د 24 اردیبهشت 1403 ساعت 12:34

آژیر خطر برای پرندگان،مجوز نسل کشی صادر گشت!/محمود رستمی تبار

آژیر خطر برای پرندگان،مجوز نسل کشی صادر گشت!/محمود رستمی تبار

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:همه کسانیکه اهل طبیعت هستند و یا باغ دارند نقش بسیار موثر دسته های سار را در بهار سال ۹۷ در از بین بردن ملخهای مهاجم منطقه پاوه شاهد بودند.همه در فصل کل مستی امسال شاهد فداکارای گروهی از جوانان شهرستان پاوه برای حفظ تعداد انگشت شمار کل و بز و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:همه کسانیکه اهل طبیعت هستند و یا باغ دارند نقش بسیار موثر دسته های سار را در بهار سال ۹۷ در از بین بردن ملخهای مهاجم منطقه پاوه شاهد بودند.همه در فصل کل مستی امسال شاهد فداکارای گروهی از جوانان شهرستان پاوه برای حفظ تعداد انگشت شمار کل و بز و قوچ و آهو و مرال و … بودیم. (دستمریزاد)همه کسانیکه اهل طبیعت و کوهستان و گشت و گزار در دامن زیبای منطقه هستند واقف هستند تعداد پرندگان منطقه تا آن حد کاهش یافته که برخی گونه ها منقرض و برخی گونه های دیگر در معرض انقراض قرار دارند.

 

هنوز ما صادرات کنگر و پیچک را به کشور همسایه فراموش نکرده ایم. صادراتی که گامی موثر در ریشه کنی این گونه ها و محروم ساختن مردم از چشیدن مزه آنها و افزایش یکباره نرخ پیچک در کرمانشاه به چهل هزارتومان گشت.هنوز جشنواره های گیاهان طبیعی و خوراکی را که در نقاط مختلف استان به منظور اشتغالزایی بر پا گشت فراموش نکرده ایم.

 

متاسفانه اخیرا ریاست محترم جمهوری هم به نوعی گرمایش زمین و تغییر اقلیمی را که همه با جان و جسم حس می کنبم را برای توجیه انتقال آب خزر به سمنان به باد انتقاد گرفت.و در کمال تاسف, اخیرا سازمان محیط زیست استان در تداوم سیاست های غلط سازمان متبوعه در چهار سال اخیر دولت محترم مجوز شکار به شکارچیان جهت شکار پرندگان وحشی زی اعطا می کند و بر همین اساس اسامی ۱۹۹ نفر که در قرعه کشی نسل کشی برنده شده اند بر روی سایت و کانال سروشی سایت قرار داده شد. هر کدام از شکارچیان هم تعدادی با خود همراه خواهند ساخت و در کنار آنها بسیاری هم بدون مجوز اقدام خواهند نمود.

 

امید است است متولیان امر و صادرکنندگان این نوع مجوزها ضمن تجدید نظر در دنباله روی از بخشنامه های مخرب محیط زیست, علت صدور مجوز پرندگان وحشی زی را تبین نمایند. امیدواریم این نوع مجوزهای بی رویه که اخیرا در کشور باب شده است و حتی پای شکارچیان خارجی را به کشور باز کرده است , دارای مبنای محاسباتی درستی باشد. آن چه واقعیت است کمتر کسی می تواند  شاهد پرندگان زینت بخش حیات طبیعی استان بر آسمان آبی  باشد.

 

اگر کسی زبان پرندگان را می داند به آنها خبر دهد که آسمان استان کرمانشاه نا امن است و به مکانی امن مهاجرت نمایند که قدر زیباییهایشان و نقششان در حفظ توازن محیط زیست را بدانند.

محمود رستمی تبار دی ماه

2 پاسخ برای “آژیر خطر برای پرندگان،مجوز نسل کشی صادر گشت!/محمود رستمی تبار

  • ناشناس در تاریخ دی 10, 1397 گفت:

    اسامی برندگان قرعه کشی مجوز دریافت پروانه شکار پرندگان خشک زی در کرمانشاه
    http://sapp.ir/kermanshahdoe

  • ناشناس در تاریخ دی 10, 1397 گفت:

    سلام
    بجای وحشی زی
    “خشکی زی” صحیح است.