورزشی است ،حتی از داشتن یک زمین چمن فوتبال محروم است در حالی که روستاهای با جمعیت کمتر از شمشیر از این زمین چمن بهره مند شده اند و عدم ساماندهی کارت مرزنشین مردم روستا از دیگر مشکلات روستای شمشیر است که امیدواریم مور توجه و عنایت نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد .

 

 

3 پاسخ برای “مطالبه و درد دل عضو شورای اسلامی روستای شمشیر با نماینده اورامانات

  • شمشیر در تاریخ آذر 15, 1402 گفت:

    آب ازسرمان گذشته

  • بهروزبابایی در تاریخ مرداد 3, 1401 گفت:

    با سلام . درود بر کاک پیمان عزیز و دوست داشتنی احتراما در راستای جاده کنار گذر شهر پاوه طرحی که از سال هفتاد در زبانها افتاد و همه نمایندگان دوره به دوره به حرمت شمشیر و اهالی شمشیر و شهدای لیاقتی شمشیر کوتاه آمده و اسمی از آن به میان نیاوردن؟ اما متاسفانه کاک آرش نه احترامها رو نگه داشت نه بقولی شما بعد از نماینده شدن تلفنو جواب نداد هیچگاه.الانیکه روستا در اوج مشکلات غوطه وره جواب تلفنهایمان را نمیدهی وای بحال اینکه جاده کشیده بشه و خر از پل عبور بکنه. کاک پیمان بزرگوار اهالی محترم شمشیر و ………روستای دره بیان.درسته مصوبه تایید شده و تمام مجوزاتهارو گرفته اما کار غلط و مصوبه غلط هیچگاه مد نظر قانون نبوده ودر صورت دفاع خود اهالی و قشر دست به قلم روستا هم میشه جلوی اینچنین مصوباتی رو گرفت و هم میشه ساخت هزاران طبقه مجوز دار رو با اقناع به قانون شکنی تخریب کرد.جناب آقای لهونی اصلا به روستاهای شمشیر و دره بیان توجه نکرده و شمشیر را منکر نخواهم شد اما قطع به یقین امکان اینکه ندانه دره بیان کدام آبادی و روستاست خیلی زیاده؟ ما خودمان باید از حق و حقوقمان دفاع کنیم اوناییکه نمیدانن و تاریخ رو زود فراموش میکنن بدانند که فرماندهان و قهرمانان روستای شمشیر بودند که اجازه تصرف پاوه را به اشرار ندادن .خون آن همه شهید چگونه اجازه خواهد داد چنین طرحی از کنار دست آنها رد بشه؟

  • ناشناس در تاریخ تیر 31, 1401 گفت:

    کمربندی تنها راه نجات از پیچ و خم روستای شمشیر