ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 09:08

نشست هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری شهرستان پاوه با رئیس اداره ورزش و جوانان برگزار شد

نشست هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری شهرستان پاوه با رئیس اداره ورزش و جوانان برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : نشست هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری شهرستان پاوه با رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه در نشست با اعضای هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری شهرستان پاوه که در محل سالن جلسات این […]

به گزارش سلام پاوه : نشست هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری شهرستان پاوه با رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه در نشست با اعضای هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری شهرستان پاوه که در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در این منطقه قهرمانان مستعدی در رشته های مختلف وجود دارند.محمودی اداره ورزش

 

محمودی ضمن تشکر از هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری شهرستان پاوه در پیگیری ها و تقبل زحمات برای تشکیل آن در شهرستان افزود: مایه خوشحالی است که اعضای این هیئت در زمانی کوتاه با تلاش های مستمر توانستند ، بدون هیچ گونه بودجه و امکاناتی زمان خود را برای راه اندازی و تشکیل آن در منطقه صرف کنند.

 

وی با بیان اینکه شاید این اداره نتواند در امورات آن، از لحاظ بودجه کمک شایانی بکند گفت: در شهری مثل پاوه که صنعتی و اشتغالزا نیست و بیکاری زیاد می باشد از افرادی که خود جوش در این زمینه حضور دارند تشکر می‌کنم.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه ادامه داد: به خاطر شرایط جغرافیایی و توپوگرافی خاص منطقه، ما نمی‌توانیم بعضی از رشته های این هیئت را فعال کنیم شرایط جاده ای شهرستان پاوه جوابگوی فعالیت بعضی از رشته های ورزش اتومبیلرانی نمی باشد و پیشنهاد من نیز این است که فعالیت خود را به طرف رشته‌هایی که بیرون شهر و کوهستانی باشد، سوق دهید.

 

محمودی گفت: برای شروع فعالیت در این هیئت، حتما باید کارت بیمه ورزشی فعال داشته باشید افرادی که کارت بیمه ورزشی دارند ، رشته و مشخصات انها ثبت می شود و هیئت پزشکی هم بر اساس تعداد صدور بیمه ها ، به فعالیت آن رشته پی خواهند برد.

 

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه رشته شما رشته حادثه خیز و دارای خطرات زیادی می باشد، ان شاالله بتوانید این رشته را توسعه دهید و آن را در جامعه غرب کشور به مردم معرفی کنید .

 

دبیر هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری شهرستان پاوه نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس این هیئت در تلاش و پیگیری های مستمر در تشکیل و راه اندازی آن در شهرستان و تقدیر و تشکر از ریاست اداره ورزش و جوانان و خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: در یک سال اخیر پیگیری های متعددی از جانب ریاست هیئت در راه اندازی این هیئت در شهرستان به عمل آمد که خوشبختانه با تلاش های وافر ، امروز توانسته ایم این هیئت را در سطح شهرستان فعال کنیم.

 

هیمن امینی با اشاره به تاریخچه ای از تشکیل این رشته ورزشی در سطح جهان افزود: تا قبل از سال ۱۳۶۹ هیئت موتور سواری در کشور تشکیل شده بود که در کنار این فدراسیون ، فدراسیون اتومبیل رانی هم در همین سال اضافه گردید و در سال ۱۳۷۴ به صورت رسمی این هیئت به عضویت سازمان اتومبیل رانی و موتور سواری جهانی در آمد.

 

وی گفت: در حال حاضر رشته موتورسواری در چهار رشته سرعت، تپه نوردی و امدادی،رالی و مارپیچ در ایران به فعالیت خود ادامه می دهد که از این چهار رشته بنا به شرایط و موقعیت جغرافیایی خاص منطقه ،این هیئت در پاوه، سعی در فعال کردن دو رشته مارپیچ یا اسلالوم و تپه نوردی یا هیلکلایم دارد.

 

وی با بیان اینکه این رشته ، رشته ای حادثه خیز و دارای حوادث غیر مترقبه می باشد ادامه داد: بیمه کردن اعضای این هیئت،امری لازم وضروری است به طوری که افراد علاقمند به این رشته ورزشی بدون ثبت بیمه ورزشی،نمی توانندعضو این هیئت شوند.

 

امینی ضمن تشکر از رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه اظهار کرد:در این زمینه نیز خواستار همکاری از ارگان های راهور و نیروی انتظامی جهت تردد وسایل نقلیه به صورت یدک کش تامحل مربوط به فعالیت این رشته ورزشی را داریم.

 

خزانه دارهیئت اتومبیل رانی و موتور سواری شهرستان پاوه نیزدر سخنانی ضمن خیر مقدم وتشکر و قدردانی از آقای محمودی جهت همکاری اظهار داشت: امروزآقای مکرم قادری رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی به دلیل کسالتی که دارند در جلسه حضور ندارند و از همین جا ازخداوند متعال طلب شفا و دعای خیر برای این بزرگوار داریم و ان شاالله هرچه زودتر شاهد سلامتی و شفای ایشان باشیم.

 

یادگار ازکات با بیان اینکه امیدواریم با حضور خود در این هیئت،بتوانیم آن را فعال و با فعالیت وبرگزاری همایش ها ان را به استان های همجوار معرفی کنیم افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور و نبود بودجه لازم در رشته های ورزشی، ازریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان خواستاریم که نهایت همکاری و حمایت را با ما داشته باشند.

 

وی گفت:خوشبختانه درسطح شهرستان،جوانان مستعد وعلاقه مند بسیاری در این رشته ورزشی وجود دارد، اما متاسفانه باتوجه به اینکه تشکیلات و امکاناتی منسجم و زیرساخت‌های لازمی رانداشته ایم این جوانان نتوانسته اند دراین رشته در سطح مسابقات استانی یا کشوری شرکت کنند.

 

ازکات ادامه داد:اکنون اگرمکان مناسبی برای فعالیت های این رشته ورزشی در شهرستان داشته باشیم قطعاً شاهد فعالیت بیشتر جوانان وحضور آنها خواهیم بود.

 

محمودی اداره ورزش