ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:00

مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم در شهر بانه وره برگزار شد/ عکس

مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم در شهر بانه وره برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) وگرامیداشت هفته وحدت و هفته بسیج با حضور مسئولان ، اعضای شورا ، علما و روحانیون، و اقشار مختلف مردم متیدن شهر بانه وره به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه در مسجد جامع این شهر برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) وگرامیداشت هفته وحدت و هفته بسیج با حضور مسئولان ، اعضای شورا ، علما و روحانیون، و اقشار مختلف مردم متیدن شهر بانه وره به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در ابتدای این مراسم امام جمعه شهر بانه وره پیرامون ابعاد مختلف شخصیت گرانقدر پیامبر اسلام مطالبی بیان کرد و شاخصه ها و ویژگی های شخصیتی آن حضرت را برشمرد .

ماموستا محمودی به اهمیت برگزاتری جشن های میلاد پیامبر اشاره کرد وگفت پیامبر محور وحدت است و جشن وسرور برای ولادت با سعادت ایشان عملی پسندیده و کاملا درست است .

 

وی گفت پیامبر در دین داری،زندگی و تمام امور الگوی ما است زیرا حضرت محمد( ص) تنها پیامبری است که خداوند بنام او قسم یاد میکند واین نشاندهنده شخصیت بارز آن حضرت است .

 

امام جمعه بانه وره گفت بشریت باید به خود ببالد به خاطر اینکه خداوند پیامبری را برایش فرستاده که مایه غرور، سربلندی و عزت بشر است ، لذا پیروی از سنت، سیره و روش پیامبر ضروری است.

 

ماموستا محمودی افزود باید ضمن دوست داشتن پیامبر، باید حب و دوستی اهل و بیت آن حضرت را نیز در دل داشته باشیم .

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه با تاکید بر اصل وحدت میان مسلمانان گفت : مهترین راهبرد مقابله با دشمنان اسلام و این مرز و بوم وحدت است.
سرهتگ ارسلان سلطان قلی به وضعیت امروز جهان اسلام اشاره داشت و گفت : امروز دشمنان اسلام با استفاده از خود مسلمانان به جان اسلام افتاده اند وبا اختلاف وتفرقه بین مسلمانان در صدد تضعیف اسلام بر آمده اند .

 

وی تقویت وحدت و پرهیز از تفرقه را مهمترین راهبرد برای مقابله با دشمنان دانست و گفت : بی شک در کنار هم بودن مسلمانان چه شیعه و چه سنی تمام دسیسه های استکبار جهانی را برای نابودی اسلام نقشه بر آب می کند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه ضمن تقدیر از مردم متدین و همیشه در صحنه شهر بانه وره برپایی مراسمات میلاد پیامبر اکرم را یکی از بهترین شیوه های تقویت وحدت است که الحمدالله امروز در این شهر شاهد این مراسم زیبا و معنوی هستیم.

 

معاون فرماندارپاوه پاوه باتبریک میلاد پیامبر اسلام و آغاز هفته وحدت با توصیه به مسلمانان به دوری و اجتناب از اختلاف و تفرقه گفت : برای سربلندی اسلام و حفظ ارزشهای اسلامی قطعا وحدت بهترین تصمیم و بهترین کار ممکن است.

 

سید نجیب میرانی نقش و رسالت حضرت محمد (ص) را در مقایسه با تمامی پیامبران بسیار برجسته تر او شاخص تر دانست و گفت : اگر امروز بعد از قرنها مسلمانان عاشقانه به انجام امورات دینی و انجام سنت های پیامبر اسلام مشغول هستند به خاطر همین نقش برجسته حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) است .

 

معاون فرماندار پاوه با نقد جریانهای تندوری مذهبی در خصوص بدعت بودن مراسمات مولودی خوانی گفت : مراسمات مولودی خوانی نه تنها بدعت نیستند بلکه این جشنها محور وحدت،محبت،صمیمیت و تقویت اسلام و مسلمانان است .

 

میرانی با تمجید به حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مساجد و شرکت در این جشنهای میلاد و مولودی خوانی در شهرستان پاوه گفت : هرساله مردم متدین شهرستان پاوه با شور و عشق و محبت خاصی که نسبت به پیامبر عظیم شان اسلام دارند در نقاط مختلف شهرستان پاوه به برپایی چنین جشنهایی می پردازند.
وی تداوم این مراسمات را نشان تدین و عشق مردم به پیامبر اکرم دانست .

 

دراین مراسم دف نوازی و اجرای گروههای مولودی خوانی قرائت شعر در وصف پیامبر از جمله برنامه های دیگر این مراسم معنوی بود.

 

 

مراسم مولودی بانه وره