ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 23:06

اعلام آمادگی شبکه دامپزشکی پاوه جهت نظارت بر ذبح بهداشتی دامهای قربانی

اعلام آمادگی شبکه دامپزشکی پاوه جهت نظارت بر ذبح بهداشتی دامهای قربانی

به گزارش سلام پاوه: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پاوه اعلام کرد: در ایام عید سعید قربان ۴ اکیپ بصورت ۲۴ ساعته جهت بازرسی لاشه دامهای ذبح شده  قربانی همشهریان آماده خدمات می باشد. دکتر ارسلان حاتمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه در آستانه عید سعید قربان ضمن تبریک این روز مبارک گفت : شبکه دامپزشکی […]

به گزارش سلام پاوه: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پاوه اعلام کرد: در ایام عید سعید قربان ۴ اکیپ بصورت ۲۴ ساعته جهت بازرسی لاشه دامهای ذبح شده  قربانی همشهریان آماده خدمات می باشد.

دکتر ارسلان حاتمی

دکتر ارسلان حاتمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه در آستانه عید سعید قربان ضمن تبریک این روز مبارک گفت : شبکه دامپزشکی شهرستان در قالب چهار اکیپ آماده ارائه خدمات به شهروندان در جهت بازرسی لاشه دامهای ذبح شده و تایید سلامت گوشت این دامها قربانی می باشد.

 

وی با بیان اینکه یک اکیپ بصورت ثابت در بخش باینگان مستقرر می باشد گفت : دو اکیپ در سطح پاوه و یک اکیپ هم بصورت ثابت در کشتارگاه سریاس آماده نظارت و بازرسی لاشه دامهای ذبح شده قربانی بصورت ۲۴ ساعته می باشد.

 

حاتمی ادامه داد و گفت :با توجه به وجود بیماریهای مشترک مهلک و خطرناک انسان و دام که از طریق مصرف گوشت و یا تماس با دام و لاشه دام و مصرف گوشت بدونه بازرسی قابل انتقال میباشد مثل سیاه زخم، تب مالت ، تب کریمه کنگو و اکتیمای واگیر (اورف) و خیلی دیگر از بیماریها که با انجام بازرسی بعد از کشتار و نگهداری ۲۴ ساعت گوشت قربانی در دمای ۱ الی ۴ درجه یخچال خانگی بتوانیم اقدامی موثر در ارتقا بهداشت غذای مصرفی و جلوگیری از ابتلا انسانی به این امراض برداشته باشیم.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پاوه از همشهریان خواست هرگونه سوال و درخواست بازرسی در زمینه دامهای ذبح شده قربانی دارند می توانند با شماره تلفن ۴۶۱۲۳۲۳۸ تماس حاصل فرمایند.