ج 21 اردیبهشت 1403 ساعت 09:06

با تجلیل از مومن یزدانبخش کتاب هه واروو عه شقی رونمایی شد/ عکس

با تجلیل از مومن یزدانبخش کتاب هه واروو عه شقی رونمایی شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : عصر روز پنجشنبه با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی آیین تجلیل از چهار دهه فعالیت فرهنگی و ادبی کاک “مومن یزدانبخش” و رونمایی از کتاب هه واروو عه شقی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : محمد مؤمن یزدانبخش  شاعر […]

به گزارش سلام پاوه : عصر روز پنجشنبه با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی آیین تجلیل از چهار دهه فعالیت فرهنگی و ادبی کاک “مومن یزدانبخش” و رونمایی از کتاب هه واروو عه شقی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : محمد مؤمن یزدانبخش  شاعر نویسنده پاوه ای از فرهنگیان این دیار است که در سال ۱۳۸۳ بازنشسته شد وی دارای مدرک تحصیلی کاردانی رشته ادبیات عرب می باشد .

 

این شاعر خوش ذوق که با توصیفاتی همچون مولوی ثانی و مولوی زمانه از وی یاد می شود در سال ۱۳۶۵ به سرودن شعر روی آورد و تا کنون بیش از ۵ هزار بیت شعر به زبان کوردی( هورامی ، سورانی ) سروده است .که بیشتر کلاسیک و در قالبهای کوتاه هجا ، ده هجایی و عروضی و همچنین اشعاری در زبان فارسی و در قالب نو نیز سروده است.

این شاعر گرانقدر علاقه‌ی خاصی به تضمین دارد که بر شعر شاعرانی چون مولوی کورد،قانع،احمد مختار جاف،میرزا عبدالقادر وشاعرانی دیگر و همچنین ملمع‌هایی بر شعر حافظ دارد.وی علاوه بر سرودن شعر در قالب‌های ادبی، نثر(په‌خشان) قطعه و داستان کوتاه را نیز به تحریر درآورده است و در جمع‌آوری لغات هورامی سال ها پیش با اعضای انجمن ادبی پاوه شروع به کار نموده و حرف(الف) آن را که فرهنگی قطور است به پایان رسانده‌اند که هنوز به چاپ نرسیده است و هم اکنون هم به جمع‌آوری لغات هورامی مشغول است.

در سال ۱۳۸۰ شروع به جمع‌آوری صداهای هورامی(ده‌نگ) نموده است که نزدیک به ۲۰۱ صدای هورامی را جمع‌آوری کرده که خدمتی بزرگ به فرهنگ کرد به ویژه هورامان می باشد.

 

عدنان مرادی مدیر نشر ئارۆ اعلام کرد مجموعه ای بنام هه واروو عه شقی با همت آقایان فتح الله رضایی و عبدالله حبیبی در ۴۱۸ ص تدوین، تصحیح و ویراستاری گردیدە است که شامل تمامی سرودەهای کاک مؤمن یزدانبخش می باشد.

 

وی افزود :مثنوی، دو بیتی، غزل و شعر نو به زبان های فارسی، سورانی و هورامی در این مجموعه آمدە است.

مرادی گفت : این کتاب با کاغذ کرم کرەای و جلد گلاینکور و به قیمت ۲۵٠٠٠ تومان از سوی انتشارات ئارۆ به چاپ رسیدە است.

 

عصر دیروز با استقبال علاقمندان و به پاس قدردانی از ۴ دهه فعالیت ادبی کاک مومن یزدانبخش آئینی به همین مناسبت با رونمایی از کتاب وی به نام هه واروو عه شقی برگزار شد . و از خدمات ارزنده این شاعر محبوب قدردانی شد.

 

قرائت قرآن توسط آرین سلیمی ، سخنرانی مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه ، سخنرانی ادیب و فرهنگی آقای حبیب اله مستوفی ،تشریح اهداف برگزاری مراسم توسط خانم ها گونا راهپیما و سونا بهرامی ،اجرای موسیقی توسط هنرمندان کریم رحیمی و هیوا شاه محمدی ، اجرای موسیقی با صدای هنرمندشعیب خالدی زاد  پخش کلیپی ساخته شده توسط عمار قادری ، قرائت بیانیه ای توسط ابراهیم شمس مدیرعامل موسسه نسیم فرهنگ اورامان، شعر خوانی شاعران خوش ذوق (باقی شفیعی، هادی سپنجی، فریدون بهرامی، اقبال نوروزی) و همچنین مراسم رونمایی از کتاب و تقدیر از کاک مومن یزدانبخش از جمله برنامه های این مراسم فرهنگی زیبا بود.

 

یک پاسخ برای “با تجلیل از مومن یزدانبخش کتاب هه واروو عه شقی رونمایی شد/ عکس

  • سیاوش قادری در تاریخ شهریور 17, 1397 گفت:

    با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، کاک “مومن یزدانبخش” معلم کلاس اول اینجانب بوده اند. زبان از وصف خوبی های این بزرگوار قاصر است. آرزوی سلامتی و بهروزی را برایشان دارم.
    مشق‌هایم را خط بزن … مرا مزن
    روی تخته خط بکش … گوشم را مکش
    مهر را در دلم جاری بکن … جریمه مکن
    هر چه تکلیف می‌خواهی بگیر … امتحان سخت مگیر
    اما اکنون ..
    مرا بزن … گوشم را بکش .. جریمه بکن .. امتحان سخت بگیر
    مرا یک لحظه به دوران خوب مدرسه باز گردان.