ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 00:49

دهیار سریاس با مستندات قانونی اظهارات آموزش و پرورش باینگان را رد کرد

دهیار سریاس با مستندات قانونی اظهارات آموزش و پرورش باینگان را رد کرد

به گزارش سلام پاوه : انتقاد شدید دهیار روستای سریاس از مدیر آموزش و پرورش منطقه باینگان چالشهایی در پی داشت که به واکنش اداره آموزش و پرورش باینگان و ارسال جوابیه در این خصوص روبر شد اما جبار حسینی دهیار سریاس با ارسال مستندات قانونی اظهارات آموزش پرورش باینگان رد کرد . جبار حسینی […]

به گزارش سلام پاوه : انتقاد شدید دهیار روستای سریاس از مدیر آموزش و پرورش منطقه باینگان چالشهایی در پی داشت که به واکنش اداره آموزش و پرورش باینگان و ارسال جوابیه در این خصوص روبر شد اما جبار حسینی دهیار سریاس با ارسال مستندات قانونی اظهارات آموزش پرورش باینگان رد کرد .

جبار حسینی دهیار روستای سریاس در جوابیه ای به تناقض گویی و خلاف واقع بودن متن جوابیه آموزش و پرورش باینگان با مستندات قانونی پاسخ داد.

متن جوابیه این چنین است :

مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه

سلام علیکم

با احترام در اجرای قانون مطبوعات موارد ذیل به منظور شفاف سازی افکار عمومی در پاسخ به جوابیه آموزش و پرورش باینگان ارسال  می شود و خواهشمند است نسبت به درج آن اقدام فرمائید:

۱- مجوز احداث مدرسه ۹ کلاسه سریاس به دنبال نامه شماره ۱۰۰/۵۳۹۷۱۱۵۳/۳۵۱۵ مورخ ۲۳/۰۳/۱۳۹۷ آموزش و پرورش باینگان و پس از اخذ مجوز تمامی دستگاه های مرتبط ( بنیاد مسکن ، راه و شهرسازی ، میراث فرهنگی و اداره کل آموزش و پرورش استان صادر گردیده است و برخلاف گفته آموزش و پرورش باینگان خارج از روال اداری نبوده است با استناد به مستندات پیوستی). که لازم است مدیر این اداره بجای تهمت وارده به مسئولان مربوطه و زیر سوال بردن اخذ یک مجوز قانونی رسما عذرخواهی کند. هرچند پیگیری این امر از مراجع قانونی نیز حق مسلم ما است.

اما در خصوص لابی گری که ذکر گردیده است باید به عرض برسانم که لابی گری و واسطه گری برای تامین نیازهای مردم و در جهت منافع عمومی کار بدی نیست بلکه بسیار پسندیده و خداپسندانه است و لابی گری نماینده محترم مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار مدرسه سریاس از محل زلزله و خارج از اعتبارات استانی و ملی که حق هیچ شهر و روستای دیگری ضایع نگردد در کدام عرف و قانون شرعی ناصواب است؟ پس انتظار این است شما که در دوران نماینده سابق و به قولی با لابه گری با ایشان منصوب شده اید مصداق این موضوع نباشید که اگر لابی گری بد است قطعا انتصاب شما نیز با لابی گری بد خواهد بود.

۲- در خصوص در اولویت قرار گرفتن مدرسه سریاس از سوی اداره کل نوسازی که فرموده اید منوط به نظر آموزش و پرورش باینگان است باید به عرض برسانم که ساخت مدرسه سریاس به عنوان یک اولویت و درتاریخ ۲۳/۰۳/۱۳۹۷ از سوی اداره آموزش و پرورش باینگان و اداره کل آموزش و پرورش استان که نامه آن پیوست می باشد به ادره کل نوسازی استان اعلام گردیده است . و با تلاش نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات زلزله تامین اعتبار و در تاریخ ۲۴/۰۹/۱۳۹۸ انعقاد قرارداد گردیده و در تاریخ ۰۷/۱۰/۱۳۹۸ تحویل زمین مدرسه به پیمانکار برنده مناقصه ( آقای پیام صافی پور ) انجام شده است . اما به یکباره در تاریخ ۰۲/۰۲/۱۳۹۹ ختم پیمان از سوی اداره کل نوسازی استان اعلام گردید. که دلیل ختم پیمان برای اینجانب و اعضای شورای اسلامی روستای سریاس بعد از پیگیرهای مجدد مشخص گردید و بنده و اعضای شورای اسلامی به عنوان خدمتگزاران مردم از طریق مراجع مرتبط پیگیر چرایی موضوع ختم پیمان بوده و در آینده به صورت شفاف به مردم اعلام خواهیم کرد.

