ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 21:08

سلام پاوه ۸ ساله شد/ چشم ما بودید صدایتان بودیم!

سلام پاوه ۸ ساله شد/ چشم ما بودید صدایتان بودیم!

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در چنین روزی در ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۲ پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه رسما شروع به کار کرد و امروز هشتمین سال از فعالیت این رسانه است. رسانه ای که از مردم و برای مردم است. سلام پاوه اساسا محصول دغدغه مندی ، مسئولیت پذیری ، عشق و علاقه […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در چنین روزی در ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۲ پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه رسما شروع به کار کرد و امروز هشتمین سال از فعالیت این رسانه است. رسانه ای که از مردم و برای مردم است. سلام پاوه اساسا محصول دغدغه مندی ، مسئولیت پذیری ، عشق و علاقه و نیاز شهروندان به یک پایگاه اطلاع رسانی امین است. چیزی که ۸ سال پیش تا به امروز با همت شما مردم خوب و عزیز و تلاشهای مجموعه دوستان همچنان حرکتی روبه جلو و پیوسته داشته است.

نیاز به یک رسانه قابل اعتماد در عصر اینترنت و گسترش پیام رسانهای متعدد ، دغدغه مندی نسبت به توسعه شهر و دیار و منطقه با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ضرورتی بود که در ۸ سال پیش پایه ریز سلام پاوه شد.

رسانه ای که با تمام کمبودها ، ضعف ها و محدودیت ها البته با حمایت انبوهی از نویسندگان ، فعالین مدنی و اجتماعی ، اساتید حوزه خبر و اطلاع رسانی و …و تلاش شبانه روزی مجموعه سلام پاوه در این سالها توانسته است همچنان پابرجا ، متعادل ، امین و دغدغه مند و منتقد برای پیشرفت این دیار گام بردارد. ایجاد بستر مناسب برای بحث و گفتگو ، پیگیری سریع مشکلات شهروندان، معرفی ظرفیت‌ها، نخبگان و…فساد ستیزی ، جریان سازی درست و منطقی برای توسعه و پیشرفت منطقه ، شفافیت ، صراحت بیان، نقش موثر در معرفی شهرستان و جاذبه های گردشگری ، معرفی فرهنگ اصیل مردم ، حفظ ارزشهای دینی و فرهنگی منطقه و… از دیگر خصیصه های رسانه سلام پاوه می باشد. که این مهم فقط با پشتکار و همراهی نویسندگان و مردم خوب این دیار محقق شد.

شروع آماتور کار با استقبال عمومی شهروندان باعث شد که خبرنگاران و فعالین این رسانه نیز با شرکت در دوره ها و کارگاه های آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه ای و … خود را به روزتر و حرفه ای تر از گذشته آماده فعالیتی بهتر کنند.

امروزه سلام پاوه نه تنها در جغرافیای پاوه بلکه در جغرافیای منطقه اورامانات و استان کرمانشاه و حتی خارج از استان و خارج از کشور جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و معرفی دلسوز، برای مردمان این دیار و این سرزمین بوده و صدای نارسایی های این خطه را به همه کشور مخابره کرده است . رسانه سلام پاوه با شعار عملی چشم ما شوید صدایتان می شویم تحقق بخش یکی از اهداف واقعی آن همانا پیگیری بودن حل مشکلات مردم بوده است.

ارتباط خبرنگاران و رسانه سلام پاوه با خبرگزاری های مطرح استانی و کشوری تعامل با نشریات مکتوب استانی و سراسری ، عضویت در خانه مطبوعات استان از نقاط بارز این رسانه است که این مهم با همراهی نویسندگان خوب این دیار و حمایتهای مردمی به وقوع پیوسته است. چاپ روزانه و هفتگی بسیاری از اخبار سلام پاوه در نشریات داخلی و حتی خارجی ، بهره گیری از منبع قابل اعتماد سلام پاوه در درج اخبار شهرستان پاوه در رسانه های استانی و سراسری ، تاثیر پذیری مسئولان شهرستانی و منطقه ای و استانی و پیگیری برای رفع مشکلات شهروندان از دیگر نقاط قوت این رسانه می باشد.

تعامل درست و سازنده با مسئولان ، دسترسی خوب و به موقع با منابع درست خبری و… باعث شده است بسیاری از پیام رسانها و کانال ها و گروه های خبری چه با منبع و چه بدون ذکر منبع از مطالب ، اخبار و گزارشها و انتقادات و… سلام پاوه بهره ببرند. الگو گرفتن از فعالیت سلام پاوه در بسیاری از رسانه ها و …به نقش اثر گذار و تاثیر فوق العاده سلام پاوه اشاره دارد.

اثر پذیری مخاطبان و حتی گاها واکنشهای تند و بی اساس آنها نسبت به بانیان سلام پاوه ، خشم و عشق به این رسانه خود گواه دیگری اثر بخشی این رسانه است.

