ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 12:23

ضرورت پیگیری و گره گشایی از مشکل تنها آزمایشگاه خصوصی پاوه

ضرورت پیگیری و گره گشایی از مشکل تنها آزمایشگاه خصوصی پاوه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : نذیر دولتخواه * از شهروندان مطالبه گر در مطلبی تحت عنوان “ضرورت پیگیری و گره گشایی تنها آزمایشگاه خصوصی شهرستان پاوه توسط دکتر لهونی نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی” خواستار حل این مشکل از سوی نماینده مردم اورامانات شد. امروزه بهره مندی از امکانات پیشرفته، به روز و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : نذیر دولتخواه * از شهروندان مطالبه گر در مطلبی تحت عنوان “ضرورت پیگیری و گره گشایی تنها آزمایشگاه خصوصی شهرستان پاوه توسط دکتر لهونی نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی” خواستار حل این مشکل از سوی نماینده مردم اورامانات شد.

امروزه بهره مندی از امکانات پیشرفته، به روز و قوی پزشکی جهت تسهیل و رفع امورات مردم از حقوق اولیه در حفظ سلامتی آنها می باشد و توجه به مطالبات و حقوق مردم از یک سو و تلاش برای پاسخگویی و رفع آنها از دیگر سو به مسئولان و مراجع ذی صلاح مرتبط می باشد.

مردم شریف شهرستان پاوه در همه حال پشتیبان نظام بوده و هستند و به پاس قدردانی از مردم، مسئولان باید به خواسته آنها لبیک بگویند و مبادا خدایی نکرده با قصور مسئولی حق این مردم مرزدار تضییع گردد و هزینه های سنگینی را متحمل شوند و مسئولیت هر گونه حوادث جبران ناپذیری را باید این صاحب نظران مد نظر داشته باشند.

تعطیلی ناخواسته آزمایشگاه پاتوبیولوژی دانش که تنها آزمایشگاه خصوصی شهرستان می باشد سبب تضرر و نارضایتی جمعیت عظیمی از بیماران در این شرایط سخت ویروس منحوس کرونا شده است و تداوم این تعطیلی و تاخیر در فعالیت آزمایشگاه باعث ایجاد اخلال در روند درمانی و ارائه خدمات به مردم گشته است و ناخواسته بیماران و بالاخص مادران باردار برای غربالگری، مریض های کرونایی برای تشخیص آن و… باید برای آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی مسیر پرمخاطره مرکز استان را در جاده های غیراستاندارد با تحمل هزینه گزاف رفت و امد، تعلل نوبت و…پیمایش نمایند و به عینه شاهد هستیم. و اگر اتفاق ناگواری برای آن مادری که بعد از سالیان صاحب فرزندی شده صورت گیرد چه کسی جواب گو خواهد بود؟ آیا آنوقت تحمل عذاب وجدان را خواهیم داشت؟!

حال که مسئولان محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در جوابیه ای علل دستور عدم فعالیت تنها آزمایشگاه پاوه را در حیطه اداره نظارت بر امور آزمایشگاه های معاونت درمان علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام نموده اند از نماینده محترم دکتر لهونی انتظار می رود با ورود به این قضیه و رایزنی با مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی استان با تصمیمی مصلحتی و خردمندانه مسبب گشایش تنها آزمایشگاه دیارمان به صورت امانی تا رفع مشکل جابه جایی مدیریت(مسئول فنی) گردند و امیداوریم مسئولان گرامی همراه مردم در این شرایط سخت اقتصادی و تورمی هم سرنوشت مردم باشند و بتوانند با رفع عدم فعالیت این مطالبه مردمی ذره ای از فشار بر دوش آنها کاسته شود و نوش دارو بعد از مرگ سهراب نباشد و اگر اینچنین دستوالعمل هایی در راستای خسران مردم نباشند یقینا برای آنها استثنا و رویه ای تعریف شده است و خواست مردم خویشتن داری، ارائه راهکاری موقت توسط مسئولان امر در این راستا تا مرتفع شدن مشکل می باشد.

*دانشجوی دکترای آب