۳- بنده به طور کامل علم و آگاهی بر بروکراسی اداری دارم و دلیل امضا نکردن نامه آموزش و پرورش باینگان به نوسازی را دقیقا اطلاع دارم و اطلاع رسانی خواهم کرد . ضمنا آمار جمعیت دانش آموزان سریاس اعلام شده توسط آن اداره کذب است و تعداد دانش آموزان مدرسه ابتدایی سریاس ۶۰ نفر می باشد نه ۲۴ نفر است و براساس اطلاعات بدست آمده اکثر واحد های آموزشی منطقه باینگان کمتر از ۲۵ دانش آموز دارند.

۴-اما در خصوص ادعای آن اداره مبنی بر احساسی و غیر واقعی بودن مطالب بنده که آن را تشویش اذهان و نشراکاذیب ذکر کرده و بر حق پیگیری حقوقی آن تاکید کرده اید باید به عرض برسانم که مطالب بنده براساس مستندات بوده و بسیار واقعی است و آمادگی دارم در هر مرجعی از مطالب خود دفاع کنم . ضمنا اگر هر شخصی خواسته معقول و منطقی و در چهار چوب قانون داشته باشد به عنوان معاند نظام معرفی شود جایی بس تأسف است. بنظر می رسد مدیران بی کفایت ضربه به مراتب سنگین تری بر پیکره نظام وارد می کنند. و باعث نا امیدی از نظام می شوند.

اما لازم به توضیح است که هیچ یک از مطالب بنده حاوی تشویش اذهان نبوده و به هیچ وجه منکر خدمات ارزنده نظام در روستای سریاس و دیگر نقاط نبوده و نیست اگر شما حتی یک کلمه از مطالب بنده را در جهت نفی خدمت گزاری نظام یافتید بنده سر تعظیم فرود خواهم آورد . لذا سعی نکنید با بازی با کلمات و سفسطه بازی اصل صورت مسأله را پاک کنید.

متاسفانه مدیریت آموزش و پرورش باینگان در بخش هایی از جوابیه در اقدامی غیراخلاقی و تفرقه افکنانه در صدصد ایجاد اختلاف بین روستاهای این بخش کرده است که مصداق  صریح و عین تشویش اذهان عمومی است.

۵-  در پایان نیز به تناقض آشکاری از جوابیه شما نیز اشاره کنم .شما از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی مدرسه سریاس گفته اید که با لابی گری و خارج از روال اداری و قانونی به سرانجام رسیده است باید از شما پرسید اگر خارج از روال اداری و قانونی است پس چرا اجازه ساخت دادید؟و از پیشرفت ۲۰ درصدی آن گفتید اگر تخلف است شما چطور شریک تخلف شده اید؟

تصاویر اسناد و مدارک رد اظهارات آموزش و پرورش باینگان در خصوص مدرسه سریاس

گفتنی است اداره آموزش و پرورش باینگان پیش از این در جوابیه ای که در سلام پاوه منتشر شده است مواضع خود را در خصوص سخنان دهیار سریاس اعلام کرده بود که بخاطر رعایت اخلاق رسانه و عدالت در انتشار این متن دوباره منتشر می شود.

