ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:46

مطالبه جامعه فوتبال پاوه در آستانه تحقق/افتتاح زمین چمن پاوه تا دو ماه آینده/ عکس

مطالبه جامعه فوتبال پاوه در آستانه تحقق/افتتاح زمین چمن پاوه تا دو ماه آینده/ عکس

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سالها است ورزش محبوب و پرطرفدار فوتبال در شهرستان پاوه در حسرت داشتن یک زمین مناسب چمن برای این ورزش است که به گفته سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان تا دو ماه دیگر این زمین به بهره برداری می رسد . فوتبال پاوه که در سالهای دور و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سالها است ورزش محبوب و پرطرفدار فوتبال در شهرستان پاوه در حسرت داشتن یک زمین مناسب چمن برای این ورزش است که به گفته سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان تا دو ماه دیگر این زمین به بهره برداری می رسد .

فوتبال پاوه که در سالهای دور و در دوران دهه ۶۰ رونق و شادابی خاصی داشت و در همان زمین های خاکی پاوه تیم های متعدد فوتبال را داشت. و خارج از مقوله قهرمانی و حضور در مسابقات استانی و کشوری وجود تیمهای فوتبال متعدد و برپایی مسابقات داخلی شهرستانی و دیدارهای دوستانه فوتبال در سطح اورامانات نشاط خاصی را در بین جوانان و علاقمند به ورزش پرطرفدار فوتبال بوجود آورده بود. چند سالی هست بخاطر نداشتن زمین فوتبال مناسب شور و شوق لازم را ندارد.

تصاویر قدیمی فوتبال

 

پس از سالها و با پیگیرهای متعدد شاهد آغاز عملیات ساخت دو زمین چمن مصنوعی در پاوه و بانه وره هستیم .

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان پاوه به همراه روابط عمومی هیئت فوتبال پاوه در بازدید از آخرین وضعیت زمین فوتبال پاوه به خبرنگار سلام پاوه به تاریخچه این زمین فوتبال پرداخت و گفت:زمین چمن پاوه در سال ۱۳۷۱ به وساطت امام جمعه محترم پاوه و همراهی جمعی از اهالی روستای نوریاب و مالکان زمین موافقت لازم برای در اختیار قرار دادن این زمین برای فوتبال در نظر گرفته شد.

 

سعدی توفیقی افزود : با رایزنی حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه زمین که قرار شد متری ۱۵۰ تومان واگذار شود با مساعدت مالکان هر متر ۹۰ تومان از مالکان مرحوم حاجی مصطفی مولودی،کریم ولدبیگی و زین الدین علیزاده خریداری شد که مساحت کل زمین ۱۵ هزار متر مساحت دارد.

 

وی با بیان اینکه هنوز کار ثبت سند این زمین تکمیل نشده است گفت : با ادارات محترم ثبت اسناد، دادگستری و منابع طبیعی رایزنی هایی داشتیم که امیدوارم تا پایان سال ۹۸ دغدغه ثبت این زمین تمام شود و دارای سند رسمی شود.

 

توفیقی در خصوص زمین چمن نوریا گفت: در بهار ۱۳۸۰ چمن طبیعی کشت شد که با توجه به اینکه این زمین دارای چاه آب به عمق ۲۴ متر بود و چاه مشترک با صاحب زمین در پایین دست بود به علت کم آبی دچار یکسری مشکلات شد.

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان پاوه افزود : در سال ۸۰ تا ۹۲ این زمین دو سه بار ترمیم و اصلاح شده بود که هر بار به علت کمبود آب زمین دیگر کیفیت لازم را از دست داده بود و زمین عملا جای موتورسوران و پارکینگ ماشین ها و این اواخر اورژانس هوایی شده بود.

 

توفیقی با بیان اینکه تلاشهای بسیاری برای بازسازی این زمین از سوی افراد مختلف صورت گرفت ازفزود : نهایتا در تیر ماه ۹۷ طی سفر استاندار محترم به شهر پاوه و بازدید از پروژه های عمرانی و درخواست شورا و شهرداری و فرماندار و نماینده محترم قرار شد یک میلیارد تومان به این زمین تخصیص یابد که متاسفانه این مبلغ در مصوبات حذف شده بود اما یک میلیارد تومان به زمین چمن شهر بانه وره اختصاص داده شده بود.لذا مجددا اعضای شورای شهر طی رایزنی و پیگیری که با استاندار محترم داشتند و طی رایزنی که استاندار با مدیرکل محترم داشتند از مدیر کل قول ۲ میلیارد تومان برای این زمین اختصاص داده شود.

 

وی گفت : در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۸ طی بازدیدی که مدیرکل از زمین داشتند قول مساعد دادند که ۲۵ درصد اضافه بر مبلغ مصوب شده بودجه تخصیص دهند که همانطور که ملاحظه میکنید به جد در حال تکمیل چمن و محوطه و سکوی تماشاگران هستیم.

 

سعدی توفیقی ادامه داد و گفت :ابعاد زمین ۹۰ در ۶۰ می باشد که استاندارد لازم را برای مسابقات استانی و کشوری را دارد که اگر وضعیت جوی اجازه دهد احتمال زیاد تا ۲ ماه آینده در آذر ماه ۹۸ این پروژه به بهره برداری برسد.

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان پاوه گفت : لازم می دانم از تمامی افرادی که برای راه اندازی و ساخت این زمین فوتبال کمک کرده اند از جمله امام جمعه محترم پاوه ، استاندار محترم ، نماینده محترم مردم پاوه و اورامانات ، فرماندار محترم در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل ورزش و جوانان ، اعضای محترم شورا و شهرداری ، پیشکسوتان فوتبال ، اعضای انجمن پشتیوان ، رسانه ها و بخصوص سلام پاوه تقدیر و تشکر کنم.

 

گفتنی است زمین فوتبال پاوه یک زمین چمن مصنوعی است که دارای جایگاه مناسب تماشگر ، رختکن ، پیست دو میدانی ، دفتر هیئت فوتبال و حتی یک پارکینگ مناسب برای خودرو می باشد.

 

گزارشی از این پروژه