ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 04:48

چرا قتل یک دختر در یکی از روستاهای پاوه در رسانه ها اینقدر سرو صدا کرد؟!؟

چرا قتل یک دختر در یکی از روستاهای پاوه در رسانه ها اینقدر سرو صدا کرد؟!؟

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه به تأثیرات مخرب فضاهای مجازی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از زنان و شوهران به‌واسطه فتنه فضای مجازی نسبت به یکدیگر دچار شک و گمان شده و در خیلی از موارد سبب فروپاشی کانون خانواده شده است.  عمل […]

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه به تأثیرات مخرب فضاهای مجازی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از زنان و شوهران به‌واسطه فتنه فضای مجازی نسبت به یکدیگر دچار شک و گمان شده و در خیلی از موارد سبب فروپاشی کانون خانواده شده است.

 عمل فرد نزد پروردگار معیار است نه خانواده و طایفه

به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (۳ دی‌ماه ۹۵) که با حضور مردم نمازگزار در مسجد جامع پاوه برگزار شد، زندگی انسان‌ها را در روی کره زمین برابر کلام وحی و سنت رسول‌الله نوعی آزمایش و امتحان معرفی کرد و گفت: به فرموده قرآن کریم زندگی ما انسان‌ها آزمایش و امتحان است و در حقیقت فلسفه زندگی انسان‌ها عبادات، عمرانات و خلیفه‌الله الهی بر روی زمین است تا ثابت شود مؤمن واقعی و مؤمن ادعایی چه کسانی هستند.

وی افزود: بسیاری از مردم به خدا و پیامبر و به خود دروغ می‌گویند و خیال می‌کنند با دروغ می‌توانند خداوند را فریب دهند ولی در حقیقت با این کار سر خود کلاه می‌گذارند.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه همه انسان‌ها روزی از این دنیا خواهند رفت، گفت: لاجرم همگی ما روزی خواهیم مرد و پرونده اعمال ما در دنیا بسته خواهد شد.

وی افزود: خداوند کاری به طایفه و خانواده فرد ندارد، بلکه عمل فرد در نزد خداوند معیار است. اگر خوب به دستورات خداوند عمل کرده باشد، اهل هر طایفه‌ای که باشد در نزد خداوند محترم است و در غیر این صورت به عذاب الهی دچار خواهد شد.

 شکست مقدمه پیروزی است / دنیا مرتباً در حال دگرگونی و تغییر است

ماموستا قادری در ادامه خطبه اول به قسمتی از آیه ۱۴۰ سوره مبارکه آل‌عمران «وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه به گذشت روزها اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: ما برای شما روزهای پیروزی و شکست را فراهم می‌کنیم تا آنان که اهل ایمان هستند مشخص شوند.

وی در این خصوص افزود: صاحب امضاء بودن و پول و ثروت و جایگاه اجتماعی و پیروزی و شکست همیشگی نیستند و دائماً در حال تغییر و دگرگونی‌اند تا معلوم شود چه کسانی اهل ایثار و گذشت و پاسداری از دین خداوند هستند. ماموستا ملا کریم هم می‌فرماید:

دونیا دواره وینه ی دولابه ……………… هه ر روژی که سی عالی جه نابه

امامجمعه پاوه با اشاره به شکست‌های زندگی افراد، آن‌ها را مقدمه پیروزی در سایر مراحل زندگی دانست و عنوان کرد: احتمالاً شما هم در زندگی شکست‌ بخورید؛ اما باید بدانید که بسیاری از این شکست‌ها سبب خیر هستند و انسان را باتجربه‌تر می‌کنند و نباید هر شکستی را شکست تلقی کرد.

وی سپس به بیان حدیثی از پیامبر اسلام به نقل از امام طبری پرداخت و گفت: آن حضرت می‌فرمایند: در زندگی روزانه شما نسیم‌هایی می‌آیند. باید در آن لحظه که نسیم الهی به شما می‌وزد، هوشیار باشید و از فرصت موجود به بهترین نحو استفاده نمایید. امید است گروهی از شما در آن لحظه که نسیم الهی می‌وزد، چنان از آن بهره بگیرید که شمارا برای همیشه غنی نماید و موفق گرداند.

فرصتها را مغتنم بشماریم / در توبه همیشه باز است

خطیب جمعه پاوه در بخش دوم خطبه‌ها به آیه ۳۷ سوره مبارکه فاطر که تداعی‌کننده کلیپی درباره قیامت است اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: در قیامت، وقتی کافران و گناهکاران به دوزخ می‌روند، می‌گویند: پروردگارا اشتباه کرده‌ایم. اجازه بده به دنیا برگردیم تا آن‌گونه که خود می‌خواهی عمل نماییم؛ اما معذرت آن‌ها موردپذیرش الهی قرار نمی‌گیرد و در جواب آنها گفته می شود: ما به شما عمر طولانی دادیم و برای هدایت شما رسولانی فرستادیم و قرآن را بر شما خواندند؛ اما شما از عقل خود استفاده نکردید و از موی سپید ریشتان و فوت دوستانتان عبرت نگرفتید، دیگر درخواست بازگشت به دنیا مردود است

ماموستا قادری در ادامه به باب توبه اشاره کرد و گفت: ما انسان‌ها در زندگی قطعاً دچار گناه و اشتباه خواهیم شد اما خداوند به لطف و کرم خود باب توبه را برای ما باز کرده تا از خطا و گناه خود پشیمان شویم و توبه کنیم.