رسانه ای که با دو عضو ثابت با نداشتن اسپانسر مالی ، نداشتن دفتر کار ، نداشتن خبرنگار تخصصی در حوزه های مختلف ، کمبود شدید نیروی انسانی در تنظیم و پوشش سریع اخبار و فشارها ، محدودیتها ، خستگی ها بدلیل کار نزدیک به ۹ ساعت در شبانه روز ، مدیریت سه صفحه سایت ، کانال تلگرامی ، پیج اینستاگرامی و پاسخگویی آنلاین به خیل کثیری از شهروندان و مردم و مسئولان و… در حالی وارد نهمین سال فعالیتش می شود . که نیازمند حمایتهای بیشتر هم از جانب شهروندان و هم مسئولان است.

تهدیدها ، تهمت ها ، محدودیتها ، نگاه عشیره ای ، بافت فکری و فرهنگی گاها مخالف رسانه ، کارشکنی ها ، ترور شخصیت مدیران رسانه ، مشکلات اقتصادی ، رودربایستی ها ، کد خدامنشی ها ، نگاه مغرضانه و درصدد حذف سلام پاوه عده ای معدود از مسئولان تنگ نظر و…نیز آفت هایی است که همیشه بر سر راه موفقیت این رسانه و حرکت درست و روبه جلوی آن قرار دارد. که میطلبد نخبگان و صاحبنطران با درک مشکلات فعالیت یک رسانه مردمی بیش از پیش حامی و یاری رسان ما باشند.

هیچ شکی وجود ندارد که رسانه های محلی( از جمله سلام پاوه) به دلیل نداشتن پشتوانه های مالی و تیم حرفه‌ای خبرنویسی و هیئت تحریریه حرفه ای، عاری از ضعف و مشکل نیستند اما مجموعه سلام پاوه همواره تلاش کرده است با مطالعه درست ، آموزش ، و تعامل و کار با رسانه های رسمی و سراسری کشور ،  ،خبرنویسی درست و بدور از احساس و هیجان کاذب با بهره گیری از منابع موثق و معتبر این ضعف را پوشانده و حرفه ای تر گام بردارد. هرچند سطح توقعات گاها بسیار بالاتر از حد توان است اما این مجموعه دریغی در این زمینه نداشته است.

برای ماندن و بودن سلام پاوه  عمر، جوانی ، سرمایه ، انرژی ، سلامتی و … از ما گرفته شد و کمتر کسی آن را حس کرد و فهمید. هرگز مشکلات ما را کسی در حد معقول درک نکرد. استرس ، اضطراب ، مشکلات جسمانی ناشی از تایپ و تنظیم خبر و… فرسایشی بودن خبر و خبرنویسی ، گلامندی های اعضای خانواده و…از دیگر مشکلات حوزه فعالیت رسانه بخصوص رسانه های محلی بی پشتیبانی مانند سلام پاوه است.

در حوزه اقتصادی خوشبختانه با همیاری کاربران ، بازاریان و… قسمت آگهی های تبلیغاتی فعالیت خود را در یکی دو سال گذشته گسترش داده و تا حدودی قسمتی از هزینه های اداره این رسانه تامین شده است اما هرگز این درآمدها نتوانسته بصورت حرفه ای مشکلات فعالین حوزه رسانه ما را حل کند که می طلبد در این بخش نیز مورد حمایت بیشتری از سوی مردم و مسئولان قرار گیریم . تا بتوانیم با جذب خبرنگار حرفه ای ضمن اشتغال زایی کار حرفه ای بهتری ارائه دهیم.

انتظار این است که مخاطبان گرامی با درک صحیح و درست از محدودیتها ، کمبودها و … پیش روی رسانه سلام پاوه ضمن انتقاد درست از عملکرد ما برای پیشرفت و رفع نقاط ضعف سلام پاوه ما را یاری دهند.

شما سروران عزیز و گرامی بدانید ما فرزندان این دیاریم و برای اعتلا و پیشرفت این دیار در سنگر سخت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ۸ سال است از بهترین لحظات زندگیمان گذشت کرده ایم تا شاهد پاوه و اوراماناتی سربلند و توسعه یافته و آباد باشیم انتظار داریم بدی هایمان را ببخشید و خوبی هایمان را حمایت کنید. امیدواریم اگر کوتاهی و کم و کاستی داشته ایم بدانید که از سر فشار کاری و کمبودها است و اگر موفقیتی نیز داشته ایم بخاطر حمایت بی دریغ شما عزیزان است پس ما را همچنان یاری دهید.

لازم میدانیم در پایان هشتمین سال فعالیت و آغاز نهمین سال کاری از تمامی نویسندگان ، خبرنگاران و افرادی که به هر نحوی از روز اول فعالیت این رسانه ما را حمایت کرده اند تشکر و قدردانی کنیم.

با تشکر

فرهاد صالحی ، صهیب زربان