ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 12:26

حضور بیش از ۶۰ هزار نفر گردشگر در پاوه/ مدیران ضعیف باید پاسخگو باشند

حضور بیش از ۶۰ هزار نفر گردشگر در پاوه/ مدیران ضعیف باید پاسخگو باشند

به گزارش سلام پاوه : نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات روستای گردشگری هجیج شهرستان پاوه با حضور مسئولان دهیار و شورای اسلامی روستا در فرمانداری تشکیل شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست فرماندار پاوه با اشاره به حضور بی سابقه گردشگران در تعطیلات عید فطر در این شهرستان گفت: […]

به گزارش سلام پاوه : نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات روستای گردشگری هجیج شهرستان پاوه با حضور مسئولان دهیار و شورای اسلامی روستا در فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست فرماندار پاوه با اشاره به حضور بی سابقه گردشگران در تعطیلات عید فطر در این شهرستان گفت: حضور بیش از ۶۰ هزار نفر گردشگر در این ایام برای شهرستان پاوه کاملا بی سابقه بوده است .نشست فرماندار مشکلات هجیج

 

ایده پور با بیان اینکه بیشترین مسافر مربوط به روستای هجیج بوده است گفت طبیعت بکر و زیبا سد داریان و امام زاده سید عبیدالله برادر امام رضا(ع) از جمله جاذبه های این روستا هستند که مسارفان بی شماری را به سوی خود فراخوانده است .

 

فرماندار پاوه افزود: ۱۰ هزار نفر از این مسافران در ۲۹۰ خانه مسافر ۳۹ اقامتگاه بوم گردی و دو هتل اسکان داده شده است .

 

فرماندار پاوه با قدردانی از زحمات و تلاشهای پلیس و راهنمایی و رانندگی گفت: با وجود این تعداد مسافر حتی یک تصادف منجر به فوت و حتی یک مورد سرقت هم در شهرستان گزارش نشد .

 

وی عدم وجود پارکینیگ و امکانات کافی برای اسکان را از مهمترین مشکلات شهرستان دانست و از ضعف تعدای از دستگاههای خدمات رسان در انجام وظایف خویش نسبت به مسافران انتقاد کرد و گفت: مدیران این دستگاهها باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشند .

 

فرماندار پاوه از رسانه ها و سایتهای خبری شهرستان درخواست کرد که در کنار انتقادهای خودشان از عملکرد مدیران نسبت به تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گزاری در امر گردشگری در شهرستان اقدام نمایند .

 

ایده پور با اشاره به وضعیت راههای ارتباطی منطقه گفت: این راهها یکی از جاذبه های منطقه هستند که باید حفظ شوند .

 

وی گفت ما فقط قادر به روان سازی ترافیک هستیم و حل آن مستلزم کارفرهنگی توسط خود مردم است .

 

در ادامه این نشست مکان یابی برای احداث پارکینیگ ، ساماندهی تعاونی قایق رانی در سد داریان ،تلاش برای تعیین تکلیف زائرسرای روستای هجیج ، و محدوده بقعه سید عبیدالله (ع) و محدوده چشمه بل و فضای سازی محیطی با استفاده از برنامه های فرهنگی و مذهبی در راستای حفظ حجاب و عفاف در اماکن گردشگری توسط دستگاههای متولی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه و دهیاری و … از جمله مصوبات این نشست بود .

 

در این نشست هادی شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری پاوه از پرداخت مبلغ ۶/۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گردشگری در شهرستان خبر داد و گفت در تعطیلات عید فطر امسال فقط در روستای هجیج ۸۸ نفر از مردم ۲۸۰ میلیون تومان درآمد از محل قایق سواری ، صنایع دستی، اسکان مسافران در اقامتگاههای بوم گردی و فروش محصولات کشاورزی وغذاهای محلی بدست آورده اند .