س 29 اسفند 1402 ساعت 07:55

ماموستا قادری: امیدواریم با حکمت مسئولان عراقی، بغداد مجدداً دارالسلام شود

ماموستا قادری: امیدواریم با حکمت مسئولان عراقی، بغداد مجدداً دارالسلام شود

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری در نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با اشاره به اوضاع عراق گفتند: اگر مسئولان فعلی عراق حکیمانه با سایر اقوام و مذاهب برخورد کنند، بدون تردید مجدداً بغداد دارالسلام خواهد شد و ما هم سلام و درود خود را به بغداد سرازیر خواهیم […]

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری در نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، با اشاره به اوضاع عراق گفتند: اگر مسئولان فعلی عراق حکیمانه با سایر اقوام و مذاهب برخورد کنند، بدون تردید مجدداً بغداد دارالسلام خواهد شد و ما هم سلام و درود خود را به بغداد سرازیر خواهیم کرد، که ان شاء الله اینچنین باد.ماموستا قادری

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری روز یکشنبه 2 آبان 95 در نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که در بغداد برگزار شد، سخنانی ایراد نمود ، که بخش هایی از آن در ادامه آمده است.

امام جمعه پاوه در مقدمه بحث خود، که همزمان به زبانهای عربی، ترکی و … ترجمه می شد، ضمن اظهار خوشحالی برای حضور در این اجلاس، گفت: از اینکه میسور شد در خدمت بزرگوارانی که دین و عقیده آنها را از سه قاره در بغداد جمع کرده، مطالبی هرچند کوتاه بیان کنم، خداوند را شاکر و ممنون بانی اجلاس هستم.

? مأموریت پیامبران، بیداری فکری ملتها بود

وی سپس با اشاره به دستور اجلاسیه بیداری اسلامی، افزود: اعزه علماء و دانشمندان حاضر استحضار دارند بعثت انبیاء و مأموریت پیامبران الهی بخصوص حضرت خاتم (ص) بیدار کردن ملتها از خواب غفلت و مستی و بی خیالی بوده است . اضافه بر بیداری از غفلت، به ملت ها بیداری فکری  و عقلی و اراده و تصمیم و اخراج از ظلمات به میدان نور و بصیرت بوده است.ماموستا قادری ، بغداد

وی بیداری اسلامی عصر حاضر را ادامه همان مسیر عنوان و اضافه کرد : در عصر ما و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سایر ملتها در سایه قرآن کریم و برکت سیره رسول الله (ص) بار دیگر بیدار شدند و از اطراف و اکناف دنیای اسلامی شعار صحوه و بیداری به گوشها رسید.

? دشمنان برای انحراف بیداری اسلامی به منطقه آمده اند

حاج ماموستا قادری به هراس دشمنان از بیداری مسلمانان اشاره کرد و افزود: بعد از بیداری ملتهای مسلمان، غربیها و مرتجعین منطقه و در رأس آنها آمریکا احساس خطر کردند و بجهت جلوگیری از رشد بیداری و منحرف کردن این بیداری به منطقه آمدند.

وی افزود: همچنانکه همه شما عزیزان شاهد هستید، در اثر فقدان رهبری جامع الشرایط، دشمنان اسلام با شیطنت و تاکتیک های خاص خود بیداری را منحرف و آنرا به جنگ و نزاع و تفرقه مذهبی و قومی تبدیل کردند.ماموستا قادری ، بغداد

? تئوری ” برخورد تمدنها ” برای جلوگیری از رشد اسلام گرایی بود

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود به تئوری برخورد تمدنهای هانتینگتون آمریکایی پرداخت و گفت: هانتینگتون جامعه شناس آمریکایی در سال 1996 با تألیف کتاب ” برخورد تمدنها ” به غرب و آمریکا اعلام کرد: درست است که دشمن سرخ شوروی تمام شد، ولی دشمن سبز که همانا اسلام است در حال تولدی جدید و رشد است، اگر غرب جلوی این دشمن سبز را نگیرد، غرب در قرن 21مغلوب اسلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تئوری برای مقابله با رشد اسلام گرایی مطرح گردید، چرا که آنها بعد از سقوط کمونیسم از گسترش اسلام هراس داشتند تصریح کرد:  امروز اگرچه قدرتهای جهانی به نام جنگ با داعش به دیار ما آمده اند، ولی نباید غافل باشیم، برنامه اصلی آنها هتک اسلام و سرکوبی مسلمانان و تضعیف قرآن است.

? دنیای اسلام گرفتار فتنه داعش است.ماموستا قادری ، بغداد

امام جمعه پاوه در ادامه به فتنه داعش اشاره کرد و گفت: دنیای اسلام گرفتار فتنه داعش است، داعشی که طبق نقشه غرب متولد و حتی غربیها، آنها را دولت خلافت اسلامی می نامند، که این نیز خود جای بحث است.

