ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 09:45

برای احقاق حقوق عامه مردم با هیچ کسی در هر پستی که باشد تعارف و اغماض نداریم

برای احقاق حقوق عامه مردم با هیچ کسی در هر پستی که باشد تعارف و اغماض نداریم

به گزارش سلام پاوه : دادستان پاوه: امروز اقتدار و توانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه ای رسیده است که ابر پروژه های بزرگ را در مدت سه سال اجرا و به بهره برداری میرساند ،اما با کمال تأسف مسئولان ما در شهرستان پاوه هنوز بعد از ۱۶ سال یک پروژه آبرسانی را نتوانسته […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان پاوه: امروز اقتدار و توانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه ای رسیده است که ابر پروژه های بزرگ را در مدت سه سال اجرا و به بهره برداری میرساند ،اما با کمال تأسف مسئولان ما در شهرستان پاوه هنوز بعد از ۱۶ سال یک پروژه آبرسانی را نتوانسته اند و یا باید بگویم نخواسته اند به بهره برداری برسانند .

به گزارش سلام خبرنگار پاوه : دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در نشست تعیین تکلیف وضعیت پروژه آب چشمه هانی کوان و چرایی عدم انتقال آن بعد از ۱۶ سال که با حضور مسئولان مرتبط در طراحی ،مطالعه و اجرای این طرح و جمعی از مسئولان شهرستان در دادگستری برگزارشد با تبریک طلیعه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام خجسته دهه فجر گفت: امروز اقتدار و توانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه ای رسیده است که ابر پروژه های بزرگ را در مدت سه سال اجرا و به بهره برداری میرساند ،اما با کمال تأسف مسئولان ما در شهرستان پاوه هنوز بعد از ۱۶سال یک پروژه آبرسانی را نتوانسته اند و یا باید بگویم نخواسته اند به بهره برداری برسانند .دادستان صحرایی

 

نوید صحرائی افزود: مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی مرتبط در این طرح از مشاور طرح تا عوامل اجرایی با سهل انگاری خود و تآخیر بسیار زیاد در اتمام طرح ضمن بی ارزش کردن این همه اعتبار و پول بیت المال حتی شیرینی بهره برداری از طرح را به کام مردم بسیار تلخ کرده اند .

 

وی تصریح کرد: ما علاقه مند ورود به مباحث اجرایی نیستیم و نبودیم و کاری به مسائل اجرایی به عنوان دستگاه قضایی نداریم صرفاً از بابت تکلیفی که به قوه قضاییه و حالا دادستانی گذاشته شده است و حال از ایفای وظایف مان از باب مدعی العموم و آن چیزی که متاسفانه موجبات نارضایتی شدید مردم شهرستان پاوه را فراهم آورده است به این مورد ورود کره ایم.

 

دادستان پاوه افزود: بنده شش ماه در خدمت مردم شریف شهرستان پاوه هستم که ایفای وظیفه می نمایم و بر اساس اخبار واصله و اطلاعاتی هم که خودمان جمع آوری کرده ایم ، بیش از یک دهه است که پروژه انتقال آب هانی کوان استارت خورده و شروع شده است و علی رغم همه مشکلات اعم از اجرایی و اعتباری ، که دست اندرکاران پروژه در جریان هستند در نهایت طرح منتج به این وضعیت فعلی شده است و با اینکه می‌گوییم تصفیه خانه تکمیل است و این آب به سراب هولی رسیده است اما آبی به دست مردم نرسیده و این یعنی عدم موفقیت در اجرای طرح .

 

صحرائی گفت: متاسفانه نمی دانیم چه اتفاقی است که ما تو این چند ساله هر زمانی عزم و اراده خدمت رسانی و خدمت گذاری به مردم را داشته ایم مدیران و مسئولان به شکلی عمل کرده اند که نه تنها سبب رضایتمندی مردم نشده و نمی شوند؛ بلکه موجبات نارضایتی را هم فراهم میکنند.

 

نوید صحرائی خاطر نشان کرد: حتی در حال حاضر هم اعلام شده آب چشمه هانی کوان بدون مشکل در مدار می باشد، باور کنید مردم هیچ گونه احساس شادی و نشاط نخواهند داشت چون به حدی خلف وعده نموده ایم و اجرای پروژه را معطل کرده‌ایم که برای مردم کم اهمیت شده است و این بزرگترین اجحاف در حق نظام و دولت است که با صرف هزینه این مقدار پول بیت المال کمترین رضایت مندی در بین مردم فراهم نشده است .

