ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 10:05

تربیت فرزندان صالح، بزرگترین سرمایه زندگی والدین است

تربیت فرزندان صالح، بزرگترین سرمایه زندگی والدین است

به گزارش سلام پاوه:مدیر آموزش و پرورش پاوه در نشست شبهای تربیتی مدارس روستای دوریسان، تربیت فرزندان صالح را بزرگترین سرمایه زندگی والدین عنوان کرد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مختار برزگرفرد در نشست شب های تربیتی مدارس روستای دوریسان، با بیان انگیزه ها و اهداف این سلسله نشست ها، استقبال خانواده ها و حضور […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر آموزش و پرورش پاوه در نشست شبهای تربیتی مدارس روستای دوریسان، تربیت فرزندان صالح را بزرگترین سرمایه زندگی والدین عنوان کرد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مختار برزگرفرد در نشست شب های تربیتی مدارس روستای دوریسان، با بیان انگیزه ها و اهداف این سلسله نشست ها، استقبال خانواده ها و حضور حداکثری آنها در سومین سال برگزاری شب های تربیتی را نشانه احساس نیاز جامعه به مباحث تربیتی و دغدغه والدین نسبت به پرورش اخلاقی فرزندان دانست.

 

مختار برزگرفرد؛با اشاره به درس های زندگی مشاهیر علمی و اقتصادی جهان، بهترین مکان برای سرمایه گذاری را محیط خانواده عنوان کرد و افزود؛ تربیت فرزندان صالح، بزرگترین سرمایه زندگی والدین است.

 

وی در سخنانی با اشاره به اهمیت زمان های سپری شده زندگی انسان ها، اضافه کرد؛ انسان اهل خرد در پایان هر روز باید با خود بیاندیشد که در مقابل تعهدات خانوادگی و اجتماعی خویش چه فعالیتی انجام داده است و مصداق حدیث شریف پیامبر اسلام (ص) “حاسِبُوا اَنْفُسَکُم قبلَ اَن تُحاسَبُوا” خویشتن را محاسبه کند قبل از آنکه به حسابش رسیدگی شود.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه با انتقاد از ناهنجاری نوین فرهنگی در عدم وجود مرز میان شب و روز در سبک امروزی زندگی بسیاری از خانواده ها، خواب کافی برای کودکان را یکی از مهمترین عوامل افزایش کیفیت یادگیری در دانش آموزان عنوان کرد و خانواده ها را به رعایت الگوی مناسب در زمان بندی خواب فرزندان توصیه نمود.

 

حسین آفتابی مدرس دانشگاه و کارشناس فضای مجازی؛ به بیان سیر تحولات ارتباطی خانواده های ایرانی در ۵۰ سال اخیر پرداخت و تصریح کرد؛ دستیابی به فرهنگ استفاده از تکنولوژی های نوین نیاز به آموزش همگانی دارد.

 

وی تأکید کرد؛بیان آسیب های فضای مجازی، انکار نکات مثبت این پدیده اجتماعی نیست و شناخت ابعاد مختلف و تلاش برای کسب دانش کافی در زمینه استفاده صحیح از وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی، نیاز ضروری امروز جامعه می باشد.

 

این کارشناس حوزه فضای مجازی؛ با اشاره به خدشه دار شدن حریم خانواده ها در استفاده نامناسب از شبکه های اجتماعی، رقابت افراد برای رسیدن به ایده آل های تبلیغ شده در دنیای مجازی را یکی از آسیب های استفاده ناآگاهانه از فضای مجازی عنوان کرد، که آرامش محیط خانوادگی را سلب نموده است.

 

حسین آفتابی؛ نشست شب های تربیتی را در ارتقای سطح آگاهی خانواده ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان مؤثر دانست و از ابتکار مدیریت آموزش و پرورش پاوه در برگزاری این نشست های تربیتی تقدیر کرد.

 

فروتن امینی کارشناس ارشد مشاوره؛ در سخنانی با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیل شده به ملت ایران، توجه ویژه به مدیریت اقتصاد خانواده را ضروری دانست و به تشریح ویژگی های مدیریت صحیح اقتصادی در خانواده ها پرداخت.

 

وی در ادامه سخنان خود؛ انضباط مالی، محرمانه بودن اطلاعات اقتصادی خانواده، گفتگوی مستمر با هدف حل کردن مشکلات، وظیفه شناسی همه افراد در مدیریت اقتصاد خانواده را، از ویژگی های مدیریت اقتصاد خانواده برشمرد، و به هماهنگی و یکصدایی والدین و توجه آنها به نیازهای مختلف فرزندان در دوره های سنی مختلف به عنوان عوامل مهم برون رفت خانواده ها از چالش های پیش رو تأکید کرد.در پایان این نشست؛ در گفتگویی صمیمانه به پرسش های والدین پاسخ داده شد.

 

گفتنی است؛ نشست شب های تربیتی مدارس روستای دوریسان با حضور مدیر، معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش پاوه و دعوت از کارشناسان حوزه تربیتی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استقبال اولیای دانش آموزان، در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد.