پ 20 اردیبهشت 1403 ساعت 00:12

هشتمین اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه در روستای داریان افتتاح شد/ عکس

هشتمین اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه در روستای داریان افتتاح شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه گفت هشتمین اقامتگاه بوگردی استان در روستای داریان افتتاح گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: جلیل بالایی روز چهارشنبه به هنگام افتتاح هشتمین اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه درروستای داریان شهرستان پاوه گفت استان شهرستان پاوه با چهار اقامتگاه بوم گردی دراستان پیشتاز است. […]

به گزارش سلام پاوه: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه گفت هشتمین اقامتگاه بوگردی استان در روستای داریان افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: جلیل بالایی روز چهارشنبه به هنگام افتتاح هشتمین اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه درروستای داریان شهرستان پاوه گفت استان شهرستان پاوه با چهار اقامتگاه بوم گردی دراستان پیشتاز است.اقامتگاه بوم گردی نگین هورامان داریان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه ظرفیت این اقامتگاه را که برای راه اندازی آن مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است ۲۰ نفر عنوان کرد.

 

بالایی افزود با راه اندازی اقامتگاه بوم کردی روستای داریان شهرستان پاوه ظرفیت پذیرش مسافر وگردشگر در اقامتگاههای بوم گردی استان به ۱۸۰ نفر تخت در شب رسیده است .

 

وی سهم شهرستان پاوه را به واسطه ظرفیت های گردشگری بیشمار در احداث وراه اندازی اقامتگاههای بوم گردی در استان بیش از ۵۰ درصد عنوان کرد وافزود از هشت اقامتگاه راه اندازی شده چهار اقامتگاه مربوط به شهرستان پاوه است .

 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت طبیعی،تاریخی،زیست بوم روستایی وعشایری شرایطی را فراهم کرده تا این استان مقصد گردشگران داخلی وخارجی شود .

 

بالایی افزود این ظرفیتها ،ذائقه ای که گردشگران برای فرار از محیط شهری وعلاقه مندی به محیط روستایی دارند ما را مجاب کرده است تا به توسعه هر چه بیشتر اقامتگاههای بوم گردی در روستاهای گردشگری روی آوریم .

 

وی افزود در راستای توسع بوم گردی دراستان هم اکنون۱۵۰ مورد تقاضا را دردست بررسی داریم که برای بیش از ۳۵ مورد موافقت اصولی صادر شده است ودر حال حاضر ۱۵ مورد در بانک های استان برای دریافت تسهیلات در دست اقدام هستند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمانشاه گفت یکی از رسته های مؤثر در بحث تسهیلات روستایی دررسته گردشگری بحث اقامت است .

 

وی افزود برای این کار تسهیلات با بهره ۴ درصد با فاصله زمانی دوران مشارکت وساخت ،دوران خواب یا استراحت وهم دوران فروش اقساطی با ظرفیت ۸۰ درصد تسهیلات و۲۰ درصد سهم آورده که این تسهیلات برای مناطق مرزی بدون بهره است .

 

وی بابیان اینکه در میزان مبلغ تسهیلات هیچ محدویتی نداریم افزود تا مبالغ ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در کراگروه اشتغال وسرمایه گزاری شهرستان از ۲میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال تا ۶۰ میلیارد ریال در کارگروه استان واز ۶ میلیارد ریال به بالا در مرکز بررسی وپرداخت میشود.

 

فرماندارشهرستان پاوه هم گفت با توجه به اینکه شهرستان به عنوان یک منظر گردشگری مطرح است این موضوع به عنوان وظیفه اجرایی در دستور کار تمام ادارات شهرستان قرارگرفته است .

 

ایده پور افزود با عنایت به اهمیت موضوع ما امسال بیش از ۵۰ درصد اعتبارات اشتغالزایی شهرستان را به بخش گردشگری اختصاص دادیم ودر کنار آن سایر بخش ها هم فعال بوده است.

 

فرماندارپاوه افزود با توجه به ظرفیت های گردشگری امروز شهرستان پاوه یکی از موفق ترین مناطق استان به لحاظ اجرای طرحهای گردشگری وحضور گردشگران است.

 

وی افزود در شهرستان پاوه ۱۵ روستای هدف گردشگری وبوم گردی داریم که از این تعداد شش روستا دارای ظرفیت وتوانمندیهای منحصر بفردی در بخش گردشگری هستند.

 

ایده پور وی با دعوت از افراد واشخاص به ویژه اهالی روستاهای هدف گردشگری برای سرمایه گزاری در حوزه گردشگری در سطح شهرستان گفت با هماهنگی میراث فرهنگی وگردشگری به این سمت حرکت کنند.

 

مجری طرح اقامتگاه بوم گردی نگین هورامان روستای داریان هدف از راه اندازی این اقامتگاه را توسعه صنعت گردشگری در روستا وایجاد اشتغال ورونق اقتصادی برای روستا عنوان کرد .

 

 

فرامرز رشیدی افزود:این اقامتگاه که شامل چهار طبقه با تراس های منحصر بفرد و ویو بسیار دیدنی وکم نظیر است که در کنار آن سفره خانه سنتی با غذاهای محلی،سنتی و دیگر غذاها،میوه های ارگانیک ومحصول باغ اقامتگاه در یک منطقه رؤیایی احداث شده است .

 

 

وی افزود با راه اندازی این اقامتگاه چهار نفر بصورت مستقیم وده نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال پیدا کرده اند .

اقامتگاه بوم گردی نگین هورامان داریان

یک پاسخ برای “هشتمین اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه در روستای داریان افتتاح شد/ عکس

  • ناشناس در تاریخ شهریور 8, 1397 گفت:

    سلام
    بومگردی ها که مهمترین مولفه آنها وجود امنیت است موضوعات حالبی برای کسب درآمد هستند. اما این اماکن تولیدت محصولات باغی و دامی منطقه را بشدت تهدید می کنند و حذف تولید یعنی مرگ تدریجی ساکنان در شرایط بحرانی و غیرعادی