 

دادستان عمومی و انقلاب پاوه تصریح کرد: هر روز ما مراجعات و تماس های مکرری در زمینه نارضایتی عمومی مردم از کمبود آب شرب داریم و در رسانه ها و فضای مجازی این اعتراضات گسترده تر است و بیشتر این اعتراضات از خلف وعده مسئولان و عدم اهتمام جدی آنها در خدمت رسانی و صداقت با مردم است .

 

نوید صحرایی افزود :اگر در اجرای طرح مانعی وجود دارد ،اعتبار نیست یا کافی نبوده با مردم با صداقت برخورد کنید ،وعده خلاف واقعیت به مردم ندهید ،امروز فردا با آنها نکنید ،والله این رفتار شما موجب سلب اعتماد مردم به نظام شده است و سلب اعتماد مردم یعنی نارضایتی نسبت به نظام و مجموعه حکومت است.

 

وی افزود: همه این موارد باعث شد ما از باب احقاق حقوق عامه به این مسئله ورود کنیم که این جلسه حجتی بر دوستان باشد که دیگر هیچ گونه وعده ای را نخواهیم شنید و نه علاقه‌ای به شنیدن خواهیم داشت و مصوبات این جلسه بعد از اتمام آن به ادارات ذیصلاح ارسال خواهد شد و به شدت هم در پی اجرای آن هستیم چون یکی از تکالیفی که بر عهده دادستان گذاشته اند همین موارد می باشد و طومار هایی که مردم به مراجع بالا دستی و دستگاه قضایی برای رفع مشکل ارسال نموده اند که متعاقباً دستگاه قضا از بالا برای ما نامه داده اند که هر چه زودتر این مشکل را رفع و تعیین تکلیف نماییم .

 

صحرائی تصریح کرد: در اجرای این مهم بنده تمامی افراد ، مدیران و دستگاههای مرتبط با موضوع را دعوت نمودم که ضمن شنیدن صحبت‌هایشان و بیان راهکار برای اتمام کار و بهره مند شدن مردم از آب شرب سالم ، با تعیین ضرب الاجلی این مشکل حل گردد که با پایان آن شاهد وصل گردیدن آب به شبکه اصلی شهرستان باشیم.

 

دادستان پاوه گفت: با وجود این که آب هانی کوان با آلودگی به سراب هولی رسیده است و مجددا بدون مصرف به چشمه هانی کوان برمیگردد،شواهد حاکی است که مشکلات فنی وجود دارد و استهلاک تجهیزات که این چند سال باعث هدر رفتن آب می شود و گزارشاتی که اداره آب و فاضلاب شهرستان به ما طی چندین بار داده‌اند آلودگی آب به ما اجازه وصل نمودن آب به شبکه را نمی‌دهد و از تهران هم برای تشخیص آلودگی آب آمدند که گویا آنها هم متفق القول اعلام نمودند آب آلودگی میکروبی دارد و فعلاً قابلیت شرب ندارد همه این مسائل سبب گردیده است که همه دور هم جمع شویم که مشکل را حل نماییم و انتظار می رود که در اسرع وقت مشکل حل گردد.

 

نوید صحرایی با اشاره به تهدید و چالشهای پیش روی آب شرب پاوه از محل سراب هولی و چاههای بیدمیری که ناشی از افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز میباشد گفت: با این وضعیتی که پیش می‌رود پیش بینی می‌کنیم در آینده نزدیک به خاطر این ساخت و سازهایی که آنجا اتفاق افتاده و تردد هایی که به بهانه تفریحی و تفرجگاه بودن رخ می دهد و اینکه اشخاصی دنبال هستند با تصویب یک سری طرح های عمرانی مثل طرح های گردشگری در بیدمیری و دست اندازی به آن اراضی بنمایند .لذا با ادامه این روند آلودگی آب سراب هولی قابل پیش بینی می باشد .

 

دادستان پاوه گفت: شهر پاوه تنها یک چشمه برای تامین آب شرب دارد که از آن برای تمام موارد از جمله آشامیدن، استحمام، شست شو و… استفاده می نماییم و با توجه به خیانت هایی که در بالادست آن صورت می گیرد ،اگر به هر دلیلی دچار آلودگی گردد و یا خشک شود شما اعلام کنید برای تامین آب شرب شهر چه کاری باید انجام بدهیم؟ یک بار نزد خود فکر نکرده ایم که باید هرچه زودتر برای اتمام پروژه هانی کوان اقدام کنیم که اگر مشکلی پیش آمد حداقل این را جایگزین چشمه سراب هولی نماییم .

 

نوید صحرایی افزود: اگر مدیری برای خدمت درست به مردم مورد فشار یا تهدید به جابجایی یا برکناری قرار گیرد قطعا با فشار آورندگان و تهدید کنندگان برخورد خواهیم کرد .

