ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 00:41

بالازدن آستین همت مسوولان برای رفع مشکل مسکن مهر پاوه

بالازدن آستین همت مسوولان برای رفع مشکل مسکن مهر پاوه

به گزارش سلام پاوه:حدود ۴۰۰ نفر از ساکنان دیار مرزی شهرستان پاوه سال‌هاست در انتظار اتمام عملیات ساخت واحدهای مسکونی خود هستند، واحدهایی که از اواسط سال ۹۵ عملیات اجرایی آنها آغاز شده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ چند ماه قبل و پس از حدود چهار سال از آغاز عملیات […]

به گزارش سلام پاوه:حدود ۴۰۰ نفر از ساکنان دیار مرزی شهرستان پاوه سال‌هاست در انتظار اتمام عملیات ساخت واحدهای مسکونی خود هستند، واحدهایی که از اواسط سال ۹۵ عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ چند ماه قبل و پس از حدود چهار سال از آغاز عملیات احداث پروژه که در ۲ فاز ۱۹۲ و ۲۳۶ واحدی اجرا شده، متولیان امر قول تحویل آن تا پایان سال جاری به متقاصیان را داده بودند ولی ظاهرا بازهم مشکلاتی در راه احداث و اتمام به موقع آن ایجاد شده است.

مشکلاتی که حتی واکنش تند استاندار کرمانشاه را به دنبال داشت، البته مدیر راه و شهرسازی استان کرمانشاه هنوز امیدوار است با همکاری بیشتر متقاضیان و تسریع پیمانکاران در عملیات ساخت وعده از پیش تعیین شده محقق و شاهد افتتاح این واحدها تا پایان سال باشیم.

هرچند طبق اظهارات متولی مسکن استان ۱۹۲ واحد از پروژه عملیات احداث آنها به اتمام رسیده و تنها مشکل آسانسور آنها باقی مانده که آن هم تا پایان همین ماه مرتفع می شود، موضوعی که استاندار به شدت بر آن تاکید داشت.

در همین راستا جلسه ای به منظور بررسی مشکلات احداث پروژه مسکن مهر پاوه و بررسی آخرین وضعیت آن ها عصر روز شنبه چهارم بهمن با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، رییس کل دادگستری، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار پاوه و جمعی دیگر از مدیران در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد.

اتمام پروژه مسکن مهر پاوه نیازمند همکاری بیشتر متفاضیان است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این جلسه خواستار همکاری بیشتر متقضیان ۴۰۰ واحدی مسکن مهر پاوه شد و گفت: امیدوارم آنها با پرداخت سهم آورده خود مارا در اتمام به موقع این واحدها کمک کنند.

مسعود شریفی افزود: درست است به دلیل تورم ایجاد شده و افزایش قیمت مصالح متقاضیان باید پول بیشتری نسبت به آنچه که در ابتدا عنوان شد پرداخت کنند اما این راهم باید در نظر گرفت ارزش ملک آنها بیشتر از چهار برابر وجهی است که پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: در حالی که بیشتر متقاضیان با پرداخت ۷۰ تا ۸۰ میلیون در مجموع صاحب مسکن می شوند که ارزش هرکدام آنها بیش از چهار برابر این مبلغ است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه پروژه مسکن مهر پاوه تا اواسط سال ۹۵ متقاضی نداشت و توسط بنیاد مسکن عملیات ساخت آنها دنبال می شد، گفت: از اواسط سال ۹۸ ادامه ساخت پروژه توسط تعاونی شکل گرفته دنبال شد.

وی تصریح کرد: در این مدت و با تلاش های صورت گرفته عملیات احداث ۱۹۲ واحد به اتمام رسید اما متاسفانه آسانسورهای به کار رفته درآن مورد تایید مسوولان مربوطه قرار نگرفت.

شریفی ادامه داد: تلاش می کنیم حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده کار مقاوم سازی و کسب تاییدیه آسانسور پروژه ۱۹۲ واحدی را کسب و عملیات احداث ۲۳۶ واحد باقی مانده نیز تا پایان سال و نهایتا پایان فروردین ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

متقاضیان مسکن مهر در انتظار تحویل منزل خود هستند

فرماندار پاوه نیز در این جلسه از انتظار متقاضیان مسکن مهر این شهرستان برای تحویل منزل خود خبر داد و گفت: امیدوارم تحقق از پیش وعده داده شده محقق شود.

پرویز ایده پور ادامه داد: در این میان متاسفانه چهار نفر از افرادی که اقدام به خرید واحد مسکن مهر کرده اند سایر متقاضیان را تحریک می کنند که همکاری لازم را برای احداث پروژه و پرداخت باقی مانده حق السهم شان نداشته باشند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل جلسات متعدد برای رفع مشکلات مربوطه، تصریح کرد: امیدوارم با ورود مسوولان مربوطه و بخصوص دستگاه قضایی مشکل این پروژه ها مرتفع و شاهد بهره برداری از آنها در زمان وعده داده شده باشیم.

ورود دستگاه قضایی برای حل مشکل مسکن مهر پاوه

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز از ورود دستگاه قضایی برای حل مشکل مسکن مهر شهرستان پاوه خبر داد و گفت: همکاران ما در این شهرستان موضوع را با جدیت دنبال می کنند.

پرویز توسلی زاده ادامه داد: دستگاه قضایی تا حصول نتیجه و تعیین تکلیف پروژه بر اجرای آن نظارت و اجازه نمی دهد حق کسی تضییع شود.

وی همچنین خواستار تشکیل جلسه ای با حضور مسوولان تعاونی مربوطه، تعدادی از متقاضیان پروژه و نمایندگان ادارات راه و شهرسازی، تعاون، فرمانداری و دستگاه قضایی شد و گفت: در این جلسه می توان بسیاری از مسایل را حل و فصل کرد.

تاکید استاندار بر اتمام به موقع پروژه مسکن مهر پاوه

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه بر اتمام به موقع پروژه مسکن مهر پاوه تاکید کرد و گفت: ما باید به قولی که به مردم مبنی بر اتمام پروژه ها تا پایان سال داده ایم عمل کنیم.

هوشنگ بازوند در این جلسه با بیان اینکه مردم مقصر ایجاد تورم و تاخیر در اجرای پروژه نیستند، افزود: متقاضیان مبلغی که ابتدا به آنها اعلام شده بود را پرداخت کرده اند و الان هم منتظر هستند طبق وعده از پیش داده شده واحدهای مسکونی خود را تحویل بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده دولت در استان کرمانشاه در قبال تک تک مردم مسوول هستیم و اگر در این میان قصوری رخ داده وظیفه ماست که پاسخگو بوده و آن را برعهده بگیریم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مشکل آسانسور ۱۹۲ واحدی که عملیات احداث آنها به پایان رسیده نهایتا تا انتهای بهمن باید مرتفع شود.

بازوند گفت: عملیات احداث سایر واحدهای باقی مانده نیز تلاش می شود تا پایان سال به اتمام برسد و در روز ۲۱ اسفند که مصادف با مبعث پیامبر مکرم اسلام (ص) است در مراسمی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر تعدادی از واحدها نیز باقی مانده و اتمام انها به پایان امسال نرسد حداکثر تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد افتتاح و بهره برداریشان خواهیم بود.