ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 03:06

دیوان اشعار میرزا محمود مستوفی آمادە انتشار شد

دیوان اشعار میرزا محمود مستوفی آمادە انتشار شد

به گزارش سلام پاوه : مدیر موسسه انتشاراتی ئارۆ پاوه اعلام کرد مجموعه اشعار میرزا محمود مستوفی که توسط مرحوم غازی خلیلی گرد آوری گردیده با مقدمه آقای آرام مستوفی و صفحەآرایی و تدوین عدنان مرادی آمادە چاپ گردیدە و مجوز چاپ دریافی نموده است. عدنان مرادی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت؛ […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر موسسه انتشاراتی ئارۆ پاوه اعلام کرد مجموعه اشعار میرزا محمود مستوفی که توسط مرحوم غازی خلیلی گرد آوری گردیده با مقدمه آقای آرام مستوفی و صفحەآرایی و تدوین عدنان مرادی آمادە چاپ گردیدە و مجوز چاپ دریافی نموده است.

عدنان مرادی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت؛ این کتاب بخشی از اشعار میرزا محمود مستوفی است که توسط خانواده مرحوم خلیلی در اختیار این موسسه قرار گرفت و با توجه به گذشت زمان و یافتن اشعار دیگری از ایشان این کتاب دوبارە نویسی گردید که کار تایپ آن را آقای کاویان صیافی انجام دادەاست.دیوان میرزا محمود مستوفی

وی افزود؛ میرزا محمود مستوفی از شاعران به نامی است که در سال ۱۲۵۲ ه.ق در پاوه و در خانواده ی مستوفی متولد گردید .

مرادی ادامه داد و گفت ؛ وی به واسطه اسلاف خویش شغل مستوفی را عهده دار گردید و مدتی به عنوان کاتب و منشی جعفرسلطان و پس از آن در خدمت محمدرشید بگ حاکم سیاسی پاوه بود.

مدیر انتشارات ئاروی پاوه تشریح کرد؛ میرزا محمود برای برچیده شدن حکومت خوانین و بگ زاده ها و مستقر شدن حکومت مرکزی تلاش می نمود و حتی در این زمینه نامه نگاری هایی با دولت وقت داشته است اما با آمدن دولت برخلاف استقبال از این تلاش روانه زندان قصر قجر می گردد و در زندان پهلوی به اتهام همکاری و حمایت از شیخ محمود ملک حصر می گردد.

عدنان مرادی افزود ؛ میرزا محمود مستوفی متخلص به محزون در سال ۱۳۱۶ در زندان جان به جان آفرین تسلیم می نماید.

وی در خصوص کتاب این شاعر به نام پاوه ای گفت؛ این کتاب شامل اشعار وی بوده که قسمتی از آن ها در زندان سروده شده و سایر اشعار از دست نویس ها و نسخ خطی گردآوری گردیده است که مرحوم غازی خلیلی بخشی از آن را گردآوری نموده و سایر اشعار به آن اضافه گردیده است.