ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 22:35

شهلائی:تکمیل پروژه انتقال آب هانی کوان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار/دکتر لهونی:قابل قبول نیست ۱۵ ساعت در پاوه آب قطع باشد

شهلائی:تکمیل پروژه انتقال آب هانی کوان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار/دکتر لهونی:قابل قبول نیست ۱۵ ساعت در پاوه آب قطع باشد

به گزارش سلام پاوه : مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه در جلسه بررسی وضعیت آب شهرستان پاوه اظهار داشت : پروژه هانی کوان هم اکنون نصفه و نیمه است، که برای تکمیل آن ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ظهر امروز نشستی با حضور دکتر لهونی نماینده مردم […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه در جلسه بررسی وضعیت آب شهرستان پاوه اظهار داشت : پروژه هانی کوان هم اکنون نصفه و نیمه است، که برای تکمیل آن ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ظهر امروز نشستی با حضور دکتر لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات و هئیت همراه ( از حامیان و مشاورانش)،سرپرست فرمانداری پاوه ،مسئولان و مدیران کل آب منطقه ای و آبفای استان،معاونیان و بخشداران پاوه ،شاهو ، نوسود ، باینگان ، بخش مرکزی،جمعی از اعضای شورای شهر و روستاهای پاوه و جمعی از اعضای شورای اداری و اصحاب رسانه در سالن فرمانداری پاوه برای بررسی مشکلات حوزه آب اورمانات و بخصوص شهرستان پاوه و پروژه پرحاشیه انتقال آب هانه کوان به پاوه برگزار شد.

شهلائی : پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه نیمه کاره است

در این نشست طولانی مدت که خیلی عظیمی از همراهان دکتر لهونی در سالن حضور پیدا کردند.مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: اگر پروژه هانی کوان در گذشته استارت نمی خورد، امروز ۹۰ درصد مردم آب نداشتند و شاید برخی محلات ۲۴ ساعته آب قطع می بود.

محمود رضا شهلائی افزود : در زمان شروع پروژه انتقال آب هانه کوان تنها گزینه مناسب، منطقه هانی کوان بود.

وی با تاکید بر سلامت کامل آب هانه کوان گفت : اگر کوچکترین آلودگی در این پروزه پیش بیاد ، آب قطع می شود. ضمن اینکه نه قانونی نه شرعی نه اخلاقی اجازه نداریم آب آلوده را وارد مدار کنیم.

شهلایی با بیان اینکه آب هانی کوان بهترین گزینه در مقطع زمانی خود بوده است گفت: این پروژه هم اکنون نصفه و نیمه است، که در ظرف ۹ سال گذشته ۸۷ میلیارد اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است که برای تکمیل آن ۱۲۰ میلیارد اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد مشکل پروژه به مسایل اعتباری ربط دارد.

شهلائی در پایان گفت: ما تامین کننده آب هستیم و برای تامین آب مورد نیاز پاوه در تابستان قبل از بهره برداری آب را وارد مدار کردیم، و اکنون پروژه که تکمیل نشده با تمام مشکلات و بخاطر مردم، آب را وارد مدار کردیم.

وی از نماینده برای تکمیل پروژه درخواست تامین اعتبار مجدد کرد.

دکتر لهونی : قابل قبول نیست که در پاوه شاهد قطعی ۱۵ ساعت آب شرب باشیم

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این نشست از اختصاص ۴۰ میلیارد اعتبار برای انتقال آب جشمه بل به شهر نوسود خبر داد.

دکتر آرش زره تن لهونی گفت : این جلسه برای بررسی مشکلات آب در پاوه می باشد و موضوع اصلی بحث آب و مشکلات اب در اورامانات است.

وی افزود: از همان گذشته برای حل مشکل آب منطقه در حضور وزیر وقت نیرو طرح پیشنهادی تغییر مسیر خط انتقال سامانه سردسیری از پاوه ،جوانرود و روانسر ارائه دادم که اگر این خط انتقال سامانه سردسیری از این مسیر عبور و به اسلام اباد و کرمانشاه برسد؛ مشکل آب شهرستان های اورامانات نیز حل می شد.

