ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 11:59

تلخ کامی مردم نودشه از عوارض سنگین شهرداری این شهر

تلخ کامی مردم نودشه از عوارض سنگین شهرداری این شهر

به گزارش سلام پاوه : جمع کثیری از شهروندان شهر مرزی نودشه با نوشتن نامه و طوماری از مسئولان استانی و شهرستانی خواستار معافیت در پرداخت عوارض شهرداری جهت استفاده از گاز شهری بدلیل محروم بودن این شهر شدند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شهر مرزی نودشه از توابع بخش نوسود در شهرستان پاوه می […]

به گزارش سلام پاوه : جمع کثیری از شهروندان شهر مرزی نودشه با نوشتن نامه و طوماری از مسئولان استانی و شهرستانی خواستار معافیت در پرداخت عوارض شهرداری جهت استفاده از گاز شهری بدلیل محروم بودن این شهر شدند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شهر مرزی نودشه از توابع بخش نوسود در شهرستان پاوه می باشد که سرانجام پس از مدتها صاحب گاز شهری شده است . مردم این شهر مرزی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در رساندن گاز به این منطقه سرد و محروم و جنگ زده تلاش کرده اند . نسبت به تعرفه سنگین عوارض شهرداری این شهر محروم انتقاد داشته و در نامه ای خطاب به مسئولان استانی و شهرستانی ، نماینده مردم اورامانات و … خواستار معافیت از این امر شدند. آنها برای بهره برداری از نعمت گاز و کسب انشعاب گاز نیازمند نامه شهرداری هستند که در این بین شهرداری نیز خواستار پرداخت عوارض می باشد.

این شهروندان نودشه ای با جمع آوری امضا و طومارهایی از تعرفه سنگین شهرداری در اخذ عوارض و سلیقه ای بودن آن انتقاد کردند.

در بخشی از این نامه آمده است : اینجانبان امضا کنندگان از اهالی شهر نودشه می باشیم شهری که در ایام جنگ تحمیلی به مثابه دژ تسخیر ناپذیر در مقابل متجاوزین بعثی با نثار جان خویش از خطه میهن اسلامی دفاع نموده ایم و با اهدای بیش از یکصد شهید گرانقدر و عزیز دین و تکلیف خود را به نظام و انقلاب ادا کرده ایم.

شهر نودشه  همواره از محروم ترین شهرهای کشور بوده است که به مراتب کمتر از سایر هموطنان خود از مراهم دولتی برخوردار بوده است. که پس از سال ها سعی و تلاش سرانجام در سال جاری طرح گازرسانی شهر نودشه به اجرا در آمده که این خود جای تقدیر و تشکر است ، اما اعمال محدودیت ها و سخت گیری های بی مورد عموما از جانب شهرداری نودشه موجب شده تا غالب شهروندان که از اقشار فرودست جامعه می باشند نتوانند به حق مشروع و مسلم خود که همان خدمات گاز شهری میباشد دسترسی پیدا کنند .

در ادامه این نامه آماده است : اخذ عوارض با تعرفه ای سنگین که هیچگونه ماخذ صحیحی از قانون و مقررات ندارد و وابسته به ذوق و سلیقه و دلخواهی شده است. هزینه ای کمرشکن که با منطق عدالت سازگار نیست و در توان مردم فقیر نودشه نیست.

در این راستا خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه نیز در چند نوبت در تماس تلفنی با شهردار شهر نودشه خواستار پیگیری موضوع شد که متاسفانه وی پاسخگوی تماس خبرنگار سلام پاوه نشد. 

هرچند پرداخت عوارض شهرداری همیشه بوده و هست اما بنظر اعمال سلیقه در پرداخت عوارض و همچنین میزان بالای آن برای مردمی محروم ، کم درآمد و کم برخوردار و جنگ زده که هم اکنون آثار ادوات جنگی و ترکشهای آن و حتی شیمیایی و… در وجود جانبازان سرافراز و مردم انقلابی این شهر و جغرافیای آن نمایان است باعث تلخ شدن کامل شهروندان نودشه ای از برخورداری از نعمت گاز شده است.

متاسفانه ناکارامدی شهرداری های شهرستان پاوه در ایجاد درآمد پایدار باعث شده است این شهرداری ها بهترین راهکار را در اخذ عوارض برای تامین هزینه های خود بدانند.

لازم به ذکر است تصویر این نامه و طومار امضا شده توسط شهروندان نودشه ای که رونوشتهایی از آن به دفتر استانداری ، مدیرکل گاز ، فرمانداری ، نماینده اورامانات ارائه شده است در اختیار پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه قرار دارد. که در صورت لزوم منتشر می شود.