ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 11:14

در موضوع عدم استفاده مردم پاوه از آب هانی کوان هیچ بهانه ای قابل قبول نیست

در موضوع عدم استفاده مردم پاوه از آب هانی کوان هیچ بهانه ای قابل قبول نیست

به گزارش سلام پاوه :  فرمانده سپاه پاوه گفت : در موضوع عدم بهره برداری و استفاده مردم پاوه از آب هانی کوان هیچ توجیه و بهانه ای قابل قبول نیست . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سرهنگ ارسلان سلطانقلی در نشست تعیین تکلیف آب هانی کوان گفت: بجز سهل انگاری و بی توجهی […]

به گزارش سلام پاوه :  فرمانده سپاه پاوه گفت : در موضوع عدم بهره برداری و استفاده مردم پاوه از آب هانی کوان هیچ توجیه و بهانه ای قابل قبول نیست .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سرهنگ ارسلان سلطانقلی در نشست تعیین تکلیف آب هانی کوان گفت: بجز سهل انگاری و بی توجهی مسئولان مربوطه طرح انتقال آب هانی کوان اعم از طراح ،مشاور و عوامل اجرایی هیچ موضوع دیگری وجود ندارد .

وی با انتقاد جدی از عوامل این طرح گفت: پروژه ای بعد از ۱۶ سال کار و هزینه شدن میلیاردها تومان از بیت المال و کلی وعده و وعید به مردم با حضور وزیر و مسئولان مربوطه افتتاح میگردد و تازه اعلام میشود که این آب آلوده است .

فرمانده سپاه پاوه تصریح کرد: شما چه توجیهی برای این کار خود دارید چطور در درگاه خداوند پاسخ این همه بی مبالاتی و سهل انگاری و انتظار ۱۶ ساله مردم پاوه را میدهید ، مگر به هنگام مطالعه و طراحی نمیدانستید که این آب آلوده است پس چرا طرح را اجرا کردید و این همه هزینه مادی و تبعات سیاسی و امنیتی برای نظام ایجاد کردید .

سرهنگ سلطانقلی افزود: حالا چرا آب چشمه هانی کوان با این همه هزینه و مصیبت به پاوه پمپاژ می گردد و بودجه هنگفتی صرف آن شده است حال می‌گوییم غیر قابل شرب و استفاده می باشد لابد مشکلاتی در سیستم های تصفیه آب می باشد که این چنین به عقل و منطق می‌رسد اگر می‌گویید به زمان بیشتری نیاز میباشد چرا مدیرکل آب منطقه ای به شهرستان پاوه آمد و حل مشکل آب تا شنبه آن زمان دادند؟

وی گفت: چه سیاستی پشت پرده سنگ اندازی در بهره برداری از آب هانی کوان است .

سرهنگ سلطانقلی افزود: اگر فشار های وارده به آب و فاضلاب برای بهره برداری از آب آلوده هانی کوان برای آزاد شدن ساخت و سازهای غیر مجاز در بیدمیری است بگوئید تا مردم هم اطلاع پیدا کنند که برای منتفع شدن تعدادی سود جو میخواهند آب الوده به مردم یک شهر بدهند .

وی گفت: از طرفی اگر به توصیه‌های بهداشتی اداره آب و فاضلاب توجه نکنیم و آب وارد شبکه گردد و چندین هزار نفر مسموم و بیمار شوند این خود سبب بروز مشکل امنیتی خواهد شد و اگر هم آب وجود نداشته باشد این اصلاً درست نیست چون مردم در کمبود آب رنج می برند و این خدا پسندانه نیست .

فرمانده سپاه پاوه در پایان خواستار همدلی و هم افزایی تمام عوامل مرتبط برای حل مشکل کمبود آب شرب مردم پاوه شد .