ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 13:11

نشست پرسش و پاسخ شورا و شهردار نوسود با مردم و اصحاب رسانه برگزار شد/ گزارش تصویری

نشست پرسش و پاسخ شورا و شهردار نوسود با مردم و اصحاب رسانه برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه: شورا و شهرداری نوسود سه شنبه شب ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۷ نشست پرسش و پاسخ و ارائه گزارش عملکرد شش ماه ای را با حضور اصحاب رسانه و جمعی از شهروندان نوسودی در مسجد مرحوم فیصل لهونی برگزار کردند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این نشست مفید و تعاملی رئیس شورای شهر نوسود […]

به گزارش سلام پاوه: شورا و شهرداری نوسود سه شنبه شب ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۷ نشست پرسش و پاسخ و ارائه گزارش عملکرد شش ماه ای را با حضور اصحاب رسانه و جمعی از شهروندان نوسودی در مسجد مرحوم فیصل لهونی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این نشست مفید و تعاملی رئیس شورای شهر نوسود در ابتدا از همراهی و تعامل مردم و تلاشهای شبانه روزی اصحاب رسانه شهرستان پاوه که بدون هیچ چشمداشتی اهم رویدادها و فعالیتهای منطقه را به نحو احسن پوشش می دهند و در کار اطلاع رسانی تلاش میکنند تقدیر و تشکر نمود و در ادامه به ارائه گزارشی از اهم فعالیت ها و اقدامات شورای اسلامی شهر نوسود پرداخت.

دانا آژند اعلام کرد با توجه به فعالیت و شروع به کار شورای اسلامی شهر نوسود این گزارشی را که ارائه خواهیم داد چهارمین گزارش فعالیتها و اقداماتی است که خدمت مردم عرض خواهم کرد که انتظار داریم آنچه که در توان داشته ایم انجام داده و ان شالله در آینده هم با همراهی خود شما مردم بزرگوار تلاش بیشتری جهت ارائه خدمات به مردم انجام دهیم.

وی به مشکلات شهر نوسود با توجه به مرزی بودن آن اشاره کرد و گفت:با آغاز به کار شورای دور پنجم انتظارات مردم نسبت به این شورا زیاد بود که ما اعضای شورا هم با تلاش خود سعی مان بر آن بوده است که مشکلات را پیگیری و نتیجه را به سمع مردم برسانیم.

آژند افزود:یکی از مشکلاتی که شورای پنجم با آن روبه رو بود مشکلات برخی ادارات از جمله آب و فاضلاب بود که متاسفانه عدم امکانات در این زمینه،قطعی زیاد آب شرب در شهر و مراجعات مردم برای پیگیری مطالبات که تلاش نمودیم با همراهی مسئولین آبفای شهری این مشکل را تا حد زیادی مرتفع کنیم و تلاش نموده ایم که یک ساعت آب شرب در شهر نوسود قطع نباشد.

این عضو شورای شهر نوسود در ادامه به خرید ۴۰۰ متر لوله پلی اتیلین اشاره کرد و افزود با این مقدار خرید لوله برای ورودی شهر تا جایگاه پمپ بنزین شهر جهت کنترل و نشت یابی و عدم هدر رفتن آب تلاش نمودیم که با همکاری شهرداری و اداره مربوطه توانستیم مقدار قابل توجهی آب شرب را به داخل شبکه برگردانیم و از هدر رفتن آب جلوگیری نماییم.

وی به یکی از مشکلات دیگر شهر نوسود که فیبر نوری بود اشاره کرد و افزود:جا دارد از تلاشهای آقای محمدی که بیل مکانیکی خود را بدون هزینه در اختیار شورا و شهرداری برای برخی امورات شهری و همچنین از تلاشهای آقای شعبانی معاون واحد زیر ساخت که در این خصوص نهایت همکاری را با شورای شهر داشته اند تشکر میکنیم.

این عضو شورای شهر در ادامه از تلاش و پیگیری برای ساماندهی بازارچه مرزی شوشمی اشاره کرد و افزود، در روزهای آتی با تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری پیگیر آن هستیم که بتوانیم از محل بازارچه مرزی شوشمی درآمدی ثابتی برای شهراری نوسود به صورت ماهانه تخصیص دهیم.

وی به مشکلات مرغداری در شهر نوسود اشاره کرد و گفت:با همکاری و همراهی دادستان محترم و سایر مسئولین تلاش کردیم این مشکل شهر را که باعث بی نظمی و ادیت و آزار برای شهروندان می نمود برطرف کنیم.

آژند یکی دیگر از مشکلات شهر نوسود را با توجه به مرزی بودن شهر این است که مردم بیشتر دنبال امورات کولبری و قاچاق هستند و کمتر کسی از جوانان و نوجوانان ما به دنبال ورزش و تربیت بدنی می رود،متاسفانه چند سالی است که سالنهای ورزشی ما بلا استفاده و ورزش در نوسود به حالت رکود درآمده است که در حال رایزنی با مدیرکل محترم تربیت بدنی استان و شهرستان هستیم و لازم است مردم شهر و والدین دانش اموزان هم برای به رونق افتادن  ورزش در نوسود تلاش بیشتری نمایند.

