س 29 اسفند 1402 ساعت 10:14

تشکلی مردم نهاد برای اهالی شهرستان پاوه، ساکن کرمانشاه تشکیل شد/ عکس

تشکلی مردم نهاد برای اهالی شهرستان پاوه، ساکن کرمانشاه تشکیل شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : مجمعی متشکل از پاوه ای های ساکن کرمانشاه با تدوین اساسنامه و انتخاب اعضای هیئت موسس تشکیل شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عده کثیری از اهالی شهرستان پاوه در کرمانشاه ساکن هستند تعدادی از این افراد چندین نسل است که در کرمانشاه حضور دارند و تعدادی نیز به […]

به گزارش سلام پاوه : مجمعی متشکل از پاوه ای های ساکن کرمانشاه با تدوین اساسنامه و انتخاب اعضای هیئت موسس تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عده کثیری از اهالی شهرستان پاوه در کرمانشاه ساکن هستند تعدادی از این افراد چندین نسل است که در کرمانشاه حضور دارند و تعدادی نیز به دلیل شرایط کاری و شغلی در طی سال های اخیر ساکن کرمانشاه گشته اند .پاوه ای های ساکن کرمانشاه

هر دو گروه همیشه دل در گرو سرزمین ابا و اجدادی خود داشته و دارند.اهالی قدیمی شهرستان پاوه به دلیل ادب و فرهنگی که از نیاکان خود به ارث برده بودند خوش نامی و جایگاه اجتماعی والایی در میان ساکنین کرمانشاه پیدا کرده اند و در بازار که شریان اصلی اقتصاد شهری است جایگاه و موقعیت ویژه ای داشته و دارند و می توان گفت بازار سرپوشیده کرمانشاه (تاریکه بازار) تقریبا در اختیار آنها بود.

گذشتگان ما در شهر کرمانشاه با ریش سفیدی و جایگاه ویژه ای که داشتند هم، امور مربوط به خود را پیش می بردند و هم، اوضاع و احوال مکان آبا و اجدادی خود را دنبال می کردند و تا جایی که امکان پذیر بود سعی می کردند امور مربوط به شهرستان پاوه را پیگیر باشند. شاید مهمترین اقدام مدنی در گذشته نسبت به پیگیری اوضاع پاوه را همین افراد انجام دادند که به تحصن تلگراف خانه کرمانشاه مشهور شده است.

در دنیای امروز به دلایل مختلف دیگر نمی توان به سیاق گذشته پیگیر امور بود و در بیشتر موقعیت ها جایگاه ریش سفیدی به تشکل های رسمی و غیر رسمی اجتماعی واگذار شده است. که از مهمترین این تشکل ها ، سازمان های مردم نهاد می باشند.

در حال حاضر جمعیت کثیری از اهالی شهرستان پاوه، ساکن کرمانشاه هستند اما نه ریش سفیدی به مانند گذشته امکان بروز دارد و نه تشکلی مردمی وجود داشت که بتواند پیگیر احوال و اوضاع آنها باشد. در میان این ساکنین افرادی توانمند وجود دارند که می توانند مشاورانی خوب برای مسئولان استان بلاخص شهرستان پاوه باشند لذا جمعی از دلسوزان منطقه تصمیم گرفتند تشکلی مردم نهاد در این خصوص پایه گذاری نمایند.

این تشکل دو هدف عمده را دنبال خواهد کرد:

۱- پیگیری امور مربوط به ساکنین فعلی کرماشاه با هویت شهرستان پاوهپاوه ای های ساکن کرمانشاه
۲- پیگیری امور شهرستان پاوه و کمک به توسعه آن.

برای این منظور اساسنامه ای تدوین خواهد شد و بر اساس اهداف کلی فوق، اهداف فرعی تری تعریف می شوند که با دریافت مجوز تشکل، از مجاری قانونی و رسمی کشور، اساسنامه آن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

برای نامگذاری این تشکل اسامی مختلفی از جانب افراد مختلف مطرح گردیدند بیشتر این اسامی مانند کردهای ساکن کرمانشاه، یا اهل سنت کرمانشاه، یا خانه هورامان و … طیف وسیعی از افراد را در بر می گرفتند که امکان ساماندهی و پیگیری امور مربوط به آنها بیش از توان تشکل موجود بود به همین جهت تصمیم گرفته شد به جای تاکید بر هویت قومی و مذهبی که خود می توانست مشکلاتی را برای جامعه ما ایجاد کند بر هویت جغرافیائی که تشکل هایی دیگری از جمله قصرنشینی های ساکن کرمانشاه و… هم بر همین اساس شکل گرفته اند تاکید نمائیم تا بتوان دامنه عمل را محدود ساخت و با فراغ بیشتری به پیشبرد امور همت گماشت.

