چ 26 اردیبهشت 1403 ساعت 16:44

مشکلات عشایر بخش باینگان بررسی شد

مشکلات عشایر بخش باینگان بررسی شد

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا: مشکلات عشایر بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه در جلسه ای با حضور مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه، فرماندار پاوه و بخشدار باینگان بررسی شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار ایرانا : ، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه و فرماندار پاوه در […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا: مشکلات عشایر بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه در جلسه ای با حضور مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه، فرماندار پاوه و بخشدار باینگان بررسی شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار ایرانا : ، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه و فرماندار پاوه در نشستی پیرامون آخرین وضعیت عشایر این شهرستان و چگونگی ارایه خدمات بهتر واردلان حاتمی مطلوبتر به این قشر زحمت کش، تبادل نظر کردند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه سپس به همراه بخشدار باینگان از مناطق ییلاقی این بخش بازدید کرد و با حضور در میان عشایر منطقه و شنیدن مشکلات آنها (بهسازی جاده های عشایری و آبرسانی سیار) برای رفع این مشکلات قول مساعد داد.

بخشدار باینگان نیز در این نشست با قدردانی از زحمات و خدمات امور عشایری استان به عشایر این بخش گفت: سالیانه 400 تن آرد در میان عشایر مستقر در این منطقه توزیع می شود.

ˈاردلان حاتمیˈ راهگشایی راه های ییلاقی، آبرسانی سیار با استفاده از دو تانکر، پرداخت یارانه حمل سوخت فسیلی و توزیع 35 تن سبوس در میان عشایر از مهمترین خدمات ارایه شده به عشایر منطقه توسط امور عشایری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه 900 خانوار عشایر در بخش باینگان زندگی می کنند، افزود: این عشایر 45 هزار راس دام سبک و سنگین همراه دارند و سالیانه 375 تن گوشت قرمز، یک هزار و 650 تن شیر و 270 تن پشم و کرک تولید می کنند.

بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه با دو شهر و 15 روستا حدود 10هزار نفر جمعیت دارد.