ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 00:54

طرح تفکیک زباله از مبدأ و شروع به کار ایستگاه جمع آوری بازیافت زباله در نوسود اجرایی میشود

طرح تفکیک زباله از مبدأ و شروع به کار ایستگاه جمع آوری بازیافت زباله در نوسود اجرایی میشود

به گزارش سلام پاوه: شهردار نوسود از اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدأ و شروع به کار ایستگاه جمع آوری بازیافت زباله در این شهر زیبا خبر داد. مهندس دانا رحیمی در حاشیه بازدید فرماندار پاوه از سایت زباله دانی شهر نوسود به خبرنگار سلام پاوه گفت: دفن زباله در دنیا و ایران به […]

به گزارش سلام پاوه: شهردار نوسود از اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدأ و شروع به کار ایستگاه جمع آوری بازیافت زباله در این شهر زیبا خبر داد.

مهندس دانا رحیمی در حاشیه بازدید فرماندار پاوه از سایت زباله دانی شهر نوسود به خبرنگار سلام پاوه گفت: دفن زباله در دنیا و ایران به عنوان یک معضل اساسی مطرح بوده و هست.

وی افزود؛ شهر نوسود نیز از این قاعده به دور نبوده و به روش سنتی زباله های شهر در نقطه ای به داخل دره و‌ محیط زیست رها شده است.

شهردار نوسود با بیان اینکه دفن زباله در این سایت به صورت اصولی انجام نمی شود و باید با اقدامات فوری، وضعیت موجود را به نحو دیگر تغییر داد گفت؛ تفکیک نشدن زباله از مبدأ، مهم ترین معضل پسماندهای شهر نوسود است که با اطلاع رسانی و ایجاد ایستگاه بازیافت زباله به شهروندان محترم می توانیم تفکیک زباله از مبدأ را اجرایی نماییم.

رحیمی یادآور شد: برای جلوگیری از ایجاد بحران در سایت زباله شهر نوسود باید هرچه زودتر اقدامات اساسی انجام شود چرا که در غیر این صورت باعث ایجاد بحران زیست محیطی در منطقه و افزایش سگ های ولگرد و ایجاد ناامنی برای رهگذاران می شود.

وی با اشاره به اقدامات در دست اجرا در جهت ساماندهی سایت زباله شهر نوسود گفت ؛ مهمترین اقدام که در دنیا هم در حال اجرا است ایجاد حوضچه های مخصوص جهت تخلیه زباله ها و‌ شیرابه ها در این حوضچه هاست و این گامی نوین در جهت جلوگیری از آسیب ها و آلودگی های زیست محیطی و ورود شیرابه به داخل زمین و ابهای زیر زمینی می باشد.

دانا رحیمی افزود؛ اجرای طرح فنس کشی سایت زباله جهت جلوگیری از پراکندگی زباله ها به اطراف و هم چنین ورود سگ های ولگرد و انتشار بیماری های واگیر یکی دیگر از اقدامات است.

شهردار نوسود به طرح تفکیک زباله از مبدأ در سایت زباله دانی شهر نوسود اشاره داشت و آن را تشریح کرد و گفت؛ طرح تفکیک زباله از مبدأ و شروع به کار ایستگاه جمع آوری بازیافت زباله با هدف مدیریت بهینه پسماند در شهر زیبای نوسود اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در فاز اول اجرای این طرح به مدت یک هفته توزیع بروشور و نصب بنر آغاز می گردد و پس از پایان یافتن دوره آموزش، این طرح اجرایی می گردد.

شهردار نوسود همچنین هدف از راه اندازی ایستگاه جمع آوری زباله های خشک را دسترسی آسان شهروندان به ایستگاه دانست و گفت: شهروندان محترم می توانند در ساعت های تعیین شده با مراجعه به ایستگاه مورد نظر اقلام بازیافت خود را تحویل و‌ در قبال آن کالاهای مورد نظر را دریافت کنند.

رحیمی در پایان ضمن تقدیر از حمایت فرماندار پاوه در این راستا گفت:انتظار می رود شهروندان با فرهنگ شهر نوسود در راستای حفظ محیط زیست، تفکیک زباله از مبدأ را جدی گرفته و با متصدیان این امر همکاری لازم را انجام دهند که اعتقاد داریم موفقیت هر طرحی در گرو همکاری شهروندان گرامی خواهد بود.

یک پاسخ برای “طرح تفکیک زباله از مبدأ و شروع به کار ایستگاه جمع آوری بازیافت زباله در نوسود اجرایی میشود

  • ناشناس در تاریخ شهریور 27, 1402 گفت:

    ماشالله به جناب اقای رحیمی،همکلاسی 😊