ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 13:05

شهردار و شورای شهر نوسود مشکلات این شهر را تشریح کردند/ عکس

شهردار و شورای شهر نوسود مشکلات این شهر را تشریح کردند/ عکس

به گزارش سلام پاوه : شهردار و شورای شهر نوسود در نشست با استاندار و نماینده اورامانات مشکل شهر نوسود را تشریح و درخواست مساعدت در زمینه حل این مشکلات را داشتند.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شهردار نوسود ضمن خوش آمد گویی به استاندار ،مسئولان و نماینده اورامانات در سخنانی گفت : […]

به گزارش سلام پاوه : شهردار و شورای شهر نوسود در نشست با استاندار و نماینده اورامانات مشکل شهر نوسود را تشریح و درخواست مساعدت در زمینه حل این مشکلات را داشتند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : شهردار نوسود ضمن خوش آمد گویی به استاندار ،مسئولان و نماینده اورامانات در سخنانی گفت : جناب استاندار شهر مرزی نوسود شهر کوچکی است با قدمت و پیشینه تاریخی بلند ، این شهر در بعصی مفاطعی از زمان مرکز سیاسی اورامانات بوده است. این شهر توسط دشمنان انقلاب خالی از سکنه شد و اما با همت مسئولین نظام دوباره بازسازی شد اما هنوز بازسازی در آن ادامه دارد.

 

سلام خسروی با بیان مشکل بیکاری در شهر نوسود افزود :موضوع بیکاری مختص نقطه خاصی از کشور نیست و این امر هم در نوسود مشهود است. و این موضوع و مشکلات دیگری باعث شده است نوسود یک شهر مهاجر فرست شود و تنها راه رونق دوباره ما موضوع بازگشایی مرز شوشمی می باشد.

 

وی مردم نوسود را مردمی قدر دان و مرز دار دانست و گفت : مردم ما قطعا مرزداران قدردانی هستند و قدردان زحمات و تلاشهای نظام و مسئولین در این خطه هستند.

 

شهردار نوسود در ادامه مشکلات شهرداری این شهر را در سه محور ارائه داد و گفت : ما در شهرداری ۳ مشکل داریم که با همت حضرتعالی امیدواریم حل شوند.

 

خسروی گفت : اولین موضوع مربوط به احداث جایگاه سوخت در بازارچه مرزی به عنوان یکی از برنامه های شهرداری و شورا است که امید است با پیگیری معاونت محترم عمرانی و در اختیار قرار دادن یک فضای مناسب این مهم محقق شود تا با ارائه سوخت در این بازارچه عملا با پدیده قاچاق سوخت مبارزه شود.

وی دومین مشکل شهرداری نوسود را کم بودن اعتبار برای تکمیل پروژه ورودی شهر دانست و گفت : ورودی شهر نوسود نامناسب بود اما ما با بضاعت محدود و براساس سیاستهای و اولویتهای استاندار محترم شروع به کار کردیم و برای تکمیل پروژه نیازمند اعتبار و توجه استاندار محترم هستیم.

 

شهردار نوسود سومین موضوع را احداث ساختمان جدید شهرداری این شهر دانست و گفت : در موضوع زلزله ما در نوسود خوشبختانه شاهد تخریب به آنصورت که در مناطق دیگر رخ داد نبودیم اما با آسیب وارده به ساختمان فرسوده شهرداری اقدام به احداث ساختمان جدید نمودیم و تا به امروز بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی آن در حدود ۵۰ درصد است که اگر مساعد شود و مبلغ یک میلیارد تومان دیگر از منابع در نظر گرفته شده برای زلزله یا هرجایی دیگر تخصیص داده شود این موضوع حل می شود.

 

سلام خسروی در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای مسئولین و بخصوص دکتر شهاب نادری در بحث گازرسانی به نوسود ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های نماینده محترم و مسئولان ترتیبی اتحاذ شود که این کار سریعتر انجام شود.

 

مصلح لطیفی سخنگوی شورای شهر نوسود نیز در این نشست ضمن تقدیر از توجه و حضور استاندار و نماینده اورامانات گفت : آمار مهاجرت از شهر نوسود بالا رفته است و حتی شاهد مهاجرت کارمندان نیز هستیم .

 

وی افزود: بحث بازگشایی مرز شوشمی بسیار طول کشیده است و این امر باعث نا امیدی مردم شده است که امیدواریم سریعا با تلاشهای صورت گرفته محقق و عملی شود.

 

لطیفی به موضوع نبود اماکن مناسب ورزشی در شهر نوسود اشاره داشت و گفت : متاسفانه فضای ورزشی آنچنانی در شهر نوسود نیست و اگر مساعدت لازم صورت بگیرید زمین چمن این شهر راه اندازی شود و شهرداری تقبل آبرسانی به این پروژه را داشته است . پیش از این نیز نماینده محترم و مهندس رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان مساعدت لازم را در خصوص احداث زمین داشته اند که امیدواریم با دستور جناب استاندار این امر عملیاتی و اجرایی شود.