ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:28

نشست شورای اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد

نشست شورای اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : نشست شورای شهرستان پاوه با حضور مدیران ادارات آبفای شهری و روستایی ، مدیر شرکت نفت ،مدیر منابع طبیعی پاوه ، معاونان ادارات ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی پاوه و اعضای شورای شهرستان پاوه صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : نشست شورای شهرستان پاوه با حضور مدیران ادارات آبفای شهری و روستایی ، مدیر شرکت نفت ،مدیر منابع طبیعی پاوه ، معاونان ادارات ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی پاوه و اعضای شورای شهرستان پاوه صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس شورای شهرستان پاوه در این نشست به تشریح اهداف این جلسه پرداخت و از حضور مدیران ادارات و همراهی با شورای شهرستان تشکر کرد.

 

جهانبخش لطف الهی با اشاره تیتر وار مطالب و مشکلات مردم شهرستان را مطرح کرد و گفت :یکی از موضوعات ، موضوع مشکلات باغداران سطح شهر پاوه و مرمت و بازسازی جوی آبهای سطح شهر من جمله محله زواره است که با جاری شدن در سطح محل باعث مشکلات شهروندان شده و نیاز است این موضوع را مسئولین مربوطه بهسازی و رفع و رجوع کنند.

 

وی سپس به موضوع  جوی آب سراب هولی به طرف پارک شهید کاظمی و ساماندهی و مرمت آن اشاره کرد و گفت : پیشنهادی که در این زمینه وجود دارد می توان این مسیر را با همکاری مسئولین مربوطه و بخصوص اداره جهاد کشاورزی و جذب اعتبار به عنوان یک معبر به سه راهی پارک شهید کاظمی وصل کرد. که لازم است اقداماتات کارشناسانه ای در این خصوص صورت بگیرد و نهادهای مرتبط نیز کمک کنند.

 

لطف الهی به بافت فاضلاب فرسوده و قدیمی بعضی از محلات پاوه نیز اشاره کرد و گفت : بعضی از مسیرها و محلات پاوه سیستم فاضلاب آنها سنتی است و در بسیاری از مواقع باعث مشکلات فروانی برای شهرداری و مردم محله می شود و انتظار از آبفای شهری این است که با تغییر و بهسازی سیستم فاضلاب این محلات این مشکل حل شود.

 

رئیس شورای شهرستان پاوه موضوع اعتبارات در نظر گرفته برای زمینهای فوتبال پاوه و بانه وره را مطرح کرد گفت : بحث زمین ورزشی نوریاو با توجه به نشستی که با استاندار داشته ایم و موافقتهای صورت گرفته و همچنین رایزنی با مدیرکل هم گفت مشکلی برای اعتبارات ندارد و برای دو زمین پاوه و بانه وره اعتبارات در نظر گرفته شده است. اما ظاهر اولویت اول به شهر بانه وره داده شده است که بر اساس شایعات مطرح شده که اعتبارات پاوه به بانه وره داده شده است کذب است و با پیگیری صورت گرفته و صحبت با مدیرکل ورزش و جوانان ایشان اعلام کردند که این اعتبارات برای هر دو زمین بانه وره و پاوه تخصیص داده شده است .

 

لطفی الهی سپس درخواست کرد : با توجه به منطقه محروم بودن و وجود استثناهایی سالنها و امکان ورزشی شهرستان به هیئت های ورزشی واگذار شود تا این هیئت های با درآمدهای آن دیگر مشکلی برای اعزام ورزشکاران و تامین امکانات خود نداشته باشند و دیگر مجبور نشوند دست به دامان خیرین و نهادهای دیگر شوند.

 

در ادامه نشست محمد رادبوی شورای شهر باینگان ، سعدون مرادی شورای شهر نوسود،  سیوان امینی شورای بخش نوسود ، امیر مرادی شورای شمشیر ، مهدی شبرندی شورای شهر نودشه ، فرزانه هدایتی شورای شهر بانه واره مطالب و مشکلات دیگر شهرستان را از جمله موضوع سقز چینی و عوارض گرفته شده از مردم با توجه به قدیمی بودن درختان این منطقه ، گرفتن حق علف چری از دامداران خارج از عرف ، تحت پوشش و در محدوده قرار گرفتن درختان با عمری بیش از ۱۰۰ سال که می بایست تحت نظر جهاد کشاورزی قرار بگیرند، عدم اجرای طرحهای آبخیز داری در اطراف شهر باینگان و ضرورت توجه به شیب تند این بخش برای جلوگیری از فرسایش خاک ، نامشخص بودن تعدادی از لوله های قرار داده شده در سطح شهر و نامعلوم بودن آنها کاربرد آنها بیش از ۹ ماه که باعث مشکلاتی برای شهروندان باینگان شده است ، توجه بیشتر به موضوع ورزش باینگان و داشتن یک متولی برای ورزش همگانی و اعلام فراخوانهای عمومی برای استفاده از ظرفیت ورزشکاران این بخش ، در نظر گرفتن نفت سفید برای ضرورتها با توجه به اینکه بخش باینگان هنوز منازلی هستند که گاز کشی نکرده اند ، مشکل آب باغات و توجه به آن در روستای شمشیر، مشکل سه راهی شهدا و عبور علوفه دام و مرغ و بوقلمون خانگی و تردد در این پاسگاه مرزی ، احیاء و بازسازی منابع طبیعی پشت سد داریان ، ساماندهی حریم جوی آب دربند در نودشه ، پیگیری وضعیت مجتمع دامپروری شهر بانه وره ، توجه به امکانات ورزشی بخش نوسود و کمبود توپ و وسایل ورزشی و نبود زمین فوتبال در نوسود و… را مطرح کردند.

 

در پایان نیز مدیران مربوطه هرکدام به تشریح و پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداختند .

2 پاسخ برای “نشست شورای اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد

  • س.ن در تاریخ دی 10, 1397 گفت:

    با سلام،
    بسیار جای خوشحالی دارد به به موضوع باغات مرکز شهر پاوه پرداخته شد. چرا که عمده فضای سبز شهر پاوه همین باغات در حال نابود شدن می باشد.
    مشکل اصلی باغات شهر پاوه کمبود آب سالم می باشد که به عدم مدیریت صحیح آب های موجود و از بین رفتن انگیزه باغداران جهت نگهداری و احیاء باغاتشان می باشد.
    چرا که این مشکل به همکاری نهادهای مختلف از جمله فرمانداری، شورای شهر ، اداره کشاورزی و امور آب و اینکه اگر اینها بخواهند و عمل کنند حتما با توجه به احتمال رسیدن آن هانی کوان به بهترین نحو حل خواهد شد.
    ویا اگر این سازمانها توانایی محدودی دارند از سپاه و بسیج که در زمینه سازندگی در بعضی نقاط بسیار خوب عمل کردن و امکانات بهتری در اختیار دارند استمداد بطلبند.
    چرا که امروزه با توجه محدودیت آب های سالم دیگر با روشهای سنتی و ایجاد جوی های بتنی که بسیار راندمان پایینی بخصوص در درازمدت دارند نمی توان به حل معضلات باغات کمک کرد.
    به امید حل همه مشکلات شهر توسط دلسوزان این دیار

  • پاوه ای در تاریخ دی 10, 1397 گفت:

    این اقایان مگه تا حالا مشکلی رو حل کردن که الان دوباره جلسه تشکیل دادن به جای زمین فوتبال بانه وره چرا فکری به حال ترافیک شهر نمیکنن