ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 21:26

دو خبر کوتاه از شهرستانهای روانسر و ثلاث باباجانی

دو خبر کوتاه از شهرستانهای روانسر و ثلاث باباجانی

به گزارش سلام پاوه : مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر، از توسعه آزمایشگاه مرجع تشخیص طبی این شهرستان با سه میلیارد و ٨۰۰ میلیون ریال اعتبار خبر داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : محمدسعید سریری روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از این طرح،  افزود: این آزمایشگاه در درمانگاه شماره ۲ این شهرستان مستقر […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر شبکه بهداشت و درمان روانسر، از توسعه آزمایشگاه مرجع تشخیص طبی این شهرستان با سه میلیارد و ٨۰۰ میلیون ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : محمدسعید سریری روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از این طرح،  افزود: این آزمایشگاه در درمانگاه شماره ۲ این شهرستان مستقر است و باتوجه به حجم بالای مراجعین توسعه فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به طور میانیگن روزانه ۹۰ نفر در این آزمایشگاه پذیرش می شوند و با توجه به وسعت کم آن، توسعه آزمایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر اضافه کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ نوع آزمایش در آزمایشگاه مرجع تشخیص طبی این شهرستان انجام می شود.

این آزمایشگاه در آذر ماه سال ۹۳ به بهره برداری رسید و کلیه خدمات آن به صورت تخصصی و فوق تخصصی و با تعرفه دولتی انجام می گیرد.

هم اکنون تنها ۲ واحد آزمایشگاه دولتی در روانسر فعال است که در درمانگاه های این شهرستان بیماران را پذیرش می کنند.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

 

بیش از سه میلیارد ریال برای احداث جاده روستایی در ثلاث باباجانی هزینه می شود

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ثلاث باباجانی گفت: برای احداث جاده جدید دسترسی به روستای مله کبود بخش زمکان این شهرستان بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه می شود .

حسن سهرابی در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه، افزود: در حال حاضر جاده دسترسی به روستا حدود ۸ کیلومتر است که وضعیت نامناسب ،صعب البور ،برفگیر و غیر استانداردی دارد.

وی ادامه داد: عبور و مرور و تردد اهالی این روستا با مشکل مواجه است و بهسازی مسیر دسترسی خواسته ساکنان روستای مله کبود است.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: با ارزیابی صورت گرفته و هماهنگی اداره کل راهداری استان تصمیم گرفته شد ، که جاده جدید روستا را به‌صورت راهگشایی و از یک مسیر جدید ایجاد کنیم.

سهرابی افزود: هزینه راهگشایی و احداث راه جدید روستای مله کبود به طول سه و نیم کیلومتربیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که به صورت امانی و توسط راهداران شهرستان ثلاث باباجانی ایجاد می شود.

وی گفت: با احداث این جاده علاوه بر سهولت در تردد، مسیر دسترسی به روستا نیز بیش از چهار کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

روستای مله کبود در حال حاضر ۱۶ خانوار جمعیت دارد.

طول مجموع راه های شهرستان ثلاث باباجانی ۶۴۳ کیلومتر است.