این عضو شورای شهر نوسود یکی از مهمترین ضعفهای حال حاضر در نوسود را مشکل ساختمان بهداری دانست و افزود:در این خصوص با معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه مکاتبات و رایزنی هایی داشته ایم و قول مساعد داده اند که به جد پیگیر رفع این مشکل باشند.

دانا آژند از استاندار کرمانشاه و نماینده اورامانات انتقاد کرد و گفت:متاسفانه بیشتر از ۷۰ بار با شخص اقای استاندار تماس گرفته ام که جوابگو نبوده اند و همچنین بارها از نماینده اورامانات درخواست کرده ایم که بازدید و سرکشی جهت پیگیری مشکلات به نوسود بیایند که این مهم تا به امروز محقق نشده است.(گفتنی است با رایزنی سلام پاوه در میانه جلسه دکتر شهاب نادری با آقای آژند تماس گرفتند و قول دادند که حتما در اولین فرصت به نوسود می آیند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را نیز برای این شهرداری  جذب می کنند و پیگیر امورات این شهر مرزی می شوند کما اینکه در این چند مدت پیگیری های فروانی از جمله موضوع گاز کشی به این بخش را داشته اند.همچنین طبق پیگیری سلام پاوه علاءالدین حیدری طی تماس با سلام پاوه مراتب اعتراض و نگرانی اعضای شورای نوسود را به استاندار رساندند که آقای بازوند اعلام کردند که اماده و پذیرای شورای شهر نوسود هستند.)

سپس  این عضو شورای شهر از تلاشهای نماینده اورامانات در زمینه گازکشی به بخش نوسود و فعالیتهای چشمگیر وی بخصوص در مقوله زلزله تقدیر کرد.

 

دانا آزند به مشکلاتی دیگر از جمله عدم دسترسی مناسب و وضعیت راهها و لزوم پیگیری اقای شهریاری جهت بررسی این موضوع،کمبود و مشکلات گاز سیلنذر در شهر نوسود اشاره ای داشتند.

 

وی در پایان از تلاشها و زحمات پرسنل هنگ مرزی،نروی انتظامی،سپاه و بسیج تقدیر و تشکر نمود.

 

شهردار نوسود در این حلسه در ابتدا ضمن تبریک ماه ربیع الاول و تبریک به همه مسلمانان جهان چکیده ای از وضعیت شهرداری نوسود در دت تصدی خود را تشریح نمود.

 

سلام خسروی افزود:سال ۱۳۹۷ برای کلیه‌ی شهرداری های کشـور بخصوص شــهرداری شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر به دلیل تصویب قانون حذف بخش عمده‌ای از کمک‌های دولتی مشکلات فراوانی را به همراه داشت.در این میان وضعیت شهرداری های کوچــکتر همانند شهر نوسود که فاقد هرگونه منابع درآمدی پایدار بودند، بسیار بحرانی‌تر  شد. بعنوان نمونه یکی از عمده‌ترین منابع درآمدی شهرداری ها صدور پروانه‌ی ساختمانی و وصول عوارض مختــلف سطح شهر می باشد در حالی‌که در ۶ ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۷ شهرداری نوسود تنها ۲ پروانه صادر نموده که آن هم با توجه به شرایط خاص مناطق زلزله زده، هیچگونه مبلغی از مالکین محترم دریافت نشده است.

 

وی ادامه داد:در حوزه‌ی عوارض ساختمانی و اماکن تجاری نیز تمام درآمد شهرداری مبلغی کمتر از ۵ میلیون تومان در ماه می باشد در صورتی که میزان هزینه‌های ثابت ماهیانه شهرداری مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.که در سنوات قبل بخش عمده‌ی این کمبود از طریق کمک های دولتی جبـــران شده‌است و قطع یک باره‌ی آن در سال ۹۷ باعث ایجاد مشکلات عمده‌ای شده‌است.

 

خسروی افزود:با این وجود و علی‌رغم همه مشکلات ساختـــاری دیگر ، شهرداری نوســود در سال ۱۳۹۷ و با تدابیر اتخاذ شده و همکاری و همراهی بسیار خوب شورای محترم شهر توانسته‌است نه تنها از ایجاد هرگونه بحران جلوگیری کند، بلکه کارهای عمرانی را نیز بسیار بیشـــتر از مدت مشاب در سال ۱۳۹۶ به انجام برساند.

 

وی ضمـن عرض پوزش از همه نواقص موجود و تأخیر در اجرای بعضی از پروژه‌های عمــــرانی از همراهی و همکاری همه شهروندان محترم تقدیر و تشکر نموده و ابراز امیدواری نمود در ادامه مسیر بخشی از مشکلات مزمن و ساختاری شهر نوسود را مرتفع و با احیــای جایگاه واقعی این شهر به عنوان یک مرکز فرهنگی در اورامانات از تخـریب بیشتــر زیر ساختـــهای فرهنگی-اجتماعی که محصول تلاش و درایت پیشیـــنیان ماست ، جـــلوگیری نماییم و برای نیل به این مهم به همکاری و همراهی همه دلسوزان شهر شدیداً نیازمندیم.

