ج 21 اردیبهشت 1403 ساعت 22:48

سه هزار تن انار از باغات پاوه برداشت می شود/گزارش تصویری

سه هزار تن انار از باغات پاوه برداشت می شود/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه:مدیرجهاد کشاورزی پاوه گفت: امسال بیش از سه هزار تن انار به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از باغات این شهرستان تولید و برداشت می شود.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:اردشیر صفیعی اعلام کرد:از مجموع پنج هزار هکتار باغات شهرستان پاوه ۶۵۵ هکتار به انار اختصاص دارد که ۵۸۳ هکتار […]

به گزارش سلام پاوه:مدیرجهاد کشاورزی پاوه گفت: امسال بیش از سه هزار تن انار به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از باغات این شهرستان تولید و برداشت می شود.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:اردشیر صفیعی اعلام کرد:از مجموع پنج هزار هکتار باغات شهرستان پاوه ۶۵۵ هکتار به انار اختصاص دارد که ۵۸۳ هکتار آن بارور و ۷۲ هکتار بصورت نهال و غیر بارور است.

 

مدیر جهاد کشاورزی پاوه ،با بیان اینکه متوسط تولید باغات انار شهرستان هفت تن در هکتار است،گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از سه هزار تن انار به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال از باغات انار شهرستان برداشت شود.

 

وی به اقدام های جهاد کشاورزی برای بهبود کیفیت و توسعه باغات انار اشاره کرد و گفت: امسال برای مبارزه با کرم گلوگاه انار که یکی از آفت های این محصول است بیش از یک میلیون تریکو کارت به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال بصورت رایگان بین باغداران توزیع شده است.

 

صفیعی، ملس ساوه، انار شیرین، انار ترش، مزله و کارالی را از ارقام اصلی انار پاوه عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر ارقامی مثل رباب نی ریز، یوسف خانی و ملس ممتاز ساوه نیز به باغات انار این شهرستان اضافه شده اند.

 

مدیر جهاد کشاورزی پاوه ، انار تولیدی این شهرستان را ارگانیک خواند و گفت، به علت استفاده نکردن از هرگونه کود و مواد شیمیایی به صراحت می توان محصولات تولیدی این شهرستان را ارگانیک نامید.

 

وی افزود:بیشترین میزان انار تولیدی پاوه به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد و انارهای ترش، ریز و ترکیده نیز تحت عنوان رب انار فرآوری و به مصرف شهرستان و دیگر نقاط استان و کشور می رسد.

 

شهرستان پاوه با بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

یک پاسخ برای “سه هزار تن انار از باغات پاوه برداشت می شود/گزارش تصویری

  • بهروزبابایی در تاریخ آبان 7, 1397 گفت:

    باسلام . به امیدخدا وهمت مسئولین تیم تحقیقاتی مینی سالن باغ قرنطینه خود رابه مشخصات روستای بندره جهت انجام امورات مجوزات اصلاح نژاد به جهادکشاورزی استان معرفی نموده ودرسه زمینه اصلی (گردو-توت-انار)و دوازده گونه دیگرنهال اصلاح شده متناسب باخاک وهوای پاوه قصدشروع تحقیقات داردبا اصلاح نژادشدن نهالهای انار منطقه این عددهفت۸برابرمیگردد.تمامی باغداران عزیزجهت کسب اطلاعات بیشتر ونوع تسهیلات ومجوزات با کسب اجازه ازجناب صالحی وزربان مدیران سایت میتوانندباشماره۰۹۱۸۵۶۷۴۷۹۷بابایی تماس حاصل فرمایند