? طرح کیسنجر برای مقابله با انقلاب ایران بود.

حاج ماموستا قادری به سابقه دشمنی غربیها با مسلمانان اشاره کرد و افزود: غربیها و آمریکا در سال 1359 شمسی دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در طائف توسط کیسنجر طرح اختلاف مذهبی و جنگ مذهبی و طائفی را طراحی کردند که به لطف خداوند ، بصیرت مردم، رهبری حکیمانه و عقلانیت علمای شیعه و سنی این طرح خنثی گردید.

? عراق نزد مسلمان محترم و عزیز است

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه عراق نزد مسلمان اشاره کرد و گفت: عراق نزد ما عزیز و محترم است، ما بعداز حجاز و فلسطین( بخاطر مکه، مدینه و قدس شریف) عراق را در رتبه سوم قرار می دهیم، زیرا عراق محل مبعث چند نفر از پیامبران الهی و محل دفن آنهاست و چند نفر از ائمه اطهار و احدی از خلفای راشدین و بسیاری از علماء شاخص و عرفای بزرگوار و چند نفر از ائمه و رهبران فقهی اهل سنت در عراق مدفونند.

وی افزود: مدارس و مساجد بغداد، بصره و اربیل چهار قرن پیام دین، دانش، عقلانیت و حریت را به جهان مخابره کرده اند. لذا عراق و ملت شریف آن نزد ما محترمند و بغداد را دارالسلام و محل دارالحکمه می دانیم و امیدواریم در آینده شاهد امنیت کامل عراق و بازگشت عنوان دارالسلام برای بغداد باشیم.

? اکراد اهل سنت، آل حکیم را دوست دارندماموستا قادری

حاج ماموستا قادری به جایگاه خانواده آیت الله حکیم در میان کردها و نیز علت این محبوبیت اشاره کرد و گفت: دولت ظالم بعث عراق از علماء عراق استفتاء کردند که آیا اکرادی که با دولت مرکزی بغداد میجنگند مسلمان هستند؛ بسیاری از علماء به یاغی، طاغی و ارتداد آنها فتوا دادند و قضیه انفال پیش آمد که دهها هزار زن و مرد بیگناه کرد را به نام انفال اسیر و در بیابانهای اطراف بغداد با لودر زنده به گور کردند. در این قضیه آیت الله محسن حکیم فتوا ندادند و گفتند کردها مسلمان و صاحب حق هستند.

وی افزود: ما اکراد اهل سنت، بخاطر این موضعگیری شجیعانه، آل حکیم را دوست داریم، و معتقدیم آیت الله حکیم با این اقدام، شجاعت و جوانمردی و صاحب عقیده بودن خود را اثبات کردند.

وی به وفاداری اکرد نسبت به این تصمیم آیت الله حکیم اشاره و تصریح کرد: زمانی که صدام سقوط کرد جناب مام جلال ریاست محترم جمهور سابق عراق در وسط شهر سلیمانیه بعنوان وفاء به اقدام وی، حسینیه ای به نام آیت الله حکیم احداث نمود.

? امیدواریم با حکمت مسئولان عراقی، بغداد مجدداً دارالسلام شود

امام جمعه پاوه با اظهار امیدواری به تداوم این فکر در میان مسئولان عراق گفت: اگر مسئولان فعلی عراق مانند آقای حکیم، حکیمانه با سایر اقوام و مذاهب برخورد کنند، بدون تردید مجدداً بغداد دارالسلام خواهد شد و ما هم سلام و درود خود را به بغداد سرازیر خواهیم کرد، که ان شاء الله اینچنین باد.

حاج ماموستا قادری در پایان گفت: به مصداق حدیث من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخاق از جناب آقای دکتر ولایتی دبیرکل و بانی نهمین اجلاس مجمع جهانی بیداری اسلامی و همراهان عزیز وی سپاسگزارم، همچنین از جوان متواضع و محترم و سید بن سید به سید جناب آقای سید عمار حکیم، میزبان و رئیس جلسه تشکر و تقدیر دارم.

