ج 21 اردیبهشت 1403 ساعت 21:19

مهمترین رسالت علما آگاهی بخشی به جامعه است

مهمترین رسالت علما آگاهی بخشی به جامعه است

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه با اشاره به اوضاع کنونی جهان و کشورمان گفت : مهمترین وظیفه و رسالت علما و محراب نشینان افزایش علم و آگاهی خود و آگاهی بخشی به جامعه است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا ، ماموستا ملا قادر قادری روز دوشنبه در مراسم آغاز […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه با اشاره به اوضاع کنونی جهان و کشورمان گفت : مهمترین وظیفه و رسالت علما و محراب نشینان افزایش علم و آگاهی خود و آگاهی بخشی به جامعه است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا ، ماموستا ملا قادر قادری روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علوم دینی شهرستان پاوه افزود: ۸۴ طلبه در ۹ مدرسه علوم دینی با بهره گیری از تجربیات و علوم ۲۷ مدرس سال جدید تحصیلی را آغاز می کنند.


عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اظهارداشت : همچنانکه بعثت انبیاء یک ضرورت اجتماعی است ، بعد از پیامبران و بخصوص بعد از پیامبر خاتم وجود مدارس علوم دینی و تربیت طلاب و شاگردانی که بتوانند در محراب پیامبر اسلام از دین دفاع کنند و برای اشاعه آن تلاش کنند یک ضرورت است.

ماموستا قادری افزود: طلاب و مدرسان این مدارس از نظر اخلاق و ادب و همراهی با نظام افرادی صادق، صالح و سالمی هستند و با مسئولان هماهنگ می باشند.

امام جمعه پاوه ، نیاز آینده کشور را حضور روحانیون و طلاب آگاه و بصیر دانست که بتوانند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان جوابگو باشند.

ماموستا قادری به راههای تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت : نفوذ در تعلیم و تربیت، ترویج ملی گرایی و مذهب گرائی، ترویج ابتذال و بی بند و باری ، شکست حریم خانواده، ترویج روح بی تفاوتی در بین افراد جامعه و مواد مخدر را از مهمترین این راهها عنوان کرد.

وی وظیفه محراب نشینان را در این شرایط آگاهی دادن به افراد جامعه در خصوص تبعات این موضوعات و آگهی بخشی برای پیشگیری و مقابله با این موضوعات دانست.

فرماندار پاوه نیز با اشاره به تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه های اجتماعی در فضای مجازی گفت: دشمنان در این تهاجم اخلاق را به عنوان زیربنای ارزشها نشانه رفته اند.

پرویز ایده پور افزود: علما، روحانیون و طلاب مهمترین عاملان ایجاد ارتباط اخلاق با جامعه برای رفع مشکلات و مقابله با تهاجم دشمنان هستند.

در ادامه مدرسان مدارس علوم دینی باینگان، نودشه و نجار پیرامون مسائل و مشکلات مدارس خود مطالبی بیان کردند.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

یک پاسخ برای “مهمترین رسالت علما آگاهی بخشی به جامعه است

  • بهروزبابایی در تاریخ مهر 13, 1397 گفت:

    باسلام. عرض ادب خدمت ماموستا ملاقادرعزیز ودوست داشتنی.ازآنجاییکه رسالت وآگاهی بخشی به جامعه همانندآگاهی بخشی به جامعه طلاب ودر مراحلی مهمتر وکاری تر ازآن نیزمیباشدوعزیزان این راه هم سو وهمکارباپیامبران دوران اسلام ملت بوده وبرای تک تک خلق ا..عزیز وگرامی میباشندعزیزانی که همچون شما ودیگر طلاب اهل سنت فقط بخاطر عشق به ا..و بندگان اودرقبال دریافت هیچ دستمزدی بسان شمع میسوزندوآب میشوند.ماموستای گرامی: کجای آن آیین پیروزاسلام آمده فردی که برای آگاهی بخشی ورسالت ملت چه بسادرخیلی موارد ازرسالت شرعی هم مهمتر شمع گونه بسوزدودرقبال بجای دس مریزاد اورابرای بازخواست وجریمه وزندان به دادگاه دعوت نمود.اگرح نوح دچارسیل وآب گرفتگی گردیده بابت قوم بی سوادواولیه اوبود.اگرعیسی دربدوتولدباون مشقت روبروشدبابت فرعون زمانی بودکه درتاریخ یکه نداشت.حال درسده بیست ویک درنظام جمهوری اسلامی ایران درشهر فرهیخته وفرهنگی پاوه به کدامین آیین روا است رسولی بخاطرآگاهی بخشی به جامعه بایدسزاببیند ماموستای گرامی همانگونه که درپیج آل جمعه شما نیز نوشتم عزیزان رسانه بابت فرهیختگی ملت خط قرمزما هستند خواهشا.التماسا.عاجزانه ازشما مقام گرامی ومسئول میخواهم باورود به این مسئله اجازه ندهیدهر مسئولی باخشک نشدن مهر انتصابش درپاوه اسباب نگرانی وآزردگی خاطر این عزیزان رافراهم سازد.