ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 13:06

نگرانی مردم از بی اطلاعی آمار مبتلایان به کرونا/مردم حق دارند بدانند!/ فرهاد صالحی

نگرانی مردم از بی اطلاعی آمار مبتلایان به کرونا/مردم حق دارند بدانند!/ فرهاد صالحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در عصر پیام رسانهای متعدد مجازی و تبادل سریع اخبار و اطلاعات دیگر اخبار محرمانه معنی ندارد . هر شهروند می تواند یک رسانه باشد و سریعا بر دامنه یک خبر بیفزاید حال این خبر کذب باشد یا واقعیت . در این بین نقش رسانه های حرفه ای بیشتر […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در عصر پیام رسانهای متعدد مجازی و تبادل سریع اخبار و اطلاعات دیگر اخبار محرمانه معنی ندارد . هر شهروند می تواند یک رسانه باشد و سریعا بر دامنه یک خبر بیفزاید حال این خبر کذب باشد یا واقعیت . در این بین نقش رسانه های حرفه ای بیشتر مشخص می شود رسانه های که با استفاده از منبع درست و موثق خبری اقدام به درج اخبار صحیح می نمایند و مانع بسیاری از چالش ها می شوند.

 

حال چالش و شایعات و نگرانی ها زمانی بیشتر می شود که اخبار موثق و صحیح به اطلاع مردم نرسد و بر اساس گمانه زنی و شایعه پراکنی هر فرد، گروه و دسته و کانال و صفحه مجازی اقدام به نشر اخبار و شایعات بدون پایه و اساس می کند.

 

از آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع استان کرمانشاه و منطقه اورامانات و شهرستان پاوه شاهد هستیم که رسانه های با سابقه منطقه و رسانه های معتبر و رسمی اقدام به نشر اخبار درست بر اساس اعلام رسمی آمارهای این بیماری کرده اند . اعلام صحیح آمار بدون شک نقش اثر گذاری در مشارکت مردم برای مبارزه و پیشگیری از این بیماری منحوس دارد.

 

اما متاسفانه سیاستهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در موضوع آمار اعلامی مبتلایان به کرونا هر از چند گاهی بر خلاف استانهای همجوار تغییر می کند و بنظر تمایلی به اعلام شفاف آمارها در آنها مشاهده نمی شود.

 

در روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا، آمارهای مبتلایان بر اساس شهرستانی اعلام می شد. و هشدارهای لازم را می دادند سپس آمار کلی را اعلام کردند و از درج آمار شهرستانها پرهیز کردند . بعد گاها بر اساس فشارهای رسانه ای و شایعات موجود آمارها را بصورت شهرستانی و محدود اعلام کردند. در ادامه روش اعلام خود آمارها بر اساس نوع آزمایش و موارد مشکوک را منتشر کردند و در حال حاضر از تاریخ ۲۴ فروردین ماه تا به امروز هیچگونه آمار شهرستانی را اعلام نکردند.

 

عدم اعلام رسمی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستانها باعث شده است ضمن بی توجهی به این بیماری و شلوغ شدن بازار و خیابانها و … گمانه زنی ها و شایعات گسترده در فضای مجازی و حتی محافل عمومی و … گسترش پیدا کند .

 

سیاستهای متغیر دانشگاه علوم پزشکی در اعلام آمارها بشدت از سوی شهروندان و رسانه ها مورد انتقاد است. و در مقایسه با استانهای همجواری همچون کردستان که روزانه آمار ابتلایان به covid19 را بصورت شفاف اعلام می کند و حتی مدیران شبکه های بهداشت و درمانشان به راحتی با رسانه ها مصاحبه می کنند و آمارها را به مردم می گویند. مردم میزان اعتمادشان حتی به آمارهای منتشر شده دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها بخصوص در شهرستانهای پاوه و اورامانات بسیار کم شده است . تا جایی که حتی رسانه ها بعد از درج آمارهای گاها منتشر شده شبکه بهداشت و درمان و بدلیل عدم شفاف سازی و انتشار به موقع اخبار مورد نقد مخاطبان قرار می گیرند .

 

متاسفانه عدم شفاف سازی مسئولان بهداشت و درمان پاوه در خصوص آمار مبتلایان شهرستان به کرونا نیز با انتقادات بسیاری روبرو است . آنها حتی برخلاف تصمیم مصوبه ستاد پیشگیری از کرونای پاوه بعد از هفته ها هنوز سخنگوی خود را به رسانه ها اعلام نکرده اند . و در این بین عدم پیگیری تصمیمات ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان توسط فرماندار محترم هم در این زمینه جای سوال دارد.

 

متاسفانه عدم شفاف سازی لازم و و عدم پاسخگویی به مردم و اعلام دلایل عدم انتشار آمارهای ابتلای به کرونا در شهرستان پاوه از سوی مسئولان شبکه بهداشت و درمان پاوه مورد انتقاد جدی است .

