ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 00:04

پتانسیل‌های فرهنگی اورامانات در قالب کتاب معرفی شود

پتانسیل‌های فرهنگی اورامانات در قالب کتاب معرفی شود

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:یک مدرس دانشگاه در منطقه اورامانات معتقد است که کتاب یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه ای محسوب می‌شود، از این رو به مسوولان پیشنهاد داد که از مولفان برای چاپ کتاب در این زمینه حمایت کنند.   «صابر خدری» که تاکنون ۲ کتاب تالیف […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:یک مدرس دانشگاه در منطقه اورامانات معتقد است که کتاب یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه ای محسوب می‌شود، از این رو به مسوولان پیشنهاد داد که از مولفان برای چاپ کتاب در این زمینه حمایت کنند.

 

«صابر خدری» که تاکنون ۲ کتاب تالیف و روانه بازار کرده است، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری منطقه اورامانات اشاره کرد و افزود: این ظرفیت ها و پتانسیل ها را می توان از طریق ابزارهای مختلف از جمله رسانه‌ها به دنیا معرفی کرد اما کتاب یکی از ابزارهای ماندگار برای معرفی این منطقه است.

 

مولف کتاب «فولکلور (فرهنگ عامه) مردم باینگان» در ادامه با بیان اینکه هر منطقه از لحاظ فولکلور با منطقه دیگر فرق داره تاکید کرد که افراد تحصیل کرده با حمایت مسوولان و دستگاه های فرهنگی می توانند در راستای معرفی منطقه خود قدم برداشته و آن را به صورت کتابچه ای در اختیار شهرداری و میراث فرهنگی یا سازمان های ذی ربط قرار دهند.

 

او خواستار حمایت دستگاه های فرهنگی برای تامین هزینه های چاپ کتاب های مرتبط با حوزه فرهنگ شد و گفت: اگر این دستگاه‌ها بتوانند کتاب‌های منتشر شده را در خریداری کنند حمایت خوبی از مولف می‌شود و به مولفان انگیزه می‌دهد.

 

وی اظهار داشت: ۲ کتاب دیگر در حوزه های فرهنگی و اقتصادی در دست تهیه دارم که انتظار می رود دستگاه های فرهنگی از چاپ کتاب حمایت های ویژه ای کنند.

این مدرس دانشگاه همچنین رسانه‌ها به خصوص صدا وسیما را نیز در زمینه معرفی پتانسیل های منطقه بسیار موثر دانست و تصریح کرد که باید از همه ابزارها و فناوری روز برای معرفی فرهنگ مناطق مختلف کشور از جمله اورامانات استفاده کرد.

 

خدری یکی از سختی های کار در تالیف کتاب را در دسترس نبودن منابع و اطلاعات دانست و به دستگاه های مرتبط پیشنهاد داد با مولفان کتاب بیشتر همکاری کنند تا آثار فاخری منتشر و عرضه شود.

 

این مدرس دانشگاه های منطقه اورامانات در ادامه با بیان اینکه اورامانات از جمله مناطق بکر کشور محسوب می شود، گفت: بسیاری از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه در زمینه های مختلف هنوز ناشناخته است و می طلبد با کارهای فرهنگی و تبلیغی بیشتر این ظرفیت ها معرفی شود.

 

خدری خواستار همکاری هرچه بیشتر شهرداری ها، ادارات میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی در این راستا شد و افزود: شناساندن هر منطقه ای نیاز به کار گروهی و جمعی دارد و به تنهایی یک نویسنده نمی تواند این رسالت خطیر را انجام دهد.

 

وی برگزاری جشنواره‌ها را نیز یکی از راهکارهای معرفی ظرفیت های فرهنگی دانست و گفت: در سال های گذشته جشنواره های خوبی در منطقه اورامانات برگزار شد که باید ادامه یابد.

 

کتاب فولکلور (فرهنگ عامه) مردم باینگان و کتاب «سرمایه فرهنگی و تصمیم به خرید کالاهای خارجی» عنوان ۲ کتاب چاپ شده از صابر خدری در سال ۹۸ است.

 

کتاب سرمایه فرهنگی و تصمیم به خرید کالاهای خارجی اولین اثر خدری در سال ۱۳۹۸ و در ۲۲۸ صفحه و با موضوع فرهنگ، جنبه های اقتصادی و اجتماعی از انتشارات تلیاب منتشر و روانه بازار شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: فرهنگ به عنوان یک ابزار برای رسیدن به توسعه اقتصادی است. در طول فرآیند توسعه اقتصادی، انتقال سرمایه فرهنگی به سرمایه اقتصادی صورت می گیرد. بسیاری از اقتصاددانان به درستی اشاره می کنند که تفاوت در عملکرد اقتصادی را از یک جامعه به جامعه دیگر بهتر است براساس اختلالاتی که در عوامل فرهنگی وجود دارد تعیین کرد، در ایران مشکلات فرهنگی متعدد سد راه توسعه اقتصادی شده اند. اگر چاره ا ی برای این مشکلات اندیشه نشود عمق توسعه نیافتگی کشور روز به روز بیشتر می شود. بیایید با مدیریتی صحیح و کارآمد این بحران را برطرف نماییم.

 

کتاب فولکلور (فرهنگ عامه) مردم باینگان نیز در ۱۲۵ صفحه و با موضوع باینگان، فرهنگ عامه، آداب و رسوم و زندگی اجتماعی از انتشارات تلیاب منتشر شد.