ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 12:06

جوابیه ناظر جایگاه CNG شهرداری پاوه به مطلب منتشر شده در سلام پاوه

جوابیه ناظر جایگاه CNG شهرداری پاوه به مطلب منتشر شده در سلام پاوه

به گزارش سلام پاوه : مهندس یوسفی ناظر جایگاه CNG شهرداری پاوه در رابطه با مطلب منتشر شده پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه تحت عنوان “لزوم شفاف‌سازی و پاسخگویی شهرداری در مورد شبهات تنها جایگاه سوخت CNG پاوه به قلم آقای نذیر دولتخواه” توضیحاتی به شرح ذیل ارائه نمود که جهت تنویر افکار عمومی درخواست […]

به گزارش سلام پاوه : مهندس یوسفی ناظر جایگاه CNG شهرداری پاوه در رابطه با مطلب منتشر شده پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه تحت عنوان “لزوم شفاف‌سازی و پاسخگویی شهرداری در مورد شبهات تنها جایگاه سوخت CNG پاوه به قلم آقای نذیر دولتخواه” توضیحاتی به شرح ذیل ارائه نمود که جهت تنویر افکار عمومی درخواست انتشار آن را دارند.

این متن به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

به اطلاع عموم همشهریان محترم می‌رساند که شهرداری در ساخت جایگاه CNG پاوه هیچگونه دخالتی نداشته و فقط زمین جایگاه را تأمین نموده و ساخت و ساز جایگاه و عقد قرارداد با پیمانکاران ساخت و نظارت و اجرای آن توسط شرکت محترم پخش فرآورده‌های نفتی بوده و در نهایت جایگاه به شهرداری تحویل داده شده است.

بدین ترتیب که شهرداری هر ساله از طریق برگزاری مزایده عمومی امورات بهره‌برداری از جایگاه را به شرکت‌های بهره‌بردار دارای مجوز از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی واگذار می‌نماید. نظارت فنی و دقیق کلیه جایگاه‌های استان بر عهده واحد CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه می‌باشد که به صورت مداوم و مستمر و دقیق صورت گرفته و در صورت وجود ایرادات و یا نواقص در جایگاه‌ها به بهره‌برداران ابلاغ می‌شود تا بهره‌برداران نیز از طریق شرکت‌های مجاز تأمین و نگهداشت تحت قرارداد خود نسبت به رفع نواقص اقدام نمایند؛ در غیر این صورت از محل سپرده بهره‌برداران (ضمانتنامه معتبر بانکی) و از طریق شرکت‌های مجاز نسبت به انجام امور فوق الذکر اقدام خواهد شد.

تسویه حساب با کلیه بهره‌برداران تحت قرارداد پس از اتمام قرارداد فقط با صدور تأییدیه انجام اورهال (تعمیرات سالیانه اساسی) جایگاه از جانب واحد CNG شرکت پخش فرآورده‌های استانی و همچنین تأییدیه اداره کل استاندارد کرمانشاه انجام می‌گیرد.

در خصوص علت عدم استفاده حداکثری از کلیه نازل ها، باید به عرض برسانم که نگارنده محترم خود جواب سؤال خود را داده و کاملاً واقف هستند که کمپرسور ۱۰۰۰ دلتا در زمان استفاده همزمان از نازلها فقط توانایی ساپورت ۴ نازل را دارد و دلیل وجود ۸ نازل و ساختار و سایت پلان و تشکیل احداث جایگاه را باید از متولیان ساخت آن جویا شده و لازم به ذکر است که شهرداری در زمان احداث و شرایط تحویل هیچگونه اختیاری نداشته است.

نکته دیگر قابل ذکر این است که عمدۀ برق مصرفی جایگاه از طریق کمپرسور جایگاه بوده و برق مصرفی مابقی تجهیزات و تأسیسات در مقابل کمپرسور بسیار ناچیز می‌باشد. در زمان سوختگیری کمپرسور به طور مداوم کار کرده و برق مصرف می‌کند و هچنین بدیهی است که بهره‌بردار نیز طالب فروش بیشتر و سود بیشتر بوده و در میزان ساعت ثابت کمپرسور بدیهی است که هر چه فروش بیشتر باشد برای بهره‌بردار به صرفه‌تر است.

اختلاف با بهره‌بردار گذشته در خصوص اجرای تعمیرات و سرویس‌دهی کمپرسور بود؛ بدین ترتیب که بهره‌بردار می‌بایست تعمیرات ۲۰۰۰۰ ساعته (کامل) را انجام می‌داد، لیکن ایشان تاییدیه ۵۰۰۰ ساعته را ارائه داده بود و در نهایت با پیگیری‌های این شهرداری و مساعدت دادستان محترم، اورهال ۲۰۰۰۰ ساعته در اسفند ماه توسط بهره‌بردار انجام شده و شرکت محترم پخش استان نیز تاییدیه آن را صادر نمود و بار دیگر به عرض می‌رساند که این شهرداری در قرارداد خود ضمانتنامه معتبر اخذ نموده و آزاد نمودن ضمانتنامه فقط در صورت انجام کامل تعمیرات بهره‌بردار و ارائه تأییدیه‌های اشاره شده از مراجع ذیصلاح امکان‌پذیر است.

در خصوص سرویس‌های بهداشتی جایگاه نیز به عرض می‌رساند که در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا سرویس‌های بهداشتی عمومی تعطیل شده‌اند؛ مضافاً اینکه سرویس‌های جایگاه تعمیر شده و آماده بهره‌برداری می باشند.

در مورد ساعت کار جایگاه به اطلاع عموم می‌رساند که ساعت کار جایگاه به صورت شبانه‌روزی بوده و در دو شیفت می‌باشد و ساعت تعویض شیفت ساعت ۷ و ۱۹ می‌باشد. برق جایگاه از ساعت حدوداً ۱۳ الی ۱۵ توسط اداره محترم برق قطع شده و با احتساب زمان لازم جهت رعایت تمهیدات لازم به منظور راه‌اندازی مجدد حدود دو و نیم ساعت جایگاه تعطیل می‌باشد.

در نهایت به استحضار عموم شهروندان محترم می‌رساند که صدور مجوز جایگاه CNG در حیطه وظایف و اختیارات شهرداری نبوده و بارها اعلام نموده‌ایم که این شهرداری از موضوع ساخت جایگاهی دیگر در سطح شهر استقبال نموده و به راستی که لزوم وجود جایگاهی دیگر بیش از پیش احساس می‌شود و بنا بر اطلاعات واصله خوشبختانه جناب آقای کیهان محی‌الدین‌زاده هم اکنون مشغول ساخت و راه‌اندازی جایگاه دیگری می‌باشد که امید است با تسریع هر چه بیشتر ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری و خدمات‌دهی آن به شهروندان عزیز باشیم.

محمد یوسفی- ناظر جایگاه CNG شهرداری پاوه

یک پاسخ برای “جوابیه ناظر جایگاه CNG شهرداری پاوه به مطلب منتشر شده در سلام پاوه

  • قدرت فتحی پور در تاریخ مرداد 9, 1399 گفت:

    همین یه دونا جایگاه هم از سر مردم زیاده