ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 00:34

امام جمعه پاوه از اصحاب رسانه اورامانات قدردانی کرد/ عکس

امام جمعه پاوه از اصحاب رسانه اورامانات قدردانی کرد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : ماموستاملاقادر قادری امام جمعه پاوه به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی منطقه اورامانات قدردانی کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :در این نشست که در مسجد قبا شهرستان پاوه برگزار شد، امام جمعه پاوه گفت: در جهان امروز وسایل ارتباطی ارتباط جمعی […]

به گزارش سلام پاوه : ماموستاملاقادر قادری امام جمعه پاوه به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی منطقه اورامانات قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :در این نشست که در مسجد قبا شهرستان پاوه برگزار شد، امام جمعه پاوه گفت: در جهان امروز وسایل ارتباطی ارتباط جمعی و سایر رسانه های عصر ما مانند فیسبوک و تلگرام در انتقال اطلاعات و پیشرفت تمدن نقش بزرگی دارند.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: امروز آگاهی دادن به افراد جامعه از ویژگی های عصر حاضر است و رسانه ها در فرهنگ سازی نقش اساسی دارند.

وی تصریح کرد: معروف ترین کار عصر ما اطلاع رسانی است و اطلاع رسانی گرانترین کالای زمان کنونی است که بهای آن گرانتر از طلا و نفت است.

امام جمعه پاوه ادامه داد: کار رسانه قبل از هر چیز باید اعتمادسازی بین مردم باشد و انعکاس واقعیت و نقد سازنده جز وظایف ماست.

ماموستا قادری اضافه کرد: اگر صاحب رسانه بخواهد نزد عقلا و سیاستمداران و اهل تدین موفقیت و ارزشی داشته باشد باید علیه دین و فرهنگ مردم صحبت نکند، زمینه جنگ قومی و مذهبی را فراهم نکند، به افراد جامعه در هر لباسی که هستند و هر فرهنگی که دارند اهانت نکند و در مدح و ذم افراد افراط و تفریط نداشته باشد.

وی گفت: کار و پیشه خبرنگار بسیار سخت و طاقت فرسا است و مصداق امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم است.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر و اطلاع رسانی به مردم بسیار سخت است.

ماموستا قادری افزود: خبرنگار باعث رشد ، آگاهی و سربلندی است و این سربلندی مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: امنیت جامعه و سلامتی افراد ۲مسئله اساسی هستند که اهل قلم باید آنها را مهم و جدی بگیرند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: در مملکتی هستیم که همه شاهد فعالیت صدها شبکه ضدانقلاب در شبانه روز هستیم که ضمن القای ناامیدی ، مردم را به خشونت دعوت می کنند .

ماموستا قادری اظهار داشت: ما باید هوشیار باشیم که این افراد و شبکه ها دوست ما نیستند و برای نمونه آمریکا وانگلیس با رسانه هایشان فشار اقتصادی را بر مردم ایجاد کرده اند و از سویی دیگر جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند.

وی گفت: در اثر دخالت قدرت های زورگو، ضعف مدیران اسلام وتفرقه مملکت ها، دنیای اسلام با دهها مشکل از جمله اختلافات قومی و مذهبی ، جنگ ، بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه است.

وی افزود: امروز ویروس منحوس کرونا بزرگترین ضربه را به انسان ها ، کارخانه ها ، اقتصاد و ملت های فقیر وارد کرده است.

امام جمعه پاوه اضافه کرد: رسانه همیشگی در دنیای اسلام منبر است و منبر رسانه ملی و مذهبی مسلمانان در ۱۵ قرن اخیر بوده و خطبا در طول تاریخ خبرنگارانی صادق بوده اند.

ماموستا قادری ادامه داد: مملکت نیازمند وحدت ، همدلی و همفکری است و خبرنگاران نقش خوبی در این زمینه دارند و باید در راستای اعتلای دین و ملت و مملکت بهتر و بیشتر نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه راه جذب مخاطب انتشار هرمطلبی نیست خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران و تجهیز آنها به وسایل مورد نیاز از جمله مواردی است که بازدهی کار خبرنگاران را به دنبال دارد.

گفتنی است قبل از سخنان ماموستا قادری، حاج مصلح قادری مسئول دفتر امام‌جمعۀ پاوه به بیان اهداف نشست پرداخت و در ادامه نیز جمعی از اصحاب رسانه و آقای حاجی‌زاده معاونت خبر صداوسیمای مرکز کرمانشاه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.