ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 19:58

نگاه دوگانه ارشاد اسلامی پاوه به جامعه فرهنگی و هنری/ لزوم تشکیل اتاق رسانه در پاوه

نگاه دوگانه ارشاد اسلامی پاوه به جامعه فرهنگی و هنری/ لزوم تشکیل اتاق رسانه در پاوه

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : بی شک یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به موضوع رسانه ها و مطبوعات است . به تبع این توجه می بایست در شهرستان پاوه نیز صورت بگیرد. چند سالی است که با رواج گسترده فضای مجازی در خانواده ها شاهد هستیم مرتبا کانالها و گروههای […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : بی شک یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به موضوع رسانه ها و مطبوعات است . به تبع این توجه می بایست در شهرستان پاوه نیز صورت بگیرد.

چند سالی است که با رواج گسترده فضای مجازی در خانواده ها شاهد هستیم مرتبا کانالها و گروههای تلگرامی و صفحه های اینستاگرامی در سطح شهرستان پاوه به فعالیت خبری و … می پردازند و هر روز این موضوع گسترده تر و بیشتر می شود. در کنار آن نیز وجود چند رسانه برخط و یک دو هفته نامه و اخیرا هم یک ماهنامه و… در شهرستان پاوه با دارا بودن مجوز رسمی فعالیت اهمیت توجه ویژه به اصحاب خبر و رسانه در شهرستان پاوه را دوچندان کرده است.فرهاد صالحی

 

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه متاسفانه تا به امروز نگاه مناسبی به حمایت از جامعه رسانه پاوه نداشته است و علی رغم چندین بار بحث و رایزنی هنوز نتوانسته این مجموعه را در کنار هم جمع کند .

 

رسانه هایی که امروز حتی توانسته اند فرا منطقه ای و استانی و در مواردی کشوری هم عمل کنند و صدای مردم و کمک حال توسعه شهرستان پاوه باشند نه صنفی دارند و نه حمایت می شوند و نه از سوی دستگاه متولی مورد توجه قرار دارند .

حتی خبرنگاران این رسانه ها در پوشش های رایگان اخبار مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بسیاری از مواقع جایگاهی برای نشستن و پوشش اخبار را نیز ندارند.

 

خدمت مدیر محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه باید عرض شود که این سازمان فقط موسیقی و رونمایی کتاب و … نیست . می بایست نگاه شما به رسانها متفاوت تر و حتی ویژه تر باشد چون بسیاری از فعالیتهای انجام شده در زمینه های مختلف از جمله موسیقی ، ادبیات، تئاتر و… را خود این رسانه ها کمک کرده اند و ترویج داده اند و باعث رشد آنها شده اند اما متاسفانه بی توجهی های بسیاری به جامعه رسانه شهرستان پاوه که همیشه براساس قانون مطالبه گر و پوشش دهنده اخبار منطقه بوده اند صورت میگیرد. ما نیازمند حمایت شهرستانی در وهله اول و بعد توجه استانی در مرحله دوم هستیم که متاسفانه هیچکدام را نداریم.

 

متاسفانه انتقادی که بر دکتر محمودی بسیار وارد است این است که نظارت و توجه عادلانه را به تمامی حوزه ها ندارد مثلا نگاه دو گانه وی به مقوله موسیقی (توجه بیشتر به یک آموزشگاه یا کمتر به یک خانه موسیقی) یا نگاه دو گانه به انجمن های ادبی شهرستان پاوه و بی توجهی به یک انجمن و توجه ویژه به انجمن دیگر یا عدم نظارت دقیق بر کیفیت و محتوای اجرای برنامه های هنری و فرهنگی پاوه برای مثال با کمال احترام مشاهده می شود هرکسی چند صفحه متن نوشت سریعا به عنوان یک کتاب در یک مراسم بزرگ رونمایی می شود یا هرکسی یک گروه تئاتر زد و یا یک کارنمایشی را آماده کرد بدون اینکه هیئت نظارتی وجود داشته باشد و بررسی درستی از این کار را انجام دهد. مجوز اجرا و فعالیت می گیرد غافل از اینکه آیا این کار اصلا مناسب است ؟و دیالوگهای آن چگونه است؟ از لحاظ محتوایی چگونه است؟ از لحاظ هنری آیا ارزش دارد برای آن بلیط فروشی صورت بگیرد؟ و … پیشنهاد می شود برای هر حوزه از میان هنرمندان آن حوزه یک هیئت نظارت شکل بگیرد و این هیئت در کنار مدیر ارشاد اسلامی اجازه ندهند هر کار و فعالیتی به روی صحنه برود یا حتی چاپ شود و یا مراسم رونمایی برای آن صورت گیرد. انتقادی که از دکتر محمودی می شود در حوزه خبر و رسانه شدیدتر است و می بایست به این صنف نیز همچون انجمنهای ادبی ، موسیقی و … نگاه شود. نباید نگاه های وی به عنوان متولی فرهنگ دوگانه باشد و بر اساس قانون به همه صنوف توجه شود. چندین مکان را در ارشاد اسلامی به موسیقی و انجمنها واگذار نماید اما رسانه و حتی بعضی دیگر از انجمنها فاقد مکان باشد.

 

می طلبد اداره مذکور ضمن تشکیل اتاق رسانه و لینک دادن آن به خانه مطبوعات استان که ظاهرا یک کانون انحصاری برای جمعی خاص است!!! . بر حمایت عملی و توجه ویژه به جامعه رسانه پاوه و حتی کمک به ساماندهی فضای مجازی این منطقه داشته باشد .

 

مدیر ارشاد اسلامی با تشکیل اتاق رسانه در پاوه ضمن کمک به حرفه ای تر شدن فعالیت رسانه ای پاوه ، می تواند با استفاده از اختیارات معاون مطبوعات اداره کل ارشاد اسلامی کرمانشاه جامعه خبر و رسانه پاوه را بر اساس قانون مورد حمایت قرار دهد. و برای تداوم فعالیتهای رسانه ای این شهرستان که الان در سطح استان نیز حرفهای بسیاری برای گفتن دارد کمک ویژه ای کند.

امیدواریم شاهد تغییر نگرشها و روندی درست و بدون جانبداری در ساماندهی فعالیتهای اداره ارشاد اسلامی پاوه باشیم.

یک پاسخ برای “نگاه دوگانه ارشاد اسلامی پاوه به جامعه فرهنگی و هنری/ لزوم تشکیل اتاق رسانه در پاوه

  • آکو مرادی در تاریخ فروردین 27, 1398 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    جناب آقای دکتر محمودی یکی از مدیر های توانمند و لایق بیشتر از این پست هستند
    اما نکته هایی که در متن بالا به آنها اشاره شد کاملا واقعیت دارند وجود هیئت نظارت هایی بر انجمن ها بسیار ضروری است
    متاسفانه مدیریت انجمن هایی چون ( انجمن نمایش ) بسیار ضعیف بوده و عرصه نمایش شهرستان پاوه را رو به نابودی کشانده است در همین رو وجود هیئتی از پیشکسوتان جهت کنترل عملکرد انجمن بسیار ضروری است .
    از دکتر محمودی مدیر توانا و جوان اداره ارشاد اسلامی خواهشمندیم که توجه بیشتری به عرصه رسانه و حمایت بر آنها داشته باشند و فکری به حال انجمن نمایش این شهرستان بکنن که افراد توانمند و مورد تایید هنرمندان سکان انجمن نمایش شهرستان را عهده دار بشن