ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 00:02

پایگاه اطفای حریق منطقه زاگرس در اورامانات راه‌اندازی شد/ عکس

پایگاه اطفای حریق منطقه زاگرس در اورامانات راه‌اندازی شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : پایگاه دوم اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع منطقه زاگرس به نام شهدای طبیعت اورامانات با حضور فرماندار روانسر، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل منابع طبیعی و جمعی از مدیران و فعالان محیط زیستی و دوستداران منابع طبیعی افتتاح شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : […]

به گزارش سلام پاوه : پایگاه دوم اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع منطقه زاگرس به نام شهدای طبیعت اورامانات با حضور فرماندار روانسر، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل منابع طبیعی و جمعی از مدیران و فعالان محیط زیستی و دوستداران منابع طبیعی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این پایگاه در کنار مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه شهرستان روانسر ایجاد شده و به منظور اطفای حریق جنگل ها و مراتع شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی راه‌اندازی شده و در صورت نیاز بخش‌هایی از شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و اسلام آبادغرب را پوشش می‌دهد.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

گفتنی است در پی اتش سوزی مرگبار منطقه بوزین و مره خیل باینگان در تیرماه سال جاری  دکتر آرش زره تن لهونی  پیشنهاد راه انداری این پایگاه را مطرح کرد و متعاقبا با دستور مسئولان مربوطه و پیگری های صورت گرفته این پایگاه اطفای حریق راه اندازی شد.