جوابیه آموزش و پرورش باینگان بر مطلب منتشر شده در سایت سلام پاوه در خصوص انتقاد شدید دهیار سریاس در خصوص مراکز آموزشی

با سلام و احترام خدمت مخاطبین محترم رسانه وزین سلام پاوه

پیرو انتشار مطلبی با مضمون ناعدالتی و تبعیض در آموزش و پرورش منطقه باینگان به نقل از دهیار محترم روستای سریاس، مقتضی است در اجرای قانون مطبوعات کشور موارد ذیل به جهت تنویر افکار عمومی در آن پایگاه خبری انتشار یاید

۱_مجوز احداث مدرسه مذکور با تلاش نماینده سابق و به گفته دهیار محترم با لابی گری و خارج از روال اداری احداث مدرسه از مراجع ذی صلاح استانی و کشوری اخذ گردیده است و متاسفانه پس از اتمام دوره نمایندگی ایشان روند قانونی احداث واحد آموزشی مسکوت ماند. این در حالیست که داشتن مدرسه برابر قانون مترقیه اساسی حق طبیعی همه ایرانیان است و احداث مدرسه دارای پروسه ای مشخص بوده و نیازی به قول و قرارهای مکتوب یا شفاهی و لابی در مرکز ندارد.

۲_پس از پیگیری به عمل آمده از سوی اهالی محترم روستای سریاس، و جهت احترام به رای این عزیزان، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه، ساخت مدرسه را منوط به در اولویت قرار گرفتن روستای سریاس از جانب این اداره دانسته است.

اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان بر مبنای اصول اخلاقی و شرعی و با در نظر گرفتن سرانه فضای آموزشی، به جهت رعایت عدالت، روستای میرعبدلی را به عنوان اولویت اول خود اعلام نموده است.

شایان ذکر است، این روستا دارای جمعیت دانش آموزی بیش از ۱۵۰ نفری و تنها یک فضای آموزشی قابل استفاده می باشد که سبب چرخشی شدن دو واحد آموزشی مستقر در آن گردیده است، در حالی که هم اینک ۸۰ دانش آموز در ۲ ساختمان مستقل در حال تحصیل در روستای سریاس بوده و مجوز فعالیت دبیرستان متوسطه اول این روستا با ۲۴ نفر دانش آموز به سختی از اداره کل متبوع اخذ گردیده و ۱۵ نفر از همکاران ما در این واحد آموزشی مشغول خدمت می باشند.

۳_در جایی از متن این مطلب به امضای معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت به جای رئیس اداره اشاره شده است که شاید ناشی از عدم تسلط نگارنده بر بروکراسی اداری سطح کشور می باشد.

۴_مطلب مذکور بسیار احساسی و تا حدی دور از واقع بوده و مصداق تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب می باشد،فلذا حق پیگیری حقوقی برای این اداره محفوظ می باشد. این در حالی است که با توجه به هجمه نادرست موجود بر نظام از جانب معاندین، خدمات و تلاش های نظام باید مورد توجه قرار گرفته و افکار عمومی در جریان این فعالیت ها در روستای سریاس و سایر مناطق قرار بگیرند. چرا که چنین رفتار ناسنجیده ای موجب بی اعتمادی به نظام و فرصتی جهت بهره برداری دشمنان خواهد بود.

۵_ضمن تقدیر از اهتمام و پیگیری دهیاران سطح منطقه و احساس مسئولیت آنان در برابر این مردم کمتر برخوردار، به استحضار مخاطبین محترم می رساند، مدرسه مذکور هم اینک با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت بوده و روند ساخت مدارس جدید در شهر بانه وره و روستاهای میرعبدلی و لاران علیا نیز با مساعدت مدیرکل محترم اداره کل متبوع، اداره کل نوسازی مدارس استان و نظارت و پیگیری دکتر لهونی نماینده محترم مردم شریف اورامانات در مجلس شورای اسلامی حال انجام می باشد.

در پایان ضمن تقدیر مجدد از اصحاب خدوم رسانه، استدعا دارد پیش از انتشار چنین اخباری حتی الامکان با شخصیت حقوقی هدف نگارنده تماس حاصل نموده و سپس مخاطبین را در جریان کم و کیف کار قرار دهند.

روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش باینگان