 

بی توجهی شهروندان به شیوع گسترده ویروس کرونا بدلیل بی اطلاعی از آمارهای روزانه و حتی موارد مشکوک به ابتلا خطر دیگری است که مسئولان شبکه بهداشت و درمان پاوه و یا حتی فرماندار پاوه به عنوان رئیس ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان پاوه مورد نقد جدی قرار میگیرند. آنها می تواند با اعلام دقیق و هشدارهای لازم به مردم در این زمینه نوک پیکان انتقادات را از خود دور کنند.

 

مردم حق دارند اطلاع داشته باشند و شفاف بدانند در اطراف آنها چه می گذرد و مسئولان هم وظیفه دارند با مردم صادقانه صحبت کنند. و نگذارید مردم بیش از این به شما بی اعتماد شود.

 

می طلبد حداقل مسئولان گرامی در این زمینه آمارها را شهرستانی اعلام کنند و به مردم بگویند اوضاع از چه قرار است!!!

13 پاسخ برای “نگرانی مردم از بی اطلاعی آمار مبتلایان به کرونا/مردم حق دارند بدانند!/ فرهاد صالحی

  • ناشناس در تاریخ فروردین 31, 1399 گفت:

    ……… مدیر شبکه بهداشت آقای دکتر ولدبیگی میباشد

  • پاوه در تاریخ فروردین 31, 1399 گفت:

    جناب اقای فرماندار دوره قبل دکتر ولدبیگی چه گلی به سرمون زد که دوباره رییس شبکه شد تا این افتضاح رو به بار اورد

  • ناشناس در تاریخ فروردین 31, 1399 گفت:

    آخه آقای ولدبیگی چرا باید بیمارستان پاوه خیرواسش تجهیزات بخره این پول کجا میره وجدان هم چیز خوبیه خدایی این پولا خوردن ندارن یکم به فکر پرستاروکمک پرستارهای بیچاره باشید جونشون درخطره ای کاش ای کاش فقط یک ساعت این مسئولین ………….

  • همشهری در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    متاسفانه شبکه بهداشت پاوه شده ………….ی و …

  • ناشناس در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    سلام من هم با نظر اقای صالحی موافقم خیلی لازم هست که مردم از وضعیت موجود با خبر شوند

  • عبدالله در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    با تشکر از نویسنده خواستم خدمت جناب آقای فرماندار عرض کنم که بنده خیلی از حقیقت گویی و سلامتی اخلاق جنابعالی شنیدم لطفا با مدیریت قوی خود شبکه بهداشت پاوه رو به سوی مسیر درست خودش برگردانید ولا دوره مدیریت …….. شبکه بهداشت پاوه خیلی بهتر از وضعیت فعلی بود الان هر کی واسه خودش رئیسه هر واحد تو شبکه ی ساز مخالف میزنه از آقای فرماندار انتظار داریم با قاطعیت و سرعت عمل اقدامی عاجل انجام بدن انشالا

  • همشهری در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    وقتی مردم بیخیالن و نگران خودشون نیستن مسئولینم از همین مردمن چه اتتظاری داشته باشیم وقتی دکترا و مهندسا ومعلمامون میرن کوه و تفریح و عکساشونو میزارن اینستاگرام و یک ذره به فکرشون نمیرسه کارشون شاید درست نباشه دیگه آمار دادن هیچ اهمیتی نداره …

  • ناشناس در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    از چی بگم از کجا شروع کنم جناب اقای دکتر ولدبیگی تو این دو دوره که مدیریت شبکه بهداشت رو عهد دار بوده چه عملکردی داشته بیمارستان پاوه خالی از تجهیزات کلینیک پاوه بدون رضایت مردم اینم از بحران کرونا که مدیر شبکه رییس شبکه و واحدهای دیگه با عملکرد ضعیف خود بر نارضایتی مردم افزودن تورو خدا ماموسا به داد مردم پاوه برسید

  • حقیقت گو در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    آقای صالحی دست مریزاد از جناب اقای فرماندار که اخلاق مداری رو سرلوحه کارشون قرار دادن انتظار و توقع داریم به این شبکه بهداشت پاوه سروسامان بدهد دکتر ولدبیگی ……… رو معیار انتخاب مسئولین شبکه قرار داده و به ادمهای کاردان اجازه خدمت نمیدهد

  • علی در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    دس وش کاک فرهاد مسوله شبکه بهداشتو پاوه واقعا شورشا بر اوردن اصلا به جز اضافه کاری هیچ نمکران مخصوصا واحدو بهداشت محیط و پاوه فره عملکردش ضعیفن

  • شهروند در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    با سلام آقای صالحی عزیز خودتونو خسته نکنین ما همیشه چوب بی مسئولیتی محافظه کاری مسئولین پاوه رو خوردیم اینم روش مسئولین فقط حقوق ماهینه شون مهمه بقیه…..

  • شهروند در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    با تشکر از کاک فرهاد لطفا جناب ماموسا امام جمعه محترم جناب اقای فرماندار در زمان شیوع این ویروس مدیریت ضعیف شبکه بهداشت پاوه مورد انتقاد اغلب جامعه میباشد از این دو مقام مشکل خواهشمندیم به خاطر رضای خدا ی نفر ادم کاردان و مدیر رو جایگزین رییس شبکه فعلی کنید

  • کیومرث مظفری در تاریخ فروردین 30, 1399 گفت:

    صداقت : شعار مسئولین ماست