ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 07:50

کتاب غزلیات میرزا عبدالقادر پاوه ای منتشر شد

کتاب غزلیات میرزا عبدالقادر پاوه ای منتشر شد

به گزارش سلام پاوه ؛ کتاب جیبی غزلیات میرزا عبدالقادر پاوه ای توسط انتشارات ئارو چاپ و روانه بازار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : غزلیات میرزا عبدالقادر پاوەای کتابی است از مجموعە اشعار و سرودەهای شاعری که به نجم الشعرا از وی نام بردە شدە است .   این کتاب سومین کتاب از […]

به گزارش سلام پاوه ؛ کتاب جیبی غزلیات میرزا عبدالقادر پاوه ای توسط انتشارات ئارو چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : غزلیات میرزا عبدالقادر پاوەای کتابی است از مجموعە اشعار و سرودەهای شاعری که به نجم الشعرا از وی نام بردە شدە است .

 

این کتاب سومین کتاب از سری کتاب های جیبی انتشارات ئارو پاوه است که با گردآوری غزلیات میرزا عبدالقادر سعی در نشان دادن جایگاە ادبی و در زمینه تغزل است.

 

میرزا عبد القادر را می توان با سعدی شیرازی مقایسە نمود به این دلیلی که در زمینەهای گوناگون توانایی سرود شعر را داشتە و توانستە است در زمینەهای شعرهای طنز، اعتراضی، اجتماعی، مناظرە، منظومه سرایی، هجو، ترجیع بند، ترکیب بند، ترجمه و غزل با خلق آثار ماندگار نام خویش را در اتاریخ ادبیات ملت کرد ماندگار نماید.

 

از دیگر کتاب های وی می توان به ترجمه منظوم روضە الصفا اشارە نمود از ایشان منظومەهای آسمان و زمین و کەلەو ئینەمەل«سار و ملخ» را نیز می توان نام برد.

 

این کتاب در  ١٨٨صفحه و قطع جیبی است که توسط  شاعر و نویسنده پاوه آقای عدنان مرادی گردآوری و تدوین  شده است و انتشارات ئارو آن را به چاپ رسانده است.

شماره تماس جهت تهیه کتاب: ٠٩٢٢٩٠٠۶۴٢۶