جهت حفظ یکپارچگی اعضا، دامنه فعالیت تشکل را فرهنگی اجتماعی تعریف نمودیم و قصد نداریم در امور سیاسی که می تواند موجب اختلاف نظر و انشقاق گردد ورود پیدا کنیم.

از تمامی صاحب نظران در خواست داریم اعضای هیات موسس را از مشاوره خود بی نصیب نگذارند باشد که بتوانند تشکلی در خور شان و منزلت مردم فهیم شهرستان پاوه بنیان گذارند.

کانالی در تلگرام جهت اطلاع رسانی در این خصوص ایجاد شده است که به طور مرتب گزارش فعالیت هیات موسس تا کسب مجوز قانونی را به اطلاع اعضا می رساند.
افرادی با پیشینه شهرستان پاوه که اکنون ساکن کرمانشاه هستند می توانند عضو این کانال تلگرامی شوند و نظرات خود را برای ادمین های آن ارسال نمایند هم چنین صاحب نظران و دلسوزان شهرستان پاوه هم می توانند نظرات ارزشمند خود را بلاخص در خصوص نام تشکل فوق برای ادمین کانال ارسال نمایند تا به نام آنها در کانال مربوطه بارگزاری شود.

اعضای هیات موسس به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

حیدری زاده،مقدم – راهپیما،هیوا – رشیدی، فرامرز– زارعی،اردشیر -سلیمی،پیمان– شیانی، امید – عبدی،مرتضی – کاویانی مقدم، شهاب –
مرادی، شاهین .

 

 

 

پاوه ای های ساکن کرمانشاه

 

 

 

 

 

پاوه ای های ساکن کرمانشاه

 

 

 

پاوه ای های ساکن کرمانشاه

 

 

4 پاسخ برای “تشکلی مردم نهاد برای اهالی شهرستان پاوه، ساکن کرمانشاه تشکیل شد/ عکس

  • عدنان مرادی در تاریخ فروردین 1, 1397 گفت:

    ضمن تبریک به این عزیزان و آرزوی موفقیت اینجانب نیز برای همکاری با این گروە آمادگی خود را اعلام می دارم اگر چه پیشتر چنین جمعی نه به صورت رسمی بلکه تعهدی در کرمانشاە وجود داشتە و ماحصل آن مسجد جامع کرمانشاە است اماوجود تشکلی با اساسنامه و مرامنامه می تواندکارهای فرهنگی خوبی انجام دهد و از تجارب پیشین استفادە کنند

  • مقدم در تاریخ اسفند 29, 1396 گفت:

    با عرض تشکر از سایت وزین سلام پاوه و تشکر از شهروند عزیز . نکته درستی را مطرح کردید البته. اگر در عکسها دقت کنید در جمع هستند کسانی که حتی پدر بزرگشان در کرمانشاه به دنیا آمده است ولی به هر صورت قطعا از ظرفیتهایی که شما گفتید استفاده خواهد شد چون صاحب اصلی تشکل همان هوایی هستند که شما اشاره کردید

  • ناشناس در تاریخ اسفند 29, 1396 گفت:

    می بایست از افراد قدیمی پاوه که بیش از نیم قرن در کرمانشاه سکونت دارند استفاده میشد ضمن احترام به تمام اعضا

  • شهروند در تاریخ اسفند 29, 1396 گفت:

    تشکیل انجمن های مردم نهاد کاری بسیارشایسته است اما اگرکل عمرسکونت همه این اقایان راروهم جمع بزنیم شایدبه پانزده سال هم نرسه وقتی ازپاوه ایهای قدیمیکرمانشاه نام ببریم باید ازافرادسرشناس وقدیمیهای کرمانشاه نام برد که حداقل جهارتا محله نامهای قدیمی چندتامحله رابدانندوبشناسندوپاوه ای های قدیمی ساکن کرمانشاه انهارابشناسند