ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 11:53

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات زلزله زدگان امهال می شود

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات زلزله زدگان امهال می شود

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان تسهیلات زلزله زدگان امهال می شود، گفت: در صورتی که میزان وام های شامل شرایط امهال بیشتر باشد، این سقف افزایش پیدا خواهد کرد.   به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:هوشنگ بازوند سه شنبه شب در نشست […]

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان تسهیلات زلزله زدگان امهال می شود، گفت: در صورتی که میزان وام های شامل شرایط امهال بیشتر باشد، این سقف افزایش پیدا خواهد کرد.

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:هوشنگ بازوند سه شنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: براساس مصوبه هیات دولت تنها وام هایی شامل امهال می شوند که محل هزینه کرد آنها در مناطق زلزله زده باشد.

 

وی با بیان اینکه تسهیلات مردم زلزله زده برای ۲ سال امهال خواهد شد، افزود: ستاد مدیریت بحران باید وام های امهالی را تایید کند و اگر میزان این تسهیلات ها از سقف در نظر گرفته شده بیشتر باشد، با ارسال درخواستی به سازمان برنامه و بودجه این سقف را افزایش خواهیم داد.

 

استاندار کرمانشاه همچنین به امهال تسهیلات واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و گفت: برای امهال تسهیلات بالای ۵۰ میلیون تومان کمیسیونی تشکیل خواهد شد.

 

بازوند با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه بیش از یک هزار‌ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت ها وارد شد، گفت: تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبارات،‌ به منظور جبران خسارت های وارده به زیرساخت های مناطق زلزله زده تخصیص پیدا کرده است.

 

وی افزود: از این‌ میزان تاکنون ۳۰ میلیارد تومان در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است و به زودی این میزان به ۸۵ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

 

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.

دستگاه های امداد رسان آمادگی خدمت رسانی در شرایط بحرانی را داشته باشند

استاندار کرمانشاه همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه فصل بارش ها نزدیک است، گفت: هلال احمر و دیگر دستگاه های امداد رسان تجهیزات مورد نیاز برای کمک به مردم در شرایط بحرانی را آماده کنند.

 

بازوند خطاب به فرمانداران گفت:ستادهای مدیریت بحران شهرستان ها هرچه زودتر تشکیل شوند تا تصمیمات لازم برای رویارویی با سیلاب ها و آب گرفتگی های احتمالی اتخاذ شود.

 

وی آب گرفتگی خیابان های شهری پس از بارندگی را یکی از معضلات پیش رو در فصل سرما دانست و گفت:شهرداری ها باید فکری برای ساماندهی آب های سطحی در شهر داشته باشند، زیرا شبکه های فاصلاب جوابگوی دبی ایجاد شده پس از بارندگی نیستند.