چ 26 اردیبهشت 1403 ساعت 09:39

سومین کارگاه آموزشی صنایع دستی در پاوه برگزار شد

سومین کارگاه آموزشی صنایع دستی در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنابع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت : سومین کارگاه از سری دوره های آموزشی آشنایی صنعتگران و متصدیان بخش گردشگری با اصول، فنون بازاریابی و فروش با محوریت طراحی سنتی در صنایع دستی صبح امروز در موزه مردم شناسی پاوه برگزار شد. هادی شریفی […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنابع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت : سومین کارگاه از سری دوره های آموزشی آشنایی صنعتگران و متصدیان بخش گردشگری با اصول، فنون بازاریابی و فروش با محوریت طراحی سنتی در صنایع دستی صبح امروز در موزه مردم شناسی پاوه برگزار شد.

هادی شریفی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : این دوره آموزشی با حضور ۷۰ نفر از متصدیان بخش گردشگری، صنعگتران و کار آفرینان و زیر نظر سرکار خانم دکتر دهقانی برگزار شد.

وی با اشاره به تدوام برگزاری این کارگاه ها گفت : وجود و برگزاری این کارگاهها باعث توانمند سازی و بالا رفتن سطح آگاهی شرکت کنندگان و صنعت کاران می شود.

شریفی گفت: با توجه به این که بیشترین فروش صادرات غیر نفتی صنایع دستی بوده است و بیشترین فروش در سطح استان کرمانشاه صادرات در بخش گیوه و کلاش هورامی بوده است که این نوید بخش این است که صنایع دستی بتواند خلاء که در تولیدات عظیم صنایع دستی در منطقه هست را جبران کند.

دکترمریم دهقان مدرس این دوره آموزشی به هدف برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت : هدف عمده این کلاسها و کارگاه های آموزشی این است که در روند تولید محصولات تاثیرمثبت بگذاریم و در نتیجه به فروش بیشتر کمک کنیم. و این کار را با جهت گیری خاص به نتیجه های مثبت برسانیم.

وی گفت : یکی از مباحث این دوره طراحی سنتی است که از نسلهای گذشته در این منطقه وجود دارد و در این کلاسها می خواهیم با این نقشهای اصیل و بومی و ایرانی کارآموزان را آشنا کنیم و با توجه به بازارها و طرحها و سلیقه های متنوع تر این شرکت کنندگان را هدایت کنیم تا از نقشهای اصیل بومی و ایرانی استفاده کنند.

دهقان با بیان ظرفیتهای بالای فرهنگی منطقه اورامانات و شهرستان پاوه افزود: همه در تمام ایران و حتی جهان فهمیده اند که چه قدر این منطقه قابلیتهای فرهنگی وسیعی دارد . شما در حوزه معماری ، ادبیات شفاهی ، پوشاک صنایع دستی و هر مقوله فرهنگی وارد می شوید به یک دنیای متنوعی مواجه می شوید که هرکدام از اینها یک ظرفیت است اما مستلزم پرورش و برنامه ریزی است که این دورها تا حدودی به صنعتگران کمک میکنند با نقش ها که وجود دارد بیشتر آشنا شوند.

 

یک پاسخ برای “سومین کارگاه آموزشی صنایع دستی در پاوه برگزار شد

  • عر فان خ در تاریخ دی 16, 1397 گفت:

    اخر عاقبت این تله کابین شد چه ایا گرفتن وام بود چون هیچ نشانی از شروع کاری وجود ندارد یا منتظر شامل زمان است بعد فرامو شی