ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 04:48

مسلمانان امروز مظلوم‌ترین انسان ‌های روی کره زمین هستند/عکس

مسلمانان امروز مظلوم‌ترین انسان ‌های روی کره زمین هستند/عکس

به گزارش سلام پاوه:امام جمعه پاوه گفت: امروز با وجود بیش از هفت میلیارد انسان در جهان مسلمانان به واسطه تفرقه بین خودشان مظلوم‌ ترین انسان‌های روی کره زمین هستند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه در مراسم عمامه گذاری و ملبس نمودن طلبه های مدرسه علوم […]

به گزارش سلام پاوه:امام جمعه پاوه گفت: امروز با وجود بیش از هفت میلیارد انسان در جهان مسلمانان به واسطه تفرقه بین خودشان مظلوم‌ ترین انسان‌های روی کره زمین هستند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه در مراسم عمامه گذاری و ملبس نمودن طلبه های مدرسه علوم دینی شمس العارفین روستای نجار شهرستان پاوه با اشاره به اوضاع جهان اسلام افزود: فلسطین، چچن، بوسنی، میانمار، سوریه، عراق، یمن و افغانستان و حتی چهار دهه مملکت ما همیشه مورد ظلم دشمنان بوده‌اند و همواره با ایجاد اختلاف ما را به جان هم انداخته‌اند.

 

وی دلیل این همه ظلم بر مسلمانان را افراطی گری و خشونت توسط اقلیتی جاهل و دور از دین به نام داعش که آبروی اسلام را در دنیا برده‌ اند دانست و گفت: تفرقۀ خود ما که در نشست هایمان به هم لعن و نفرین کرده و به هم تهمت می‌زنیم دیگر دلیل مظلومیت مسلمانان است.

 

ماموستا قادری افزود: این ۲ دلیل موجب شده تا خارجی‌ها و کافران، احزاب، گروه‌ها و حتی شاید بعضی از مسئولان نیز به اختلاف ما خوشحال‌ و خرسند شوند.

 

وی با بیان اینکه امت اسلامی و ملت‌های مسلمان ضربه‌ای را که از دست داعش و تندروی خورده‌اند از هیچ‌ کسی نخورده‌اند، آیین اسلام را آیین صلح و صفا و محبت و مهربانی دانست و گفت: در قرآن کریم ۵۳ بار واژۀ صلح آمده است، یعنی دین ما دین خشونت، انتحار، انفجار، لعن و طعن نیست. 

 

امام جمعه پاوه در ادامه سخنان خود وظیفه محراب نشینان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: وظیفه ما محراب نشینان بسیار حساس است چرا که ما در جای پیامبر اسلام (ص) قرار گرفته‌ایم و پیامبر ما بشیر، نذیر، آرام و متین بوده و همواره به خاطر مصلحت دین تسامح داشته است.

 

ماموستا قادری در ادامه به مساله عمامه گذاری و اجازه دادن به طلاب علوم دینی در اورامانات اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه اجازه دادن به طلاب به یک نوع مسابقه تبدیل شده و متأسفانه این‌ همه عمامه گذاری بدون پشتوانه برای ما ضرر است.

 

وی تصریح کرد قبلاً مرجعیتی وجود داشت اما امروز آن مرجعیت از بین رفته و هرکس به میل خود اجازه می‌دهد و این در حالی است که بسیاری از آنان که رهبر و داعی دین می‌شوند بی تردید خود مشکل دارند. 

 

امام جمعه پاوه به خصوصیات داعی دین نیز اشاره کرد و گفت: داعی دین در جامعۀ بحران‌ زدۀ امروزی باید خود هوشیار، با اخلاق، عالم، غم‌ خوار دین، هادف، صادق، متواضع و صابر باشد.

 

قادری با استناد به سخنان بزرگان دین گفت: در این عصر نمی‌شود به شیوۀ ۱۰۰ سال گذشته سخن گفت، اگرچه دین همان دین و تغییرناپذیر است اما شیوۀ بیان ما و اینکه چگونه با مخاطب صحبت کنیم، باید تغییر کند چرا که اگر در ارشاد و بیانمان تغییر حاصل نشود، به‌ اشتباه رفته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه اگر ما در صحبت‌های خود حکمت و عقلانیت و علم روز نداشته باشیم به مقصد نمی‌رسیم، گفت: اگر انسانی بخواهد سخنرانی کند باید عقلانیت و علم بیان داشته باشد آنگاه سخنوری نماید. 

 

قادری در ادامه به توطئه های دشمنان علیه مسلمانان اشاره کرد و لزوم بیداری مسلمانان را یادآور شد.

 

وی تصریح کرد کافران دوست دارند ما غافل بوده و همیشه در خواب غفلت به سر ببریم، آن‌ها در کنار خانه‌های ما در ممالک اسلامی خیمه زده و در حیاط خانه‌های ما جا خوش کرده و به ناموس و دین و مساجد ما تعدی می‌کنند.

 

او اظهار امیدواری کرد خروجی این جلسه و پیام این مجلس مبارک و نصایح ماموستایان در این مدرسه و در این مکان، پیام خیر و برکت و وحدت و همدلی برای منطقه اورامانات و تمامی مناطق کُردنشین باشد.

 

امام جمعه پاوه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخ پاوه و اورامانات اشاره کرد و گفت: این دیار در طول تاریخ تا به امروز معدن علم و عرفان و پناهگاه علمای شریف و بزرگان طریقت بوده است. 

 

ماموستا قادری به خدمات طریقه های قادریه و نقشبندیه در اورامان اشاره کرد و افزود: بیش از هشت قرن است که طریقۀ قادریه به اورامان وارد شده و در طول این مدت بزرگوارانی که پرچم طریقت قادری را به دست گرفته‌اند حقیقتاً به مردم و علما خدمت نموده‌اند.

 

وی با بیان اینکه مولانا خالد ۲۱۶ سال پیش طریقه نقشبندیه را به اورامان آورد ، گفت: از آن تاریخ بیش از ۲ قرن است نقشبندیه چراغی در منطقه اورامان بوده و به علم و علما خدمت کرده‌ که بدون تردید هر کس منکر این قضیه باشد، منکر تاریخ است.

 

شهرستان پاوه با بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.

یک پاسخ برای “مسلمانان امروز مظلوم‌ترین انسان ‌های روی کره زمین هستند/عکس

  • کیا در تاریخ مهر 6, 1397 گفت:

    درود