ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 00:47

روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک / محمد اخگرزاده

روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک / محمد اخگرزاده

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک با هدف آموزش و تنویر افکار عمومی در خصوص توجه به مسایل و مشکلات محیط زیستی مربوط به آلودگیها ؛ ایجاد حساسیت های بیشتر در اقشار مختلف جامعه و گسترش مشارکتهای مردمی در جهت حفاظت و صیانت همگانی از […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : روز ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک با هدف آموزش و تنویر افکار عمومی در خصوص توجه به مسایل و مشکلات محیط زیستی مربوط به آلودگیها ؛ ایجاد حساسیت های بیشتر در اقشار مختلف جامعه و گسترش مشارکتهای مردمی در جهت حفاظت و صیانت همگانی از محیط زیست و محیط پیرامون خود و ایفای نقش هر یک از شهروندان در کاهش آلودگیها و تلاشهای جدی در نیل به داشتن محیط زیستی سالم با مشارکت همگانی همه شهروندان نامگذاری شده است.مهندس اخگرزاده

هوا، لازمه حیات است و نیاز به آن بیش از آب و غذاست. در اهمیت هوا همین بس که آدمی می تواند بدون غذا چند روز یا چند هفته زندگی کند، ولی بدون هوا چند دقیقه بیشتر نمی توان زنده بود. استفاده از هوای پاک و سالم، از جمله حقوق طبیعی انسان هاست.

 

یکی از راه های اندیشیدن درباره قدرت خدا، تماشای آسمان و ستاره هاست. در روستاها و شهرهای کوچک که از آلودگی هوا خبری نیست، می توان ستاره ها را از ابتدای شب به راحتی مشاهده کرد، ولی در شهرهای بزرگ به علت آلودگی هوا، کمتر می توان این ستاره های درخشان را دید و عظمت خدا را به تماشا نشست.

 

طبیعت همه چیز خود را با نظم خاصی به وجود آورده است و بدون دخالت انسان، این نظم و ثبات پایدار خواهد ماند. اما انسان با دخالت خود، این ثبات و خود تنظیمی را به هم می زند. گیاهان، قربانیان ناخواسته آلودگی هوا هستند و بر اثر آلودگی هوا مسموم می شوند. بر این اساس، با این که گیاهان از عوامل مهم کاهش آلودگی هوا بـه شمـار می آینـد، ولـی افزایـش مقـدار و غلظت آلوده کننده ها در ۱۰ سال گذشته موجب شده تا گیاهان نیز آسیب ببینند.

 

آسیب به طبیعت و ݣیاهان و حیات وحش در واقع ایجاد خسارات سنگین به خود ما انسانهاست پس همه در راستای جلوگیری از این آسیب یا کاهش آن و حفظ و تامین سلامت جامعه مسئولیم و برای هر شهروندی در حد توان و به جهت ادای این مسئولیت تلاش و توجه و جدیت لازم است ان شاءلله همه در حفظ و صیانت از این موهبت الهی کوشا باشیم.

 

روز ملی هوای پاک را به همه شهروندان عزیز و همیاران و دوستداران طبیعت این منطقه تبریک عرض مینمایم.

 

محمد اخگرزاده

رئیس اداره محیط زیست پاوه