دکتر لهونی گفت: ما هم اکنون آب موجود در سد داریان را داریم و هزینه انتقال و پمپاژ آن مد نظر است که چند هزار میلیاردی است و برای مردمی که پای نظام بودند حق آن هاست و اگر اجرا شود با تعییر مسیر ؛ مشکل کل شهرستان های اورامانات در بخش شرب ،صنعت و کشاورزی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه گاها برخی از پروژه های بلند مدت بعد از ۵ سال و شاید بیشتر به نتیجه برسند گفت: بنده بارها اعلام کرده ام مسائل زیربنایی و زیر ساختی را به جد پیگیری خواهم کرد. و نگاه ما یک نگاه زیر بنایی است چرا که پروژه های زیرساختی و زیر بنایی وقت گیر و بعد از سالها منجر به نتیجه خواهد شد.

نماینده پاوه ، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی افزود :سد نوئل جوانرود که پیشنهاد وزارت نیرو هم نبود با پیگری های به عمل آمده در جدول ۲۰ قرار دادیم و با مطالعاتی که انجام خواهیم داد نهایتا سدی برای شهرستان و بخشی از روانسر انجام می شود.

لهونی اضافه کرد: بحث تخصیص آب از سامانه گرمسیری و سد داریان را به عنوان یکی از مطالبات اصلی از وزارت نیرو دنبال کردیم و پیگیر اجرای آن هستیم.

وی گفت: مطالبه ما تامین آب شرب ،کشاورزی و صنعت منطقه است و سد نوئل جوانرود از همین مسیر آبهای مرزی خواهد بود.بجای آنکه از داریان به جوانرود انتقال داده شود اگر سامانه سردسیری اجرا شود مشکل را حل خواهد کرد.ولی جلوی آب مرزی را از مسیر نوئل می گیرند و نیاز به پمپاژ ندارد.

لهونی تصریح کرد: طرح تخصیص آب ؛طرح ملی است و مشکلی در انتقال آن نداریم اما مشروط به اینکه سهم منطقه حفظ شود.

نماینده اورامانات در بخش دیگری از سخنانش گفت :از محل افزایش اعتبارات عدد خوبی را برای اورامانات گرفتیم به طوری که ۵۰ درصد اعتبارات آب و فاضلاب استان به اورامانات سرازیر شده است.

دکتر لهونی افزود: قرارداد ۴۰ میلیارد اعتبار برای انتقال اب جشمه بل به نوسود و ۸ روستای اطراف منعقد شده و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه امام حسن(ع) سپاه آغاز می شود.

نماینده اورامانات گفت: تصفیه خانه فاضلاب جوانرود که سه سال متوقف و باعث شده بود، آب الوده به باغات سرازیر شود، مجددا شروع به کار کرد.

لهونی با انتقاد شدید از قطعی ۱۵ ساعته آب در پاوه گفت: قابل قبول نیست که پاوه در کنار سد داریان و این همه منابع آبی ۱۵ ساعت آب نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قابل قبول نیست که در پاوه شاهد قطعی ۱۵ ساعت آب شرب باشیم گفت: نقص دو پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه و سد آزادی به دشت حر باید حتما بررسی و مشکل آن رفع گردد.

 

یک پاسخ برای “شهلائی:تکمیل پروژه انتقال آب هانی کوان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار/دکتر لهونی:قابل قبول نیست ۱۵ ساعت در پاوه آب قطع باشد

  • منصور در تاریخ دی 26, 1400 گفت:

    نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این نشست از اختصاص ۴۰ میلیارد اعتبار برای انتقال آب جشمه بل به شهر نوسود خبر داد
    واقعا از تلاشهای سخت وخاضعانه نماینده محترم اورامانات جناب آقای دکتر آرش زره تن لهونی برای تحقق انتقال آب که حق مردم منطقه است به نیابت از مردم حق شناس بخش نوسود تقدیر وتشکر، ودعای خیر مردم بدرقه راهتان