وی گفت: پیامبر بزرگوار اسلام باآنکه معصوم بوده و دچار گناه و معصیت نشده است همواره در پایان تمامی نمازهای خود از خداوند طلب عفو و بخشش می‌کرد و می‌فرمود: «سبحانک ربنا و بحمدک اللهم اغفرلی» و این درسی است برای من و شما تا ما هم دعا کنیم خداوند بزرگ از گناهان و اشتباهات ما چشم‌پوشی کند.

 فضای مجازی بنیان خانواده ها را سست کرده است

امام‌جمعه پاوه در بخش سوم سخنان خود به تأثیرات مخرب فضاهای مجازی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از زنان و شوهران به‌واسطه فتنه فضای مجازی نسبت به یکدیگر دچار شک و گمان شده و در خیلی از موارد سبب فروپاشی کانون خانواده شده است.

وی افزود: به عقیده بنده این نوع ظن و گمان خوب نیست، اگر همسرتان محترم است و شمارا احترام می‌کند با یک شماره تلفن و ارسال یک پیامک نباید این‌قدر دچار شک و بدبینی شوید.

 چرا قتل یک دختر در یکی از روستاهای پاوه در رسانه ها اینقدر سرو صدا کرد؟!؟

ماموستا قادری سپس به جریان قتل ناجوانمردانه یک دختر در یکی از روستاهای شهرستان پاوه اشاره کرد و گفت: چندی پیش یک جوان از این خانم خواستگاری نموده، پدر و مادرش مخالفت کرده اند. اما این دخترخانم به دلیل علاقه به آن جوان با او ارتباط تلفنی داشته است؛ عموی دختر که از جریان این ارتباط مطلع می‌شود، به او تذکر می دهد، ظاهراً تذکر بی اثر بوده و بعد از جدال لفظی، توسط عمویش به قتل می رسد.

وی سپس به انعکاس گسترده این خبر توسط سایت‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این آقایان که در طول ماه خبر قتل‌های سایر شهرستان‌ها را منتشر می‌کنند و خیلی ساده از کنار آن می‌گذرند، چگونه است که این قتل را این‌گونه بازتاب می‌دهند؟! درحالی‌که در طول سال تعداد قتل‌های شهرستان پاوه به دوتا هم نمی‌رسد و گاهاً در طول سال هم قتلی اتفاق نمی‌افتد؟

ماموستا قادری افزود: اگر چه ذات این عمل در نزد ما محکوم است و از دستگاه‌های ذی‌ربط خواستاریم با قاتل برخورد قانونی نمایند؛ اما انتظار هم داریم رسانه ها در انعکاس اخبار دقت بیشتری به خرج دهند.

 عصر کنونی با عصر ۵۰ سال گذشته یکی نیست

وی با اشاره به اینکه عصر ما مثل عصر ۵۰ سال گذشته نیست و باید بسیار با بصیرت و هشیارانه گام برداریم، افزود: همه ما باید تلاش نماییم در خانواده‌هایمان این‌گونه مشکلات پیش نیاید و با یک تلفن و پیامک و ارسال یک قطعه عکس، خانه خود را خراب نکنیم و آرامش زندگیمان را برهم نزنیم

امام‌جمعه پاوه در پایان به ماجرای تهمت به حضرت عایشه (رض) و متانت و عدم آزار پیامبر (ص) نسبت به او اشاره کرد و گفت: وقتی‌که به حضرت عایشه تهمت زدند، هیاهوی زیادی در مدینه ایجاد شد اما پیامبر اسلام فرمود: اگر اشتباه کرده‌ای توبه کن و هیچ‌گاه حضرت عایشه را مورد آزار و اذیت قرار نداد تا اینکه خداوند با نزول آیاتی از سوره نور نسبت به موضوع قضاوت کرد و رأی به پاکی حضرت عایشه (رض)  داد، ما هم باید از پیامبر اسلام (ص) درس یاد بگیریم و قبل از اثبات موضوعی، واکنش نشان ندهیم.

6 پاسخ برای “چرا قتل یک دختر در یکی از روستاهای پاوه در رسانه ها اینقدر سرو صدا کرد؟!؟

  • متین در تاریخ دی 4, 1395 گفت:

    من موندم چرا باید اطلاع رسانی نشود این یک معضل ومشکل در بنیان جامعه ماست اگر اطلاع رسانی نشود مشکلات بزرگتر میشن جلو انتشار اطلاعات واخبار را که نمیتوان گرفت هرچند تلخ باشند اتفاقا منتشر بشن بهترند تا کالبدشکافی بشوند وتکرار نشوند

  • ناشناس در تاریخ دی 4, 1395 گفت:

    جناب مدیر سلام پاوه ماموستاتواین خطبه به مسائل متعددی اشاره فرمودندچراحضرت عالی نیز فقط این مورد بخصوص رابزرگنمایی کردی!؟

  • علی در تاریخ دی 4, 1395 گفت:

    حداقل سایت هزار ماسوله باید ازدرج این خبر خودداری میکرد!!!

  • شهروند در تاریخ دی 4, 1395 گفت:

    اولین سایت این خبر را گذاشت سلام پاوه بود واقعا متاسفم چرا این اخبار را میذارید

    • محمد در تاریخ دی 4, 1395 گفت:

      سایت سلام پاوه یه سایت خبری است که وظیفه ذاتی اش اطلاع رسانی است.

  • ناشناس در تاریخ دی 4, 1395 گفت:

    به خوا حیفه ماموسا مردمی پاوه قدری تو نازانن
    کس قدری تو ازانت که یک هفته نوژی جماعت له جوانرو یا روانسر یا هر ج گه یتر بخونت قصه و دردی دل فرس فعلا کافیه