س 29 اسفند 1402 ساعت 08:44

در صورت رسمی شدن مرز شوشمی اشتغال پایدار خواهیم داشت

در صورت رسمی شدن مرز شوشمی اشتغال پایدار خواهیم داشت

به گزارش سلام پاوه :  فرماندار پاوه گفت: در صورت ایجاد مرز رسمی و حذف کلمه موقت از مرز شوشمی میتوانیم اشتغال قابل توجهی در شهرستان داشته باشیم. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرویز ایده پور روز سه شنبه در جمع مردم پاوه و حضور وزیر اطلاعات گفت ما قول میدهیم در صورت ایجاد […]

به گزارش سلام پاوه :  فرماندار پاوه گفت: در صورت ایجاد مرز رسمی و حذف کلمه موقت از مرز شوشمی میتوانیم اشتغال قابل توجهی در شهرستان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرویز ایده پور روز سه شنبه در جمع مردم پاوه و حضور وزیر اطلاعات گفت ما قول میدهیم در صورت ایجاد مرز رسمی و حذف کلمه موقت از مرز شوشمی بتوانیم اشتغال قابل توجهی هم از طریق تردد مسافر و ایجاد اماکنی که در این زمینه بوجود خواهد آمد انشاالله بتوانیم به عنوان نماینده دولت برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان و مردم این شهرستان گامی اساسی برداریم.


فرماندار پاوه در خصوص مرز شوشمی گفت: تا قبل از سه ماه پیش بحث مرز شوشمی از فضای دیگری قابل بررسی بود و فضا به این شکل بود که دولت حاکم بر اقلیم کردستان عراق مجوزی از دولت مرکزی عراق برای بازگشایی و رسمی شدن مرز شوشمی نداشت.

وی گفت : اما امروز با تغییراتی که در مدیریت اقلیم کردستان عراق اتفاق افتاده است خود بخود دارد انشاالله این مشکل حل میشود و توصیه وزیر محترم اطلاعات در این زمینه میتواند راهگشا باشد.

ایده پور افزود: مردم این شهرستان سالهاست که چشم به راه هستند تا توسط دولت این مرز بازگشایی شود لذا با توجه به اینکه طی ماه گذشته دو بار با طرف عراقی مذاکره کرده ایم و مقدمات کار فراهم شده است انتظار داریم وزیر محترم اطلاعات در جهت تسریع موضوع دستورات لازم را ابلاغ نمایند تا ما بتوانیم در اوایل سال ۹۷ به عنوان عیدی این مرز را بصورت رسمی افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه از سوی حکومت اقلیم لایحه ای برای رسمی شدن مرز شوشمی به دولت مرکزی عراق ارسال شده و شنیده ها حاکی از موافقت دولت مرکزی عراق با این موضوع است که ایجاد امکانات لازم برای این امر هم اکنون توسط کشور عراق در مرز شوشمی آغاز شده است.

فرماندار پاوه گفت: در کل کشور بحث بیکاری یک درد فراگیر و اپیدمی است ولی این موضع در شهرستان پاوه به لحاظ آسیب هایی که از مرز داریم گاها برای ما زحمات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

ایده پور افزود: ما در شهرستان پاوه قریب ۱۱ میلیارد به عنوان ۲۵ درصد مصوبات دولت برای رفع بیکاری اعتبار و تسهیلات داریم و بیش از ۱۲ میلیارد پرونده را از طریق سامانه کارا معرفی کردیم که از ۲۵ درصد سهم ابلاغی ما فقط توانستیم ۱۵ درصد را در طول دو ماه جذب کنیم.

وی افزود: آئین نامه و مقرراتی که برای اشتغال در این کشور وضع شده است منطبق با واقعیات و زندگی مردمان این دیار و این استان حداقل نیست چرا که این پروند های بیش از دو ماه در بانکها معطل هستند و ما با بانکها دعوا داریم و مردم اذیت میشوند.

فرماندار پاوه گفت: با این اوضاع برای ایجاد اشتغال نمیتوان از این دژ مستحکم مقررات عبور کرد و یا عبور بسیار سخت است.

وی گفت: به عنوان یک کارشناس پیشنهاد داریم خدمت جنابعالی که در هیئت دولت مطرح بفرمائید و همچنین خدمت آقای نادری به عنوان نماینده مردم در مجلس ، میشود قوانین و مقررات را تغییر داد ،در مالکیت اسناد واحدهای ایجادی تغییراتی ایجاد کرد به شکلی که ما بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم.


ایده پور افزود: اگر موفق به جذب این اعتبارات بشویم مشکل بیکاری ما به شکل خاصی و به شکل قابل اطمینانی انشاالله در بخش اعظمش مرتفع خواهد شد.

وی گفت: این یکی از مشکلاتی است که ما در شهرستان پاوه با آن گریبانگیر هستیم،کارخانه ای نداریم ،شهرستان بدون زمین کشور هستیم و اینجا ما بیش از ۵ هزار نفر تحصیلکرده دانشگاهی داریم و آمار بیکاری مان بیش از ۵۵۰۰ نفر بیکار در شهرستان داریم.

فرماندار پاوه افزود: این میزان بیکار ما منتظر هستند از قبال ۵۰ میلیاردی که ما امسال از دولت برای ایجاد اشتغال دریافت میکنیم اینها دارای شغل شوند اما متاسفانه مقررات به ما اجاز نمیدهد.

 

فرماندار پاوه با اشاره به وضعیت نامناسب راههای ارتباطی شهرستان گفت:علی رغم افزایش نامتعارف خودروها در این شهرستان و توسعه سند ششم توسعه شهرستان در بخش گردشگری و توریسم راههای ما و جاده های ما همان راهها و جاده های سی سال پیش هستند.

ایده پور افزود: ما به خاطر فقر جاده ای مان و وقوع تصادفات جاد ه ای شاهد هستیم که عزیزانمان را از دست میدهیم.

وی گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی جاده قزانچی به نودشه به عنوان یک محور اصلی تصویب شده است لذا مردم انتظار دارند در این سفر به عنوان هدیه عملیات چهار بانده شدن این محور آغاز و به عنوان هدیه سفر از دولت به مردم این دیار انجام شود.

وی با بیان اینکه جاده های ما فاقد کیفیت هستند گفت تنها راه توسعه در این شهرستان راه است.

3 پاسخ برای “در صورت رسمی شدن مرز شوشمی اشتغال پایدار خواهیم داشت

  • فرزاد بیگامیری در تاریخ فروردین 3, 1397 گفت:

    تشکر از فرماندار محترم
    از زحمات همیشگی شما تشکر میکنیم
    آقای ایده پور با کمبود زمین تخت در شهرستان پاوه مواجه هستیم درست ولی ما میتوانیم با پیگیری های شما و مجوزها از منابع طبیعی استان خیلی از زمینها منابع طبیعی شهرستان پاوه با ماشینهای اداره راه و شهرداری خیلی از کوه ها رو دسته دسته درست کرد برای اشتغال کشاورزی ،مرغداری و… درست نمود و اشتغالهای به وجود آورد و زیر نظر منابع طبیعی به جوانان به صورت اشتغال بدست آورد

  • ناشناس در تاریخ فروردین 2, 1397 گفت:

    با سپاس از فرماندار مردمی و دلسوز پاوه

  • ناشناس در تاریخ فروردین 1, 1397 گفت:

    با تشکر از جناب اقای ایده پور فرماندار محترم واقعا حرف دل مردم پاوه رو گفتن انشالا مسولان در سطح کلان به این موضوعات رسیگی کنند