ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 16:50

دیوان میرزا محمود مستوفی چاپ و روانه بازار شد

دیوان میرزا محمود مستوفی چاپ و روانه بازار شد

به گزارش سلام پاوه: دیوان میرزا محمود مستوفی پاوه ای به همت موسسە انتشارات ئارۆ به چاپ رسید.   مدیر انتشارات ئارۆ در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه گفت:این اثر به کوشش محقق و پژوهشگر پاوەای مرحوم کاک غازی خلیلی گردآوری گردیدە بود که با هماهنگی با همسر آن مرحوم سرکار خانم نصرت […]

به گزارش سلام پاوه: دیوان میرزا محمود مستوفی پاوه ای به همت موسسە انتشارات ئارۆ به چاپ رسید.

 

مدیر انتشارات ئارۆ در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه گفت:این اثر به کوشش محقق و پژوهشگر پاوەای مرحوم کاک غازی خلیلی گردآوری گردیدە بود که با هماهنگی با همسر آن مرحوم سرکار خانم نصرت جباری و فرزندان ایشان کار تایپ و صحفەآرایی کتاب انجام گردید.

 

عدنان مرادی افزود ؛متاسفانه عمر مرحوم کاک غازی خلیلی فرصت بازنگری و تهیه نسخ و دست نویسها را به ایشان نداد از این رو به بررسی مجدد اشعار ایشان پرداخته و با به دست آوردن دست نویس ها و نسخ خطی از خود میرزا محمود، میرزا عباس برادر میرزا محمود، میرزا تقی فرزند ایشان و چندین دفتر و بیاض کار دوبارە نویسی و تصحیح این دیوان انجام گردید.

 

وی گفت؛ اشعار این دیوان شامل حبسیات، وصف منطقه پاوە و نیز نامه نگاری با میرزا عبدالقادر پاوەای، سید بهاء شمس قریشی پاوەای، سید فصیح پاوەای، کریم بگ، محمدطاهر سلطانی و … و نیز وصف شخصیتهای دینی و سیاسی همچون شیخ عمر بیارە، جافرسان، محمدرشید بگ و …

 

مرادی ادامه داد و گفت ؛ در اینجا جا لازم است از خانم جباری و فرزندان ایشان که این فرصت را در اختیار موسسە انتشارات ئارۆ قرار دادند تا دومین اثر کاک غازی را به چاپ برسانم تشکر و قدر دانی کنیم.

 

وی گفت؛مقدمە کتاب نیز توسط هنرمند آرام مستوفی و همچنین تصحیح اشعار توسط ایشان صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر را دارد. در تایپ کتاب نیز لازم است از همکاری آقای کاویان صیاف نیز قدردانی کنیم.

 

گفتنی است این کتاب در ١٣٧ صحفە، قطع: رقعی و با قیمت ٢۵٠٠٠ تومان در دفتر موسسە ئارۆ قابل تهیه می باشد .

 

آدرس موسسە:پاوە: خ انقلاب ـ پاساژ آژند ـ طبقه دوم تلفن تماس: ٠٩٢٢٩٠٠۶۴٢۶ ، امکان تهیه پستی کتاب نیز وجود دارد