 

دادستان عمومی و انقلاب پاوه تأکید کرد ،در راستای اتمام و بهره برداری درست و سالم از انتقال آب هانی کوان ، اگر به مسئولی که برای رضایت مردم و سلامت آنها تلاش و اصرار میکند ،فشار و تهدیدی چه تلفنی و یا مکتوب تهدید به جابه جایی به مکانی دیگر و برکناری وارد شود که متاسفانه در سیستم اداری بعضا ناکارآمد ما مرسوم و رویه می باشد را حتما به من دادستان اطلاع دهید .

 

نوید صحرایی افزود متاسفانه هرکس برخلاف میل آقایان چیزی را بگوید فردا نامه جابه جایی به ثلاث باباجانی،قصرشیرین و… تنظیم و به ایشان ابلاغ می نمایند، که این مشکل بزرگی می باشد که با آن مواجه هستیم که همین جا قاطعانه عرض میکنم که بنده به عنوان مدعی العموم و دادستان ضمن حمایت از مسئولان صادق و درستکار و غمخوار مردم با مدیرانی که به این عزیزان فشار بیاورند قطعا برخورد خواهیم کرد.

 

دادستان پاوه گفت: که ورود ما به این موضوع ضمانت اجرایی دارد و جایی که دستگاه قضا ورود می‌کند ضمانت اجرایی قانونی دارد و ضمانت اجرایی آن تعقیب مرتکبین است و خدای ناکرده ما دنبال پرونده‌سازی برای افراد و یا درگیر کردن آنها با دادگستری نیستیم .

 

وی افزود: همان دستورالعمل احقاق حقوق عامه که جناب آیت الله رئیسی به ما اعلام کرده و متعاقبا دستورالعمل نحوه پیگیری ترک فعل مدیران و مسئولان ضمانت اجرا دارد و ضمانت اجرای آن اعلام جرم علیه افرادی که در این قضیه دخیل هستند داشته باشیم و این ضمانت اجرایی را دوستان دست کم نگیرند حقیقتا اعلام می‌کنم ضرب الاجلی بعد از پایان جلسه تعیین می کنیم و بگوییم ظرف فلان روز این قضیه باید به هر نحوی از الان تعیین تکلیف نهایی شود.

 

دادستان پاوه گفت: درحالی که ابر پروژه هایی در کشور ظرف سه سال بهره برداری میشود ما در پاوه ۱۶ سال است هنوز درگیر یک تصفیه خانه کوچک هستیم.

 

صحرائی افزود: موضوع آب شرب مردم است و بسیار حائز اهمیت و این موضوع شوخی بردار نیست و همه به ارزش واهمیت وجود آب واقف هستیم .

 

وی افزود: ما کاری کردیم الان مردم خودشان را با کم آبی سازگار کرده اند که تعداد زیاد در طول روز در شهر تانکر ساخته می‌شود یا از شهرهای همجوار وارد می‌شود و اصلاً پسندیده و زیبنده ما نیست و با طی شدن چهار دهه از انقلاب و اینکه دو نسل آمده اند و رفته اند ما همچنان درگیر یک پروژه انتقال آب هستیم .

 

دادستان پاوه تصریح کرد: شبکه های صدا و سیما را نظاره می‌کنیم که ابر پروژه‌هایی در عرض سه سال افتتاح می گردد اما این پروژه های کوچک برای منطقه ما ابر پروژه می باشد که ما در ۱۶ سال هنوز درگیر یک تصفیه خانه هستیم که یک موضوع ابتدایی در بسیاری از پروژه های عمرانی می باشد و این اصلاً زیبنده نیست .

 

صحرائی خاطر نشان ساخت: ما ضرب الاجلی که تعیین می کنیم بعد از پایان آن اگر مصوبات اجرا نشده باشد علیه آن دستگاه و بالاترین شخص آن اعلام جرم می کنیم و این دیگر آخرین راه می باشد و باید پاسخگو باشید و اگر این قضیه که آب وارد مدار نشود به عنوان تضییع بیت‌المال باید پیگیری شود که چقدر تضییع شده در بیت المال که این پروژه به نتیجه برسد؟ و عملاً خروجی و هیچ نتیجه‌ای نداشته است اگر می توانید زمان دقیق به ما بدهید .

 

دادستان پاوه گفت: متاسفانه کسی زمان دقیق اعلام نمی‌کند که آب چه زمانی وارد مدار می‌شود؟و همین جوری رها کرده اید و دارید ماهها وقت تلف می کنید و اینکه نتیجه آزمایشگاه می آید یا نمی آید یا فلان واشر خراب شد و یا فلان جا نشت می‌کند تا کی این دور باطل قراره ادامه پیدا کند؟ قطعا این موضوع پذیرفتنی نیست و باید این جلسه ضمانت اجرایی داشته باشد.