ی 30 اردیبهشت 1403 ساعت 13:32
با حضور فرماندار پاوه:

موانع توسعه و معرفی شیرینی ” کوته ” پاوه بررسی شد+ عکس

موانع توسعه و معرفی شیرینی ” کوته ” پاوه بررسی شد+ عکس

“علیرضا حیدری “فرماندار پاوه به همراه دستیار مردمی فرماندار و رئيس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان پاوه از کارگاه شیرنی “کوته “پاوه بازدید و از نزدیک موانع توسعه این کارگاه را بررسی کردند.

به گزارش سلام پاوه: “علیرضا حیدری “فرماندار پاوه به همراه دستیار مردمی فرماندار و رئيس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان پاوه از کارگاه شیرنی “کوته “پاوه بازدید و از نزدیک موانع توسعه این کارگاه را بررسی کردند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: فرماندار پاوه در این بازدید پس از شنیدین درخواست ها و بررسی مشکلات این کارگاه به تمجید از تولید این شیرینی خاص و بسیار با کیفیت و ایجاد اشتغال برای بانوان پرداخت و گفت : این شیرینی می‌تواند با توجه به داشتن تاییدیه سیب وزارت بهداشت و کیفت و سلامت و طعم خاص آن نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور هم جایگاه ویژه پیدا کند‌.

 

 

 

 

وی بر حل مشکلات این کارگاه و رفع موانع پیش روی آن تاکید و برای کمک به گسترش و توسعه این کارگاه تاکید و پیگیری هایی را انجام داد.

 

 

گفتنی است این کارگاه به مدیریت الهه حسن زاده از بانوان کارآفرین و موفق شهرستان در شهر پاوه تشکیل شده است.

 

 

 

شیرینی کوته در سال ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. در سال ۱۴۰۱ نیز پروندۀ پاسداری از مهارت پخت این شیرینی در ادارۀ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پاوه تهیه شده است. در این کارگاه بیش از ۸ نفر مستقیم و سی نفر غیر مستقیم مشغول تهیه این شیرینی هستند ثبت میراث‌ ملموس و ناملموس شهرستان در سالهای اخیر توسط اداره میراث فرهنگی رونق خاصی به تولیدات بومی داده است.