 

9 پاسخ برای “ماموستا قادری: امیدواریم با حکمت مسئولان عراقی، بغداد مجدداً دارالسلام شود

  • شهروند در تاریخ آبان 4, 1395 گفت:

    باسلام ودرود بر افتخار افرینان علی الخصوص خیرالحاج حاچ ماموستا ملاقادر قادری که بنده حقیر ارزومندم خداوند متعال طول عمرباعزت وبرکت به ایشان عنایت فرمایند اجرکم عندالله

  • همشهری در تاریخ آبان 4, 1395 گفت:

    گیانه که منی ماموسا هر به وت مگنو عمر دریژ و پایدار بی پی شاره با فرهنگ و ژیره کو پاوه ی پاوه به توه رنگی نن به خدا دست وش کاک فرهاد

  • فارق مومنی در تاریخ آبان 4, 1395 گفت:

    بسی جای افتخار وسربلندی برای ما اکراد ایران به طور اعم ،علمای کرد اهل سنت به طور اخص ،استان کرمانشاه و منطقه اورامانات وشهر ستان پاوه که چنین شخصیتی با طرز فکر بالای خود تمام جریانات سیاسی و مذهبی جهان را رسد کرده و با بیانات گهر بار وگران سنگش مجمع جهانی دارالسلام را مبهوت خود کرد . به عنوان شاگرد ایشان به خود می بالم . خداوند متعال طول عمر با عزت و برکت را به ایشان در خدمت به مردم عزیز منطقه عطا فرماید . آمین یا رب العالمین

  • پاوه ای در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    مفتخریم که عالمی از خطه پاوه و اورامانات در اجلاسی به این مهمی شرکت می نماید

  • فرهنگی پاوه ای در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    سلام و درود بر بزرگ اورامانات.
    با آن حکمت حکیمانه.

  • بهمن عزیزی در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    مایه مسرت و خوشحالی بسیار برای مردم اورامانات است من خیلی خوشحال شدم…….
    خداوند بزرگ مرتبه را بخاطر نعمت وجود حاج ماموستا قادری بسیار سپاسگزاریم
    یقینا وجود آن عالم و شخصیت بزرگوار افتخار ی بسیار بزرگ برای مردم شریف اورامانات و جامعه اهل سنت و همه ملت کرد در سراسر جهان می باشد.
    از الله مهربان برایشان سلامتی و عزت و سربلندی و طول عمر بابرکت خواهانم.

  • ناشناس در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    سلام ..برگ زرین دیگری برای اورامانات…ههر بژی حاج ماموستا

  • رضارستمی نسمه در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    افتخار اورامانات/نه فقط اورامانات بزرگترین عالم برجسته تاریخ کردستان ما مردم کرد باید به وجود همچین مردی افتخار کنیم همچین شخصیتی درشهرستان پاوه وجود داره که درهمچین جایگاهی قرار داره وحرف اول توکل منطقه میزنن من به نوبه خودم به حاج ماموستا ملاقادر قادری افتخار می کنم

  • جوانرودی طرفدار ماموستا در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد از روز شنبه اول آبان ماه آغاز به کار کرد. علمای اسلامی از 22 کشور جهان در اجلاس بغداد شرکت کردند که اکثریت آنها از اهل سنت و بقیه از شیعیان و فرق دیگر کشورهای اسلامی بودند.
    گفتنی است که از میان علمای اهل سنت کشور ایران تنها ماموستا ملاقادر قادری و یکی از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان به این کنفرانس دعوت شده بودند
    اسامی تعدادی از شخصیت های شرکت کننده در این کنفرانش:
    حیدر العبادی نخست وزیر عراق / سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق / دکتر علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی / نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق / سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق/ آیت الله آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان /تاج الدین هلالی از علما و اندیشمندان بزرگ مصر /خالد الملا رئیس جماعت مسلمین عراق و از علمای برجسته اهل سنت عراق /شیخ محمود الصمیدعی مسئول وقف سنی در عراق/ دکتر محمود محمد الحمودوزیر اوقاف سابق یمن/ حمیدرضا مقدم فر مسئول فرهنگی دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی/ صلاح‌الدین بهاء‌الدین از رهبران اتحاد اسلامی کردستان عراق/ عبدالله کتمتو از رهبران و علمای فلسطین / استاد مولوی نظیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان ایران و از علمای اهل سنت منطقه سیستان و بلوچستان / شیخ راجا ناصر دبیرکل وحدت مسلمین پاکستان/ مجد عمار از علمای لبنان/ آیت الله “تسخیری” مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام / خانم “لیلی الخفاجی” نماینده سابق پارلمان عراق/ شیخ الرشید بن امیر بولتاشیسیق معاون مفتی روسیه/ شیخ عبداللطیف الهمیم رئیس دیوان وقف السنی عراق /شیخ عبدالله الدقاق نماینده آیت‌الله عیسی قاسم/شیخ احمد القطان رئیس جمعیت “القول و العمل” لبنان / خانم دکتر منال تنجان استاد قانون بین الملل/ دکتر محمد آدم محمد البین استاد تفسیر دانشگاه کشور چاد/ شیخ علی ایرال رئیس وقف اهل بیت در انطاکیه ترکیه / دکتر یاسر محمد حسین صالحاندیشمند و استاد دانشگاه کویت /شیخ مرتضی الهامیامام جماعت یکی از مساجد بلژیک/