ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 20:53

دستگیری شکارچی اُردک وحشی در شهرستان پاوه/عکس

دستگیری شکارچی اُردک وحشی در شهرستان پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از دستگیری یک شکارچی اُردک سیاه وحشی با تلاش نیروی هنگ مرزی باینگان در محدوده منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل خبر داد. محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :طبق گزارش مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاوه صبح امروز […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از دستگیری یک شکارچی اُردک سیاه وحشی با تلاش نیروی هنگ مرزی باینگان در محدوده منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل خبر داد.

محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت :طبق گزارش مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاوه صبح امروز شکارچی غیر مجازی که اقدام به شکار ۳ قطعه اردک سیاه از تیره غازسانان گونه اسکوتر سیاه Melanitta nigra که از پرندگان مهاجر و کمیاب و در معرض خطر انقراض می باشد توسط نیروهای هنگ مرزی باینگان در پاسگاه هنگ مرزی دگاگا در محدوده منطقه حفاطت شده بوزین و مره خیل دستگیر شد.

وی افزود : این شکارچی غیر مجاز به همراه لاشه پرنده های مهاجر شکار شده و یک قبضه اسلحه شکاری به دادسرای شهرستان جهت سیر مراحل قضایی تحویل و معرفی گردید.

اخگرزاده با بیان اینکه دادستان محترم شهرستان پاوه جناب آقای صحرایی در برخورد با این موضوع شکارچی مورد نظر را بسیار مورد شماتت قرار داد و ضمن ابراز نگرانی زیاد در این زمینه ابراز داشت با اشخاص و شکارچیان غیر مجازی که چنین اقدامات بی انصافانه در مقابل گونه های مهاجر کمیاب و در معرص انقراض انجام داده بجای اینکه میزبانی از این گونه های مهاجر صورت پذیرد برخورد قاطع قضایی  و اشد مجاز در نظر گرفته می شود.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاوه صمن تشکر از زحمات نیروهای پرتلاش هنگ مرزی باینگان و پاسگاه دگاگا در منطقه و همچنین تشکر ویزه از دادستان محترم شهرستان پاوه بخاطر توجه ویزه ایشان به موضوعات و مسائل زیست محیطی منطقه و برخورد قضایی لازم با مخربان طبیعت خواستار توجه و مساعدت همه شهروندان به محیط زیست منطقه در این فصل حساس از سال و علی الخصوص توجه و مهربانی با گونه های پرندگان مهاجر که از چندین هزار کیلومتر پرواز ، مهمان طبیعت منطقه ما می شوند و از طرفی خطر بیماری انفلوانزای پرندگان این اداره را از هر جهت بخاطر سلامت عمومی جامعه همراهی نمایند.

 

یک پاسخ برای “دستگیری شکارچی اُردک وحشی در شهرستان پاوه/عکس

  • ناشناس در تاریخ آذر 10, 1399 گفت:

    از محیط زیست خواهش میکنم عکسی کامل از این پرندگان را منتشر کنند چون تصاویر فوق واضح نیستند