 

خسروی جهت تنویر افکار عمومی و مزید استحضار شهروندان محترم مقایسه‌ای بین وضعیت شهرداری در ۶ ماهه‌ی اول سال ۹۶ و شش ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۷  ارائه نمود.

 

شهردار نوسود در ابتدا اعلام کرد:سنجش عملکرد شهرداری ها قبل از هرچیز در افزایش درآمد و ایجاد منابع درآمدی پایدار و همچنین افزایش سهم هزینه کردن درآمد در بخش عمران شهری می باشد که مقایسه عملکرد شهرداری نوسود در ۶ ماهه‌ی اول سال ۹۷ با مدت مشابه در سال۹۶ بیانگر ایجاد تغییرات عمده در شاخص سهم افزایش درآمد و همچنین افزایش سهم بخش عمران در هزینه شهرداری می باشد.

 

وی در بخش افزایش درآمدها در شش ماهه سال۹۶ شهرداری نوسود مبلغ ۷۱۸ میلیون تومان درآمد داشته که مبلغ ۵۶۷ میلیون تومان آن کمک مستقیم دولت و سهم کوله‌بری بازارچه بوده که به حساب شهرداری واریز شده است.اما در ۶ ماهه اول سال۹۷ مبلغ کل کمک های دولتی به شهرداری ۲۲۶ میلیون تومان بوده در حالیکه درآمد شهرداری به مبلغ ۸۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است که در مجموع در شش ماهه‌ اول سال ۹۷ مبلغ ۵۱۳ میلیون تومان افزایش درآمد از سایر منابع وصل شده است.

 

خسروی به نکته قابل توجه و مهم در مقایسه این موضوع پرداخت و افزود:فعالیتهای عمرانی سطح شهر در نیمه اول سال ۹۶ شهرداری نوسود با وجود کمک ۵۶۷ میلیون تومانی دولت و سهم کوله بری از بازارچه شوشمی تنها مبلغ ۳۴۷ میلیون تومان صرف هزینه های عمرانی داخل شهر نوسود شده است در حالیکه در ۶ ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۷ شهرداری با وجود قطع بخش عمده کمک های دولتی و سهم کوله‌بری مبلغ ۷۸۲ میلیون تومان در بخش عمران شهری هزینه نموده است که نسبت به سال قبل بیش از ۱۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

 

پس از سخرانی شهردار نوسود جمعی از شهروندان سوالات ، نکات و پیشنهاداتی در خصوص اقدامات و مسائل و مشکلات شهر را مطرح کردند و شهردار و اعضای شورای شهر هم پاسخگوی آنها شدند.

 

 

گزارش تصویری از این نشست

 

 

 

مقایسه عملکرد شهرداری نوسود در ۶ماهه‌ی اول سال۹۷

 

۱-عنوان پروژه:آسفالت و ترمیم حفاری خیابان ها و کوچه ها(معابر)//پروژه  ۱ ) اجرای عملیات عمرانی در سطح شهر (موضوع قرارداد شماره ۳۳۷۹)

۲-عنوان پروژه:احداث دیوار حفاظتی در معابر ونقاط حادثه خیز سطح شهر//الف: دیوار سازی در خیابان امام شافعی(جنب زمین ارشد اژند)

۳-عنوان پروژه: احداث دیوار حفاظتی  در معابر ونقاط حادثه خیز سطح شهر با اعتبار ۱٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال //ب: دیوار سازی در خیابان فردوسی

۴-عنوان پروژه: احداث دیوار حفاظتی  در معابر ونقاط حادثه خیز سطح شهر با اعتبار ۱٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰//ج: دیوار سازی در جنب ترمینال مسافربری شهدای نوسود

۵-عنوان پروژه: بهسازی و ساماندهی سیاحتگاه شهید عثمانی(حوزه‌لاره) با اعتبار۵۱۰٫۷۳۳٫۰۰۰ ریال//ب: ساخت نرده های چوبی حفاظتی

۷-فرهنگی//جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به زلزله زدگان

۸-فرهنگی//افتتاح آسیای آبی حوزه لاره

یک پاسخ برای “نشست پرسش و پاسخ شورا و شهردار نوسود با مردم و اصحاب رسانه برگزار شد/ گزارش تصویری

  • شهروند نوسود در تاریخ آبان 24, 1397 گفت:

    با سلام و خسته مباشید خدمت شهردار محترم و شورا واقعا دستشون درد نکنه ولی ما مردم نوسود ازشون تقاضا داریم به شدت پیگیر بهداری باشند واقعا مردم در مضیقه میباشند . بهداری روستای شمشیر با نوسود باهم قرار بود ساخته بشن الان مال شمشیر اماده شده ولی نوسود هنوز تخریبم نشده ، از شورای محترم تقاضا داریم که اگر آقای استاندار و نماینده محترم به نوسود تشریف اوردن حتما این موضوع پیگیری شود