ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 09:15

برداشت توت از باغات پاوه شروع شد

برداشت توت از باغات پاوه شروع شد

به گزارش سلام پاوه:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت توت از توتستان‌های شهرستان خبر داد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:اردشیر صفیعی با بیان اینکه بیشترین سطح از مجموع چهار هزار هکتار باغ شهرستان پاوه پس از باغات گردو، انار و انگور دیم به باغات توت اختصاص دارد، اضافه کرد: این شهرستان بیشترین […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت توت از توتستان‌های شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:اردشیر صفیعی با بیان اینکه بیشترین سطح از مجموع چهار هزار هکتار باغ شهرستان پاوه پس از باغات گردو، انار و انگور دیم به باغات توت اختصاص دارد، اضافه کرد: این شهرستان بیشترین باغات توت استان کرمانشاه را دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه متوسط عملکرد باغات توت شهرستان پاوه را ۲٫۵ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: امسال به دلیل بارش تگرگ در ماه‌های فروردین و اردیبهشت میزان تولید توت در توتستان‌های این شهرستان افت داشته و پیش بینی تولید ۴۰۰ تن توت را داریم.

 

وی بیدانه، کمدری و شاتوت را از ارقام توت تولیدی در پاوه عنوان کرد و افزود: توت تولیدی در شهرستان پاوه به مصرف استان و خارج از استان می‌رسد.

 

صفیعی افزود: توت تولیدی در این شهرستان به شکل خشک و تازه خوری به مصرف می‌رسد، ضمن اینکه از شیره توت نیز محصولی به نام دوشاب تهیه می‌شود.

 

صفیعی اضافه کرد: توت تولیدی در شهرستان پاوه به جهت عدم استفاده از هیچ نوع سم و کودی جزو محصولات پاک به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه برداشت توت در باغات شهرستان پاوه آغاز شده، افزود: برداشت توت در باغات این شهرستان تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت.