چ 19 اردیبهشت 1403 ساعت 19:10

افتتاح اولین کمپ ترک اعتیاد ژیانه وه توسط جمعیت مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوه/عکس

افتتاح اولین کمپ ترک اعتیاد ژیانه وه توسط جمعیت مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه:صبح امروز کمپ ترک اعتیاد ژیانه وه وابسته به جمعیت مردمی و پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه با حضور فرماندار،دادستان،روحانیون،جمعی از مسئولین ادارات،رئیس شورای شهر و شهردار و جمعی از فعالین مدنی و اجتماعی افتتاح شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:دبیر جمعیت از اعتیاد شهرستان پاوه این جمعیت مردمی با حمایت […]

به گزارش سلام پاوه:صبح امروز کمپ ترک اعتیاد ژیانه وه وابسته به جمعیت مردمی و پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه با حضور فرماندار،دادستان،روحانیون،جمعی از مسئولین ادارات،رئیس شورای شهر و شهردار و جمعی از فعالین مدنی و اجتماعی افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:دبیر جمعیت از اعتیاد شهرستان پاوه این جمعیت مردمی با حمایت و پشتیبانی های مردم و جمعی از دلسوزان شهرستان نزدیک به ۱۵ سال است فعالیت میکند که در این راستا هدف آن اگاه سازی و پیشگیری از جوانان به دام مواد مخدر بوده است.

 

 

سعدی سپنجی ضمن تشریح فعالیتهای انجمن ژیانه وه در چند سال اخیر اشاره ای کوتاه به برگزاری کارگاه آموزشی به صورت صنفی و عمومی در مساجد و مکانهای عمومی ،برپایی نمایشگاه های مختلف در طول سال با موضوعات مرتبط،برپایی مسابقات قرآنی و فرهنگی،حمایت از برخی از ورزشکاران،حمایت و پشتیبانی از برخی خانواده های آسیب پذیر که در دام مواد مخدر گرفتار بودند و تبدیل قلیان به گلدان در بلوار کنار کتابخانه عمومی از اهم فعالیت های این انجمن بوده است.

 

 

سپنجی هدف از راه اندازی این کمپ را کمک به افراد و یا جوانانی دانست که به طور خواسته یا ناخواسته در دام مواد مخدر گرفتار شده اند،هرچند معتقدیم ریشه کن کردن آن سخت به نظر می آید اما تلاش بر این است که بتوانیم مانع گسترش و مقابله با این پدیده شوم شویم.

 

 

وی در پایان از زحمات فرماندار و دادستان پاوه و سایر همکاران خود در جمعیت ژیانه وه تقدیر و تشکر نمود و از مردم تقاضا کرد این کمپ را با حمایت های مادی و معنوی همراهی نمایند.

 

 

فرماندار پاوه در این مراسم افزود:انجمن ژیانه وه امروز نه تنها در سطح شهرستان و استان بلکه در سطح کشور یک برند و واژه ای نام آشنا است که این جز با تلاش و پشتکار شما اعضای محترم انجمن به این مهم دست نمی یافت.

 

 

پرویز ایده پور ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای دادستان محترم پاوه در دادگستری هم به حیث امورات قضایی و برخورد با متخلفان و توزیع کنندگان و هم حمایت از راه اندازی کمپ و فعالیتهای فرهنگی را ستود و ابراز امیدواری نمود که این حرکت مداوم و مستمر باشد.

 

 

وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه که اعلام کردند ۷۵۰ نفر مبتلا به این عامل خانمان سوز هستند افزود:اگر این آمار را در مقایسه با سایر نقاط دیگر در سطح استان و کشور مقایسه کنیم به مراتب کمتر و قابل قبولتر می باشد.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه هم در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از راه اندازی این کمپ از تلاشهای دبیر و سایر اعضای انجمن ژیانه وه تقدیر و تشکر کردند.

 

مسلم الماسی افزود:از زمان حضور بنده در پاوه با همکاری سایر مراجع قضایی،نظامی و امنیتی اقدام به شناسایی توزیع کنندگان و عاملین مواد مخدر نمودیم و همانطور که مردم گرامی اطلاع دارند توانستیم با تلاشها و پیگیریهای پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضربات خوب و تاثیرگذاری بر عاملان متخلف وارد کنیم.

 

 

الماسی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای سرگرد کاکایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاران وی افزود:طبق آمار و مستندات توانسته ایم در مقابله با فروشندگان مواد مخدر به افزایش ۷۰۰ درصدی مبارزه با مواد مخدر اشاره کنیم که این آمار در سطح کشور بی سابقه بوده است.

 

 

وی ضمن گلایه مندی از برخی شهروندان در رابطه با پلمب قهوه خانه های توزیع قلیان افزود:تلاش کردیم که در یک حرکت و اقدام قضایی همه قهوه خانه هایی که اقدام به فروش قلیان میکنند پلمب کنیم که ضمن اقدام موفقیت آمیز جمعی از شهروندان با مراجعه و ارسال پیامهایی ضمن ابراز گله مندی از بنده و گزارش آن به استان اعلام کردند که ما مخالف رزق و روزی آنها هستیم در حالی که بنده نه تنها مخالف نبوده بلکه خواستیم با این اقدام به نحوی توزیع قلیان در قهوه خانه ها را ریشه کن کنیم.

 

 

الماسی در ادامه ضمن حمایت از مقاومت و ایثار مردم مرزدار شهرستان پاوه افزود:عده ای معدود همواره بدون تحقیق و تفحص و خودسر اقدام به ترور شخصیت برخی افراد میکنند که این خصلت توسط عده ای خاص مناسب و زیبنده این شهرستان مرزدار نمی باشد چرا که این مردم همین شهرستان بودند که با تلاش و مقاومت خود و دادن شهید و جانباز حاضر به واگذاری وطن خود نشدند و همواره از نظام و کیان خود دفاع نمودند.