ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 12:10

شتاب در روند اجرای طرحهای عمرانی نوسود/ایجاد جاده دسترسی به پارک مرتفع سروزن

شتاب در روند اجرای طرحهای عمرانی نوسود/ایجاد جاده دسترسی به پارک مرتفع سروزن

به گزارش سلام پاوه : شهردار نوسود شتاب در اجرای طرحهای عمرانی شهرداری نوید بخش توسعه همه جانبه شهر نوسود را می دهد. سلام خسروی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : شهرداری نوسود با هدف توسعه این شهر مرزی زیبا پس از اجرا و پیاده سازی طرح ها و پروژه های عمرانی بسیار در […]

به گزارش سلام پاوه : شهردار نوسود شتاب در اجرای طرحهای عمرانی شهرداری نوید بخش توسعه همه جانبه شهر نوسود را می دهد.

سلام خسروی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : شهرداری نوسود با هدف توسعه این شهر مرزی زیبا پس از اجرا و پیاده سازی طرح ها و پروژه های عمرانی بسیار در حوزه های مختلف فعالیت چشمگیری داشته است.سلام خسروی

 

وی گفت :در زمینه تأسیسات و ابنیه می توان به احداث ساختمان جدید‌ اداری شهرداری نوسود در زمینه معابر و خیابان ها دیوارسازی های متعدد در خیابان‌های فرعی سطح شهر، احداث بلوار ورودی و … اشاره کرد.

 

خسروی با تاکید بر بهبود فضا و منظر شهری و فضای سبزشهر نوسود گفت : بازسازی بافت سنتی حوزه‌لاره ،احداث و بازآفرینی آسیاب آبی حوزه لاره ،احداث آبشاری جدید در جنب آبشار قدیمی ده‌ره‌گماله را می توان از جمله فعالیت های شهرداری این شهر در این زمینه دانست.

 

شهردار نوسود با اشاره به مهم بودن موضوع منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها گفت : در این زمینه شهرداری نوسود با ساخت جاده‌ی دسترسی به مرز کوله‌بری و احداث پد هلیکوپتر در بازارچه مرزی شوشمی و بهره مندی از درصدی از درآمدهای این بازارچه به دنبال ایجاد درآمد پایدار است.

 

حسروی در ادامه به مقوله توسعه گردشگری اشاره داشت و افزود: با ایجاد جاده دسترسی در پارک مرتفع سروزن و ایجاد دسترسی گردشگران و شهروندان به فضای طبیعی، بکر و سرشار از آرامش آن گام تاثیر گذاری برای رونق این بخش در این شهر کوچک با توپوگرافی سخت صورت گرفته است.

 

وی افزود :یکی از فضاهای بکر و چشم نواز شهر نوسود ، آبشار ده‌ره‌گماله می باشد که از دیرباز کانون توجه مسافران و گردشگران بوده که متأسفانه ظرفیت ها و پتانسیل های آن کمتر به چشم آمده چرا که بی شک پتانسیل تبدیل شدن به یکی از زیباترین پارک های منطقه را دارد.

 

شهردار نوسود ادامه داد و گفت : مسیر بسیار چشم نواز و مفرح پایین دست چشمه پر آب شمشی، با آبشارهای فراوان می تواند عامل جذب گردشگر و خروج شهر نوسود از بن بست باشد .طرحی که تاکنون از دید برنامه ریزان و گردشگران پنهان مانده است.

 

خسروی مهمترین مانع در این زمینه را فقدان راه دسترسی مناسب و عدم امکان توقف خودرو در محل دانست که به نحوی که نه تنها گردشگران ، بلکه شهروندان نوسود هم به دلیل پله های فراوان و شیب بسیار تند ، امکان استفاده از فضاهای بالادست آبشار را ندارند .

 

شهردار نوسود پس از تشریح موضوع افزود : با توجه به این مشکلات ، موضوع ایجاد راه دسترسی و توسعه فضای پیرامونی آبشار در سال ۱۳۹۷ در دستور کار شورا و شهرداری نوسود قرار گرفت و پس از بررسی ، نقشه برداری و اخذ مجوزهای لازم روز یک شنبه ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۸ عملیات ایجاد جاده دسترسی به فضای بالادست آبشار با اعتبار یک میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری شروع گردید.