س 29 اسفند 1402 ساعت 05:57

مرکز سنجش الکترونیک آموزش فنی و حرفه ای پاوه افتتاح شد

مرکز سنجش الکترونیک آموزش فنی و حرفه ای پاوه افتتاح شد

به گزارش سلام پاوه:دومین مرکز سنجش الکترونیک(آزمون آنلاین) فنی و حرفه ای استان کرمانشاه روز چهارشنبه با حضور مسئولان در پاوه افتتاح شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در این مراسم راه اندازی این مرکز را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک عنوان […]

به گزارش سلام پاوه:دومین مرکز سنجش الکترونیک(آزمون آنلاین) فنی و حرفه ای استان کرمانشاه روز چهارشنبه با حضور مسئولان در پاوه افتتاح شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در این مراسم راه اندازی این مرکز را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت:بعد از شهرستان کرمانشاه این اولین مرکز در استان است که راه اندازی می شود.

داوود ناصری امید افزود:کاهش هزینه ها، عدم اتلاف وقت و تکریم ارباب رجوع ، برداشته شدن کامل کاغذ و برگزاری هر روزه آزمون بصورت آنلاین همزمان با سراسر کشور از جمله مزایای این مرکز است.

وی افزود:با راه اندازی این مرکز سال گذشته در شهر کرمانشاه ۱۰۰ هزار نفر آزمون برگزار کرده ایم که اگر بصورت کاغذی انجام می شد علاوه بر هزینه های فراوان آن، زمان بسیار زیادی از وقت دانشجویان هم تلف می شد.

مدیر کل فنی و حرفه ای کرمانشاه به مزایای دانشگاه علمی کاربردی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر گذراندن مباحث تئوری با استفاده از کارگاههای تخصصی مرکز می توانند بصورت عملی نیز مباحث را فرا گیرند.

ناصری امید تصریح کرد: خروجی دانشگاه علمی کاربردی دانشجویانی توانمند و کارآفرین است چون در کنار مباحث تئوری مباحث عملی را نیز فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون چهار رشته در مقطع کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی تدریس می شود، گفت: درخواست پنج رشته جدید هم به تهران داده ایم و قصد داریم در مهر ماه امسال ۲ رشته مهندسی نیز به رشته های دانشگاه علمی کاربردی پاوه اضافه کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه توجه به مهارت آموزی را مهم دانست و گفت: مهارت آموزی باید از روستاها شروع شود تا تولید و اشتغال در روستا پا بگیرد و با تولید و اشتغال در روستا شهرها شاهد مهاجرنشینی و افزایش بیکاری نخواهند بود.

فرماندار شهرستان پاوه نیز مهمترین و اساسی ترین مشکل کشور را عدم آموزش و مهارت آموزی دانست و گفت: قشر عظیمی از بیکاران دانشگاهی ما فاقد مهارت لازم برای کار در جامعه هستند.

پرویز ایده پور افزود:برای رفع بیکاری و خشکاندن این معضل مهم و اساسی در کشور باید آموزش و مهارت آموزی را از روستاها آغاز کنیم در غیر این ایجاد اشتعال و رفع بیکاری ممکن و میسر نخواهد شد.

در ابتدای این مراسم رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پاوه گفت: این مرکز با ۹۰ متر مربع زیربنا و با بیش از ۳۰۰ میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.

حمید ظاهری افزود:از این پس آزمونهای این مرکز به صورت الکترونیکی انجام می شود که براین اساس کارآموز پس از گذراندن دوره آموزشی به آزمون معرفی و طی برنامه ریزی واحد آزمون مرکز در طول هفته آزمون به صورت آنلاین گرفته می شود.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد

یک پاسخ برای “مرکز سنجش الکترونیک آموزش فنی و حرفه ای پاوه افتتاح شد

  • آنا در تاریخ خرداد 9, 1396 گفت:

    با سلام لطفا لیست کسانی که نمایندگی فرش وتابلو فرش دارند برامون بنویسید چرا فنی حرفه ای پاوه یک سایت معتبر ندارد در موارد خاصی به ما اطلاع رسانی کنند